[PG] Toby, vosroan, welshmerrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chantaletj

[PG] Toby, vosroan, welshmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 09:54

Hoi allemaal,

Ik zoek mijn oude verzorgpaardje van de manege. Ik heb haar 4 jaar geleden gereden en omdat niemand anders met haar overweg kon moest ze weg. Toby was best aggressief als ze je niet kende, maar tegen mij was ze altijd heel lief. Toby was een welshmerrie van 5 jaar, nu denk ik dat ze ongeveer 9 a 10 jaar. Het was een vosroan met 3 witte voetjes en een bles. Vanaf vooraan liep haar bles op haar neus naar links. Ze was denk ik rond de 1,25. Er is gezegd dat ze nu in Belgie is, vlakbij Antwerpen bij haar oude fokker. Hier zou ze de naam Peggy hebben. Toen ze vanaf de manege Harten Hoeve te Deil verkocht werd, ging ze eerst naar een handelaar in Gellicum, hierna ben ik haar kwijtgeraakt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Als ik een foto heb gescand, komt deze snel!

Chantal
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-05-06 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Juiste tag in titel.

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:33

weet je mss wie haar oude fokker is in belgie en is haar stamboeknaam toby?
er heeft laatst een vosroan merrie op kapaza te koop gestaan, welsh met ook dunne schuine bles maar ik vind die niet meer terug

Oomske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:52

Toby is niet gefokt in België, maar men zegt dat ze daar nu is.
stamboeknaam weet ik niet, volgens mij wel Toby,
als je die te koop pagina nog eens vind graag!!

vbps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:34

het is slim om er een foto op te zetten of heb je geen foto?

lutje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:51

toby is peggie mijn oude pony ze is gefokt vlakbij tiel en heeft helemaal geen papieren
ik woon zelf in gellicum vanaf daar heeft ze eerst op een heel goede stal gestaandat ging niet peg had de slechte gewoonte dat ze niet tegen kinderen kon! maar ze is in 2001 weggegaan bij mij van daaruit is ze naar alex van de hoef gegaan en toen naar de hartenhoeve daar is ze iniddels alweer 2 jaar weg en ze is terug gegaan naar alex van de hoef hij heef haar op een maandag rond juni 2004 mee naar utrecht genomen nadat ik nogmaals uitgebreid afscheid van haar heb kunnen nemen ik heb haar 5 jaar gehad en gekregen als jaarling dus inmiddels is ze 10 ze heeft een heel aparte bles een J vorm 4 hoge witte benen weet niet hoe het nu is maar 2 jaar terug begon ze nog tegen je te kletsen als je peggel riep ik heb laatst vernomen dat ze misschien in bilthoven staat

Oomske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:10

hej,
maar ze kon niet tegen kinderen als ze veel geluid maakten,
want dat is uitgezocht,
en daarom ging ze bijten enzo.
xxx
iko

lutje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:15

dat klopt ja dat was bij mij al zo. het was meer geluid in het algemeen !!!

want als de kinderen rustig waren was er niets aan de hand

Oomske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:15

ja klopt

majowee

Re: [PG] Toby, vosroan, welshmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:49

hoi..

ik ben dus ook al een tijdje opzoek naar toby..
ik heb haar verzorgt op manege hartenhoeve..
maar voor de mensen die vermoeden dat ze toby kennen heb ik een foto.(stuur een mail aub) > t_m_707@hotmail.com
hopelijk weet een van jullie waar ze staat want ik mis haar echt heel erg :'(

gr M

NoortjevV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:38

chantaletj schreef:
Hoi allemaal,

Ik zoek mijn oude verzorgpaardje van de manege. Ik heb haar 4 jaar geleden gereden en omdat niemand anders met haar overweg kon moest ze weg. Toby was best aggressief als ze je niet kende, maar tegen mij was ze altijd heel lief. Toby was een welshmerrie van 5 jaar, nu denk ik dat ze ongeveer 9 a 10 jaar. Het was een vosroan met 3 witte voetjes en een bles. Vanaf vooraan liep haar bles op haar neus naar links. Ze was denk ik rond de 1,25. Er is gezegd dat ze nu in Belgie is, vlakbij Antwerpen bij haar oude fokker. Hier zou ze de naam Peggy hebben. Toen ze vanaf de manege Harten Hoeve te Deil verkocht werd, ging ze eerst naar een handelaar in Gellicum, hierna ben ik haar kwijtgeraakt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Als ik een foto heb gescand, komt deze snel!

Chantal

Hee,

Toen Toby er net was op de Manege in Deil op de Harten Hoeve reed ik erop..later niet meer..helaas.
Maar Toby had wel vier hoge witte benen:) ik heb er nog een foto van dat mijn vriendin Majorie een wedstrijd aan het rijden was. Toby was nooit vals maar kon niet goed tegen de manegedrukte en is daarom verkocht. Toby had een aantal mensen die haar geweldig vonden,een stuk of 5 man denk ik. Er was altijd strijd om haar wie haar verzorger was, ze had helemaal geen vaste verzorger ze was gewoon een lievelingspony van een aantal mensen en die zeiden dat het haar verzorgpony was..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:25

Is er inmiddels al wat meer bekend over Toby? Gaat het goed met haar? Ik heb 4 foto's gevonden. Deze kan ik wel scannen. Ik zou Toby graag nog een keer opzoeken.

deeetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:05

Afbeelding

ik weet bijna zeker dat dit niet de pony is die je zoekt. ze heet nu dexter. maar al zou het wel zo zijn dan is het stom van me om het niet te zeggen.

als je meer informatie over dexter wilt kan je het altijd vragen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:24

Dit is haar niet, Toby had een snebje, dat schuin liep, geen hele bles!
Ook had ze een klassieker welsh hoofdje, dan deze pony. Bedankt voor de info, maar het is niet Toby!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 09-05-08 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote met foto verwijderd.

lotte_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:29

heeft ze een maanoog?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:23

lotte_99 schreef:
heeft ze een maanoog?

Nee geen van beide ogen.

marilouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:48

nee toby heeft geen maanoog! ze is meer roodschimmel echt een rode staart en manen lekker welsh koppie en dan die aparte bles ook was ze erg gevoelig voor zomer eczeem op de neus en de hoge witte benen!
het was echt een liefie ik mis haar ook nog elke dag nadat ik haar zo'n 5 jaar heb gehad

ik zal kijken of ik een foto heb misschien dat iemand haar kent ze heeft een tijdje in in ede gelopen
Laatst bijgewerkt door Tanja op 16-06-08 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

marilouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:13

in de vraag roodschimmel gezocht een topic wat ik geopend heb staat een tweetal foto's van haar.

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:32

Heb je de foto al??
Wij hebben namelijk 2 roodschimmels op de manege.
www.de-stap.nl
Misschien staat hij daar bij.

marilouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:35

nee helaas is ze dat ook niet ze had best een opvallende bles een beetje J vormig 4 hoge witte benen in de zomer snel last van zonne allergie op haar neus ook op haar benen. Als ze op haar donkerst was had ze altijd vrij veel grijs in haar vacht ook in haar manen en staart.

ieneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:43

marilouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:43

Ik kreeg er kippenvel van ze lijkt heel erg op mijn oude pony. Maar ze is het niet peggie ofwel toby was donkerder vos wel ook dat grijze er doorheen maar ze had echt 4 witte benen donkere staart en de bles was wat breder en kwam meer omhoog echt een sierlijke J vorm

ieneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:23

Spijtig :(:) Ik zou het leuk gevonden hebben want ik zoek ook naar meer info over deze pony.
Succes met je verdere zoektocht :Y)

marilouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:37

Dank je wel!

Ik heb nog geen mogelijkheid gehad om een foto te uploaden op deze pc misschien dat dat werkt