Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Photography schreef:En als je haar voren vast zet dan breekt ze de boel af. Vanmiddag wouden we de stang er achter doen, maar ze stormde weer achteruit, met als gevolg dat de trailer helemaal uit zn verzet is. Alles krom. Dus zo kan het niet meer!

Relaxed schreef:Photography schreef:En als je haar voren vast zet dan breekt ze de boel af. Vanmiddag wouden we de stang er achter doen, maar ze stormde weer achteruit, met als gevolg dat de trailer helemaal uit zn verzet is. Alles krom. Dus zo kan het niet meer!
Ga je me vertellen dat je hem eerst vastzet en dan de stang erachter doet??? Dat is gewoon vragen om problemen...
Heb je tijdens het rijden als een bij haar in de trailer gestaan??Misschien is er in de trailer iets wat ze eng vind tijdens het rijden...
(en ja die stang zit vast, en is inmiddels krom)

)Aldewereld schreef:Mmmmm.... Denk dat er betere manieren zijn om een paard respectvol op een trailer te krijgen.... (mensen en hun ongeduld....)
Wat ik begrijp uit je verhaal is dat je gelijk de stang erachter vastmaakt zodra ze op de trailer staat, als je haar voert.
Waarom doe je dit?
Ik zou haar alleen maar gaan voeren in een OPEN trailer zodat ze er zelf in en uit kan gaan wanneer zij dat wil.
Geen weerstand achter haar kont, geen angst en stress. Ze zal erachter komen dat er geen paniek is als ze iedere keer de trailer uit blijft stormen want ze voelt geen weerstand en het eten blijft wel wachten op haar in de trailer.
Doe dit net zolang totdat ze rustig op de trailer staat.
Sowieso zou ik niet meer op concours gaan net zolang totdat ze zonder angst de trailer in en uit loopt.
Hulp van een professional is altijd aan te raden! Succes!
Citaat:Maar dat ligt ook een beetje aan haar africhting, ze is een beetje respectloos, maar daar zijn we al mee bezig en dat is inmiddels ook al verbeterd.
cissy schreef:Citaat:Maar dat ligt ook een beetje aan haar africhting, ze is een beetje respectloos, maar daar zijn we al mee bezig en dat is inmiddels ook al verbeterd.
je zegt het zelf al, ze is een beetje respectloos![]()
Daar moet je dus eerst aan werken voordat je met trailerladen verder gaat/kunt.
Ook heeft ze blijkbaar geen angst voor de trailer want ze loopt er de hele dag zelf op en af en is tijdens het rijden rustig.
Leer haar te wijken voor druk en zodra ze achteruit loopt vraag je druk met je halstertouw waardoor ze weer naar voren moet lopen, eerst buiten de trailer oefenen, dan op de trailer en dat eerst voor elkaar hebben voordat je de stang er achter doet.
Kan ze gewoon vaststaan zonder te hangen (buiten de trailer)?
Beetje lastig beoordelen zonder het paard te zien maar het klinkt niet als een onoverkomelijk probleem.
)
*