Ruiterpaden 't Twiske en Diemerbos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EmMetjes

Ruiterpaden 't Twiske en Diemerbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 15:34

Wie weet of het de moeite waard is om hier een keer een buitenritje te maken van anderhalf uur. Voornamelijk stap en wat drafwerk.

Ik moet er met de trailer heen en wil graag weten waar ik dan kan parkeren.

Op de site van 't Twiske las ik iets over P15 nabij het ruitersportterein. Maar dit zegt mij helemaal niets. En wat moet ik mij voorstellen bij een ruitersportterrein?

Ojajoh

Re: Ruiterpaden 't Twiske en Diemerbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:55

hoi
diemerbos ken ik niet maar twiske wel
klopt je moet iid p15 hebben..een parkeerplaats met een groot grasveld met een ingelopen rondje waar je in zou kunne rijden...maar nog beter..je steekt het grasveld over en je bent op het ruiterpad

ik kan je via pb eventueel een routebeschrijving geven

je kan echte rondjes rijden in het twiske,groot en klein..je komt altijd weer uit op de plek waar je begon als je maar het ruiterpad blijft volgen
ik doe over het grote rondje anderhalf uur en de kleine zo'n 3 kwartier
er zijn paden met mul en hard zand...open stukken en rechtuit..maar ook bebosd en kronkelend,prima trainen dus

ik geef je wel een tip
kom niet op zomeravond alleen...er lopen veel "vieze"mannetjes rond
(homofielenontmoetplaats)
overdag heb je er geen last van,alleen zomeravond lopen ze er veel rond..heb er nooit last mee gehad hoor..maar voel me er toch niet prettig bij

mocht je meer willen weten dan vraag je maar

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:54

Diemerbos ben ik ook wel benieuwd naar de paden en of ze makkelijk te vinden zijn. Verdwaal nog wel eens te paard in het bos. :+
En hoe is de parkeergelegenheid met trailer?

Twiske ga ik regelmatig naar toe met de trailer.
Ik parkeer altijd tegenover basisschool De fuik. Daar kan je gratis parkeren.
Je heb 2 rondjes het kleine rondje en het grote rondje. Deze kan je ook combineren. Als je op de ruiterpaden blijft kan je niet verdwalen. Je komt altijd weer terug op het begin punt. Goeie paden ook!
Het ruitersportterrein zegt me alleen helemaal niks.. ?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 01:31

Denk dat dit topic verkeerd staat. Heb even getemd.

Maar ik ken het diemerbos wel. De ruiterpaden zijn makkelijk te vinden. Je kan even op ruiterenenmennen kijken. Daar staan ze goed op. Bijna alle ingangen voor de ruiterpaden zijn eigenlijk wel gekoppeld aan paardenbedrijven.
Je kunt parkeren aan de muiderstraatweg bij de hoofdingang van het bos. Je kan dan 3 dingen doen. Of illegaal een stukje over het fietspad het bos in en dan het ruiterpad oppikken (500 m). Of de muiderstraatweg afstappen (900 m). Je kan ook via de muiderstraatweg terug naar de stammerhove (ook 500m) en daar er in naast het paardenbedrijf. Is wel industrieterrein.

Je kun ook parkeren aan de stammerlandweg in driemond. Aan het eind zit een parkeerterrein voor de volkstuinen. Kwa ruimte kun je daar meestal wel goed parkeren. Anders iets terug op het parkeerterrein bij de sportvereniging.
Als je parkeer bij de tuinen. Kun je via het achterste parkeerterrein aan de achterkant het fietspad op. Na 50 meter links het fiets/ruiterpad op. Ruiterpad is hier wat slecht aangegeven, maar wijst zich verderop vanzelf.
Je kan ook terug over de Stammerlandweg en dan na 350 meter rechts het ruiterpad op.

Wij rijden er regelmatig. Ruiterpaden zijn nu vrij nat, dat is in het hele gebied zo. Maar ze zijn op de meeste plekken wel stevig door het leem. Nadeel is de werkzaamheden aan de snelweg. Daardoor is het fiets/ruitertunneltje afgesloten. Je hebt nu een extra ruiterpad naar de stammerdijk, daaroverheen en dan naar de andere kant.
De diemerkant is 1 groot rondje. Aan de driemond kant kun je een beetje varieren, maar je komt altijd of op het kanaal, of de stammerdijk of de stammerland weg uit.

Je zou eventueel ook kunnen kijken naar de gaasperplas. Is ook leuk om te rijden een keer. Heeft ook 2 doorwaadbare plaatsjes.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:19

VSW → BRT