hoe het beste voor te bereiden voor een wedstrijd???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chanty

hoe het beste voor te bereiden voor een wedstrijd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 18:31

heey

IK heb binnenkort een onderlineg wedstrijd van de nieuwe proeven. Die ga ik dan voor het eerst rijden.. Maar hoe kan ik mij het beste voor bereiden en me paard. Hebben jullie handige tips hiervoor?? En hoelang zal ik dan moeten losrijden??

groetjes

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:02

Neem de tijd voor alles, zorg dat je niet te laat aanwezig bent etc. Dat kan heel wat stressen schelen

Losrijden is per paard verschillend. Zelf ben ik vaak ongeveer een half uurtje aan het losrijden.

Anoniem

Re: hoe het beste voor te bereiden voor een wedstrijd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:29

Gewoon naar je paard gaan zoals je dat normaal ook doet. Op tijd vertrekken zodat je alle tijd heb om je paard te poetsen en knotjes te maken. Misschien kun je de dag van te voren nog wel de benen afspuiten of helemaal wassen.

Als je vroeg moet starten zou je de dag ervoor al de knotjes kunnen maken en een hele goede poetsbeurt kunnen geven. Dat scheelt de volgende dag ook heel wat stress.

Succes!

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:32

ik vlecht een dag van tevoren zorg dat ze helemaal klaar is en leg alles klaar verder gewoon denken dat je lekker gaat trainen
maarja ik ben wel heel nuchter als het om wedstrijden gaat ik zie wel hoe het loopt meestal gaat het goed

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 21:01

IK ben meestal ook heel rustig mar rij dan FNRS wedstrijden en ga nu voo rhet eerst de nieuwe KNHS proeven rijden. En als ik ze zo doorlees denk ik van het valtwel mee maar heb er nu een aantal gezien en dat vat toch tegen met de punten. Vandaar mijn vraag..

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:07

gewoon je proeven goed oefenen en als je les hebt ook even tijdens je les ik laat mn wedstrijden ook filmen om te kijken wat er fout is gegaan en verbeterd moet worden zeker omdat ik mn paard pas een jaar onder het zadel heb en 2 wedstrijden heb gereden ik wil toch ook wel verder komen dan de b nu ik er het goede paard voor heb

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 09:45

niemand meer????

verana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:15

Ik maak altijd een lijstje wat ik mee moet hebben
Maar dit is vooral omdat ik de helft altijd vergeet
En dat is niet zo erg als ik thuis wedstrijden hebt maar als ik ergens anders heen moet dan zit je al

Neem de tijd voor alles
Ik zelf wil minimaal een halfuur voor dat ik moet opzadelen er wezen
Zo kan je rustig betalen even kijken waar de ringen enz..

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:23

Ik lees de proef altijd goed door, zodat ik niet over de proef kan gaan stressen.
Verder leg ik altijd alles een dag van te voren klaar, zodat ik geen spullen vergeet.
Ik knot meestal een dag voor de wedstrijd, zodat ik het op de dag van de wedstrijd nog een keer opnieuw kan doen.
En ik reken altijd heel ruim met de tijd, mocht er iets gebeuren wat niet verwacht werd!

imd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:10

CarmN schreef:
Ik lees de proef altijd goed door, zodat ik niet over de proef kan gaan stressen.
Verder leg ik altijd alles een dag van te voren klaar, zodat ik geen spullen vergeet.
Ik knot meestal een dag voor de wedstrijd, zodat ik het op de dag van de wedstrijd nog een keer opnieuw kan doen.
En ik reken altijd heel ruim met de tijd, mocht er iets gebeuren wat niet verwacht werd!

Zo gaat het bij mij ook ongeveer..

Misschien is dit handig:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=29&t=533511&p=12820028#12820028

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:29

IK ben zelf heel nuchter ik ga gewoon lekker rijden en zie het als training.. wij moeten onze paarden meestal toch op de trailer laden als we gaan trainen dus ook de paarden hebben zoiets van.. O yes! Lekker rijden.. Hoe drukker jij je gaat moeten, hoe drukker je paard ook is.

Waldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:19

Laatste tip vind ik een hele goede.
Blijf vooral gewoon rustig rijden zoals je altijd doet.
Misschien kan je in de trainingen eens kijken na hoeveel tijd je paard het beste gaat lopen.
Dan moet je zorgen dat je zo lang inrijdt dat het beste moment van je paard tijdens je proef is.
Maak je niet te druk, de eerste keer op wedstrijd is natuurlijk heel spannend, maar daarna komt er een soort routine en weet je wel wat je het beste kunt doen.
Heel veel plezier en succes in ieder geval!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:49

Niet stressen en gewoon rijden zoals je altijd doet.
Succes.