Paard huren voor een strandrit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marielle88

Paard huren voor een strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 12:17

Hallo,

Ik wil deze week graag een keer een strandrit maken. Daarvoor willen we paarden huren. Weet iemand misschien een stal of manege aan het strand waar het mogelijk is om paarden te huren?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 15:35

In welke omgeving zou je een strandrit willen maken??
Het zijn zoveel maneges die paarden verhuren voor strandritten.

Maaaike

Re: Paard huren voor een strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:00

Waar wil je een strandrit maken?
Als je dat weet, kan je heel makkelijk googlen.. want er zijn echt een heleboel maneges aan het strand waar je paarden/pony's kan huren !

Marielle88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 17:06

maak niet echt uit waar.....en op internet heb ik al gekeken maar kon maar 1 manege vinden en dan moet je met begeleiding

Maaaike

Re: Paard huren voor een strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:17

In Zeeland heb je Manege Grol, waar ze buitenritten organiseren.
Maar, bij heel veel maneges gaat er begeleiding mee..

Feithje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 08:17

manege madepolder verhuurt paarden maar waarschijnlijk zal je toch eerst eens moeten gaan rijden om te zien of je ervaren genoeg ben om de paarden mee te mogen nemen. De paarden zn wel western ingereden dus dit is natuurlijk wel even wat anders, maar ook heel leuk!

De manege is in den haag en het strand waar je heen gaat is dan waarschijnlijk Kijkduin. Er wordt een rit van 2 uur door het bos voor uit getrokken waarbij je een sprintje over het strand maakt.

Voor info en adres van de manege kijk dan even op www.trainingsstalmadepolder.nl

Ik hoop dat je er iets aan heb

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:41

overal gaat er zo goed als begeleiding mee, ik zou ook niet zo paarden meegeven aan vreemden! waarom wil je geen begeleiding mee?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:42

Marielle; Natuurlijk maakt het wel uit waar. Als jij in het zuiden van Brabant woont is het een beetje onzin om helemaal naar Den Helder te gaan voor een strandrit en omgekeerd.

Er er zijn echt idioot veel maneges die strandritten organiseren, hier in Hoek van Holland zitten er al 2. In Den Haag zitten er een stuk of 3. En tussen die 2 steden zitten oko nog een aantal maneges waar je een strandrit kan maken.

En ja er gaat 9 van de 10 keer begeleiding mee, niet erg vreemd. Wie zegt dat iemand ervaren genoeg is om zelf een strandrit te maken en daarbij niet het paard over de rooie te rijden.

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:44

Ik ben zelf niet zo tevreden over Madepolder geweest toen ik daar had gereden. Dat is op zich geen aanrader. Maar misschien als je wat vaker bij een bepaalde stal een paard huurt dat je op den duur wel eens zelf een paardje mee mag nemen? Ik hou dit topic wel in de gaten. Ik wil met mijn verzorgpony eens op buitenrit maar dan wil ik dat mijn vriend meekan op een (huur/leen) paard.

Marielle88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 11:26

Bedankt allemaal, we zullen is ff kijken....ik laat het wel weten waar we heen zijn geweest.

We willen liever geen begeleiding mee omdat we maar men zn 2en zijn, en de rest van de familie gaat lopen met de honden.
We hebben wel eigen paarden, misschien dat we die toch meenemen al zijn ze wat minder geschikt....

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:59

In euhh Castricum geloof ik zit een manege die zonder begeleiding paarden meegeeft.. maar nou ben ik net de naam vergeten, wel erg leuk om eens te doen! Manege Reuring ofzo...

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:17

Bitterbal, ik moet je helaas teleurstellen.

Citaat:
Bij minder dan vier inschrijvingen kan de rit alleen doorgaan tegen een extra vergoeding voor de begeleiding.Wij nemen dan contact op om samen tot een akkoord of alternatief te komen. Per groep gaat minimaal 1 begeleider mee. Deze zorgt ervoor dat men niet verdwaald en ziet toe op het rijgedrag.

De manege heet trouwens: "Manege Reuring op Stal"

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:17

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:17

Hmm dan was t een andere Onyx, want wij zijn toen met zn 2en gegaan.. 1 keer met begeleiding omdat we de weg niet wisten (een meisje van 10 jaar oud ) en daarna heb ik mn eigen paardje eens meegenomen en een vriend van me ouders op 1 van hun paarden... maar ben dus de naam van die manege kwijt, maar zit dus in Castricum als t klopt..

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:04

Als je op "Gouden Gids" kijkt zie ik manege Reuring op Stal als enige manege. Maar in "omgeving Alkmaar" zitten dan wel weer een hoop verschillende maneges. Misschien was het alleen maar in de buurt van Castricum en niet Castricum zelf?

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:55

ja dat zou maar zo kunnen Onyx.. mijn geheugen is niet altijd meer wat t is geweest whaha :p

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:17

Marielle88 schreef:
We hebben wel eigen paarden, misschien dat we die toch meenemen al zijn ze wat minder geschikt....

Hoezo is je eigen paard minder geschikt?
Het strand is de meest veilige plek om te paardrijden, als hij ervandoor gaat stopt hij vanzelf wel weer een keer voordat het einde van het strand in zich is.