Paard panisch voor andere paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xandra17

Paard panisch voor andere paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 18:26

Heb nu een Fjorden veulen van 3 jaar die ik aan het beleren ben. Het is een onwijs lief diertje en een erg groote knuffel beer.
Ze is niet officieel van mij heb haar alleen tijdelijk voor het beleren.
Het is alleen erg jammer, want ze lijkt bang te zijn voor andere paarden. Bij de eigenaar was ze al bang voor de shetjes.... Bij mij heb ik geprobeerd in een groep te zetten (3 paarden) daar liet ze zich in een hoekje drijven en bleef daar bevend staan en de andere bleven om haar heen staan. Heb haar ook alleen gehad met een ijslander dit ging goed, maar wat een normaal paard doet een ander paard uitdagen durfde ze ook niet echt.
Heb eens nagevraagd bij de eigenaar, maar die kon geen duidelijke reden geven. De enige verklaring die er zou zijn is dat toen ze van de melk afmoest is ze tijdelijk 1,5 week bij een boer geweest en stond daar met een ander paard in de wei wat overigens wel goed ging. Ze moest toen van de boer eruit terwijl er door iedereen gezegd werd dat hij haar moest laten staan en is toen tijdens het uithalen in het stroomdraad terecht gekomen. Ze heeft ook nooit in de opfok gestaan!
Ze staat nu bij mij op de manege, maar durf haar niet in de groep te gooien uit angst dat ze in het draad terecht komt, want in deze groep staan +/- 17 paarden. Wie heeft een goede oplossing zodat ze gewoon lekker bij andere paarden de wei in kan.

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:41

Topic verplaatst en titel aangepast.

__Robijn__

Re: Paard panisch voor andere paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:41

Ik zou haar eerst met 1 paard in de wei zetten. Dan steeds 1 erbij. Maar doe dat rustig aan. Gaat dat fout ? Is ze weer angstig. Dan lijkt het me het beste dat haar niet in de wei zet, om te verkomen dat ze in de bak ook bang voor paarden wordt.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:20

lijkt erop alsof ze niet weet wat het is om paard te zijn, na het afspenen alleen maar bij 1 ander paard gestaan en daarna niet meer?
Gek he dat ze dan bang is van paarden? Kun jij niks aan doen maar je zit er nu wel mee. Heb je niet een groepje (oude) sullen waar ze bij kan, zodat je zeker weet dat ze dr niet verjagen?