Zadel verzekeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jamezy

Zadel verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 13:49

Helaas ben ik tot nu toe geen verzekeraar tegen gekomen die mijn 19-jarige pony nog wil verzekeren vanwege haar leeftijd. Tevens is gebleken dat het verzekeren van een zadel (vaak?) alleen kan als "extra verzekering", dus wanneer het paardje zelf ook verzekerd is.

Omdat ik rijd met een dressuurzadel van nog geen drie jaar oud, waarvan de nieuwwaarde ongeveer €1500 bedroeg, vroeg ik me af of iemand weet of, en zo ja waar, ik deze los kan laten verzekeren...

Alvast bedankt!

ikke

Re: Zadel verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:17

Een goede inboedelverzekering staat toe dat een percentage van de verzekerde waarde zich buiten het verzekerde pand bevindt. Je zadel valt daar dan ook onder. Lees even goed de voorwaarden van je verzekering en als deze clausule er niet instaat, schop ze er dan uit voor een betere die het wel doet.
Je paard nog verzekeren op 19-jarige leeftijd kun je schudden, er zal geen enkele verzekeringsmaatschappij aan beginnen en als je al een gek vindt, zal de premie wel dito zijn.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:24

idd ikke!
Het is ook niet makkelijk om een goede verzekering te vinden voor je zadel......Bij de meeste moet je ze in huis opbergen....waardoor ze eigenlijk al verzekerd zijn in dat geval....(inboedelverzekering)
Je hoort het steeds vaker dat na een zadel"roof" de mensen dachten verzekert te zijn,maar helaas....

Jamezy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 14:30

superwoman schreef:
idd ikke!
Het is ook niet makkelijk om een goede verzekering te vinden voor je zadel......Bij de meeste moet je ze in huis opbergen....waardoor ze eigenlijk al verzekerd zijn in dat geval....(inboedelverzekering)
Je hoort het steeds vaker dat na een zadel"roof" de mensen dachten verzekert te zijn,maar helaas....

Precies! En ik wil datzelfde probleem straks niet meemaken... Als je zadel gejat wordt is dat natuurlijk al erg genoeg.

Bedankt voor de tips! Ik zal mijn inboedelverzekeraar eens aan de tand gaan voelen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:20

HAR --> RUI.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:58

Je zadel valt onder de inboedelverzekering, maar...

Je moet aan je verzekering wel doorgeven dat een gedeelte van je inboedel (je zadel dus) elders is, dus gewoon het adres van je stal/pension/mangege... name it.

Zo werkt het bij mijn verzekering... Interpolis.

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:49

Ik heb mijn zadel verzekerd bij Interpolis, zodat ik hem 365 dagen per jaar op stal kan laten liggen.
Mijn paard is daar ook verzekerd maar volgens mij hoeft dat niet!
Ik betaal iets van 25.- euro per jaar en dit is voor een duurder zadel (nieuwprijs 1600-,) en heb een eigen risico van 100.- euro,
of je moet de zadelsafe gebruiken, dan vervald je eigen risico.
Lees dit maar even door (onderaan)
http://www.interpolis.nl/product/reizen ... ex.asp?q=2

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 13:29

Merci! In principe ben ik verzekerd via mijn Inboedelverzekering (die zal ik wel moeten upgraden onderhand ), maar uiteraard alleen als er sprake is van braakschade. Kan nog lastig worden, want in principe is onze "zadelcontainer" niet afgesloten gedurende de dag. WA ben ik ook gedekt voor huisdieren, ook al staan ze dus, in mijn geval, niet op mijn balkon
Zo'n zadelsafe-geval is helaas niets voor mij; eigen risico van €100 vind ik nog wel meevallen. Bedankt voor alle tips, ik ga zeker informatie opvragen

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:43

Mijn zadels, zitten ook bij de inboedel in

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:24

Wij hebben een inboel vezekering bij de paardenverzekering.

andvari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:15

randy123 schreef:

DE zadelsafe?? is dat een speciale? Ik heb al 8 jaar een zadelklem van Fluga Carriage Builders (ze waren meen ik de eerste!). Indertijd geinformeerd en toen kon de verzekering er niks mee (zadel moest in een afgesloten ruimte liggen). Is hier al meer helderheid over dan, tegenwoordig? 25 euro is wel een netjes bedrag. Ik heb geen geld voor een nieuw (ijslander)zadel als deze gestolen wordt...

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:37

andvari schreef:
randy123 schreef:

DE zadelsafe?? is dat een speciale? Ik heb al 8 jaar een zadelklem van Fluga Carriage Builders (ze waren meen ik de eerste!). Indertijd geinformeerd en toen kon de verzekering er niks mee (zadel moest in een afgesloten ruimte liggen). Is hier al meer helderheid over dan, tegenwoordig? 25 euro is wel een netjes bedrag. Ik heb geen geld voor een nieuw (ijslander)zadel als deze gestolen wordt...

Ik geloof dat het zadel nog steeds in een afgesloten ruimte moet liggen.
Ik weet niet of een zadelklem en een zadelsafe hetzelfde is????
Ik zal een afbeelding proberen te zoeken.

randy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:38

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:30

randy123 schreef:
Ik heb mijn zadel verzekerd bij Interpolis, zodat ik hem 365 dagen per jaar op stal kan laten liggen.
Mijn paard is daar ook verzekerd maar volgens mij hoeft dat niet!
Ik betaal iets van 25.- euro per jaar en dit is voor een duurder zadel (nieuwprijs 1600-,) en heb een eigen risico van 100.- euro,
Lees dit maar even door (onderaan)
http://www.interpolis.nl/product/reizen ... ex.asp?q=2

dat is handig!
ik vroeg me laatst ook al af of het niet slim was mijn zadel (KN) te verzekeren.. met mijn wintec maakte het me niet zoveel uit, maar dit zadel is toch wel even een 'once in a lifetime' aankoop

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:37

Dyyy schreef:

Wij ook.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:40

Ik meende altijd dat een zadel achter 2 sloten moest liggen voor (een bepaalde) verzekering.

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:25

Vonnie84 schreef:
Ik meende altijd dat een zadel achter 2 sloten moest liggen voor (een bepaalde) verzekering.

Durf ik zo niet te zeggen, mijn zadel ligt toevallig achter 2 sloten????

Jamezy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 14:25

Joycee_ schreef:
Dyyy schreef:

Wij ook.

Ik zou wel willen, maar dat kan helaas niet vanwege de leeftijd (19) van mijn paardje...

andvari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:06

randy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:23

andvari schreef:
randy123 schreef:

En dit is de zadelklem die ik bedoel: http://www.horses.nl/fluga/.
Is wel interessant om interpolis daar eens mee te confronteren en te vragen of de no claim ook hiervoor geldt...

Blijft het probleem dat mijn zadel in een ruimte hangt die overdag vaak niet op slot is, omdat er allerlei mensen aan het rijden zijn...

Beetje hetzelfde idee!
Je zou het inderdaad eens na moeten vragen, bij onze stal is de zadelkamer overdag ook open?

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:23

britt schreef:
Je zadel valt onder de inboedelverzekering, maar...

Je moet aan je verzekering wel doorgeven dat een gedeelte van je inboedel (je zadel dus) elders is, dus gewoon het adres van je stal/pension/mangege... name it.

Zo werkt het bij mijn verzekering... Interpolis.

Zo werkt het ook bij Unive.... (bij mij dus)

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 16:39

andvari schreef:
Blijft het probleem dat mijn zadel in een ruimte hangt die overdag vaak niet op slot is, omdat er allerlei mensen aan het rijden zijn...

Mijn inboedelverzekering blijkt dat niet te vergoeden; in dat geval is het gewoon domme pech. Echt alleen braakschade (dus ja, dan wordt het toch echt in de nacht).

Zijn er geen verzekeringen die NIET zo moeilijk doen...?

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:08

nou, ik snap wel dat verzekeraars het niet vergoeden als spullen gewoon open en bloot liggen!
ik heb een zadelklem met slot, en we zorgen op stal altijd dat als er niemand in de buurt is, de zadelkamer op slot gaat. er zit een codeslot op, dus geen gezeur met sleuteltjes.
mijn verzekeraar (centraal beheer, woonverzekering) vergoedt diefstal van m'n zadel, maar wel met braakschade en achter twee sloten. ik betaal 5 of 6 euro p/mnd. heb 't er graag voor over!