Botten vs chaps

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

princess69

Botten vs chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 16:18

Wat kiezen jullie?
Ik weet niet welke te kiezen...
Voordelen/nadelen vn beide aub ?
bedankt

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:23

Heb eerst rubberen rijlaarzen (= botten neem ik aan?) gehad, paste niet goed, zaten niet lekker enz. heb namelijk lastige voet (grote voet, smalle voet, lange kuiten, smalle kuiten), het enige voordeel vond ik dat ze erg makkelijk schoon te maken waren en waterdicht

ben dus overgegaan op Ariat rijschoenen met veters, zaten superlekker, zitten ze nog steeds, heb ze 1½ jaar en hebben erg veel meegemaakt. Bij mij zien ze er echter niet zo sierlijk uit.
Daarboven heb ik Chaps, maar de naadjes waren bij mij erg snel kapot .. Toen mijn Chaps te klein + kapot gingen ging ik over op

leren rijlaarzen. Ik heb ze net en ben er tot nu toe tevreden over, het enige nadeel tot nu toe vind ik dat je ze eerst (vooral mijnes) moet inlopen. (mijnes zijn van erg sterk leer)

voordeel van leren laarzen vind ik dat ze op maat gemaakt kunen worden, vind ze ook veel mooier. Schoenen + Chaps zitten erg lekker en soepel.

Cassia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:09

euh... ik heb altijd met rubberen laarzen gereden, bij chaps duurt het zo lang om ze aan te doen enzo

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:04

Ik rij sinds kort met chaps, ook omdat ik lastige voeten/benen heb maar juist niet zulke grote voeten, korte benen en dikke kuiten. Chaps aantrekken kost me 10 seconde.

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 07:42

Ik rijd al een hele tijd met chaps, vind dat het véél beter rijdt dan laarzen. Ik vind dat je meer contact hebt dan met laarzen.

pomelo

Re: Botten vs chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:37

in de winter rubberen botten (om in de modder achter koppige paardjes te kunnen lopen )
en in de zomer chaps, die zijn wat frisser dan botten en die kan je dan uitdoen na het rijden

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:46

Amandarijn schreef:
Ik rijd al een hele tijd met chaps, vind dat het véél beter rijdt dan laarzen. Ik vind dat je meer contact hebt dan met laarzen.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Ik merkte het direct de eerste keer al.

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:13

Ik heb ook van die rubber laarzen en vind het verschrikkelijke dingen, maargoed, ze zijn nu eenmaal verplicht in de les. Ze zijn inderdaad alleen makkelijk schoon te houden

Verder rijd ik eigenlijk altijd met schoenen.

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:15

Ik had eerst ook rubberen laarzen maar in de zomer kon ik er haast niet uitkomen door het zweet (en ze zaten me ook niet zo ruim )
Nu heb ik al een tijdje chaps en ik vind ze geweldig, je zweet niet en je hebt idd meer contact met je paard, zeer tevreden dus

_Nicky

Re: Botten vs chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:19

Eerst heb ik ook rubberen rijlaarzen gehad, maar op een gegeven moment werd ik ze zat omdat ik ze nooit uitkreeg... Ze waren absoluut niet te klein ofzo, maar als ik maar een beetje zweette gingen ze gewoon niet meer uit!
Toen heb ik een paar jaar met chaps gereden en stalschoenen, dat beviel eigenlijk veel beter! Ik heb er denk ik ruim 4 jaar mee gereden, en nu zijn ze kapot en rijd ik met lederen laarzen...