Het is een erg lang verhaal, dus ik zal het zo kort mogelijk even proberen uit te leggen.
Een andere relateerd topic van even terug:
viewtopic.php?f=117&t=555916&hilit=
en dit ook enigszins
viewtopic.php?f=117&t=580298&hilit=
Zo'n 6 maanden geleden heb ik een zadel gekocht bij ruitersportzaak X (ik noem even geen naam, via PM wel

Toen ik er die week mee reed zakte ik constant naar links en ben direct terug gegaan. Ze hebben het toen opgevuld, maar nog niet goed. Omdat ik mij nog 10 keer op en neer zag rijden (a 150 km per opvulbeurt) heb ik een zadelmaker erbij gehaald. Deze heeft het bijgevuld en toen was het even redelijk te doen, maar nog zakte ik naar links (het probleem was dus nog niet opgelost).
Na nog enkele keren de zadelmaker laten komen zonder resultaat (en het naar links zakken ging van kwaad naar erger) ben ik terug gegaan naar de ruitersportzaak. Ik wist vrijwel zeker dat het zadel scheef was. Zij hielden stug vol dat het aan mij lag en niet scheef was maar hebben zadels meegegeven om te testen, en daarna met (heel) veel discussie zonder bijbetaling (wat dat wilde ze ook nog) het zadel in kunnen ruilen tegen een tweedehands ander zadel, wat ongeveer de helft van waarde van inruilzadel heeft.
Ik ben hier akkoord mee gegaan en heb het nieuwe zadel geprobeerd. Dit ligt verder kwa boommaat goed en recht, maar de kussens passen niet op het paard.
Wanneer ik hier dus mee terug wil naar de ruitersportzaak wordt mij doodleuk verteld dat ik moet accepteren dat mijn paard een moeilijke rug heeft en hier geen oplossing voor kan worden gevonden en dat zij me niet meer verder willen helpen (en ook geen geld terug mogelijk).
Ik heb nu dus belachelijk veel geld uitgegeven en nog geen passend zadel voor mijn paard. Is het nu mijn eigen schuld dat dit zo gelopen is, of heb ik hier nog rechten??
Hun strategie is om gewoon stug vast te houden dat de klant fout en onredelijk heeft gehandeld en zij goede producten leveren. Ik ben erg stom geweest dat ik geen goede foto's heb van het scheve zadel, want daar kan ik ook verder niets bewijzen (ik heb enkel nog het nummer van het zadel).
De zadelmaker heeft trouwens nooit gezegd dat het zadel scheef was (ik heb het direct aan hem gevraagd), maar is naar mijn mening ook niet zodanig capabel dat hij een goede zadelcorrectie uit kan voeren. Verder staat hij erbuiten, maar heeft zelf ook slechte ervaringen met het bedrijf (en zelfs bedreigingen zijn kant uit gekregen).