Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superwoman schreef:idd ikke!
Het is ook niet makkelijk om een goede verzekering te vinden voor je zadel......Bij de meeste moet je ze in huis opbergen....waardoor ze eigenlijk al verzekerd zijn in dat geval....(inboedelverzekering)
Je hoort het steeds vaker dat na een zadel"roof" de mensen dachten verzekert te zijn,maar helaas....
randy123 schreef:of je moet de zadelsafe gebruiken, dan vervald je eigen risico.
andvari schreef:randy123 schreef:of je moet de zadelsafe gebruiken, dan vervald je eigen risico.
DE zadelsafe?? is dat een speciale? Ik heb al 8 jaar een zadelklem van Fluga Carriage Builders (ze waren meen ik de eerste!). Indertijd geinformeerd en toen kon de verzekering er niks mee (zadel moest in een afgesloten ruimte liggen). Is hier al meer helderheid over dan, tegenwoordig? 25 euro is wel een netjes bedrag. Ik heb geen geld voor een nieuw (ijslander)zadel als deze gestolen wordt...
randy123 schreef:Ik heb mijn zadel verzekerd bij Interpolis, zodat ik hem 365 dagen per jaar op stal kan laten liggen.
Mijn paard is daar ook verzekerd maar volgens mij hoeft dat niet!
Ik betaal iets van 25.- euro per jaar en dit is voor een duurder zadel (nieuwprijs 1600-,) en heb een eigen risico van 100.- euro,
of je moet de zadelsafe gebruiken, dan vervald je eigen risico.
Lees dit maar even door (onderaan)
http://www.interpolis.nl/product/reizen ... ex.asp?q=2
Dyyy schreef:Wij hebben een inboel vezekering bij de paardenverzekering.
Vonnie84 schreef:Ik meende altijd dat een zadel achter 2 sloten moest liggen voor (een bepaalde) verzekering.
Joycee_ schreef:Dyyy schreef:Wij hebben een inboel vezekering bij de paardenverzekering.
Wij ook.
randy123 schreef:
andvari schreef:randy123 schreef:
En dit is de zadelklem die ik bedoel: http://www.horses.nl/fluga/.
Is wel interessant om interpolis daar eens mee te confronteren en te vragen of de no claim ook hiervoor geldt...
Blijft het probleem dat mijn zadel in een ruimte hangt die overdag vaak niet op slot is, omdat er allerlei mensen aan het rijden zijn...
britt schreef:Je zadel valt onder de inboedelverzekering, maar...
Je moet aan je verzekering wel doorgeven dat een gedeelte van je inboedel (je zadel dus) elders is, dus gewoon het adres van je stal/pension/mangege... name it.
Zo werkt het bij mijn verzekering... Interpolis.
andvari schreef:Blijft het probleem dat mijn zadel in een ruimte hangt die overdag vaak niet op slot is, omdat er allerlei mensen aan het rijden zijn...