op de wei..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

op de wei..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 12:18

wij gaan per 1 juni verhuizen naar een huis met een weiland, en zijn dan ook van plan de paarden gelijk dat weekend over te brengen, maar.. de stal waar ze nu staan staat eigenlijk geen gras, mijn 2 pony's staan zelfs alleen in een paddock. nu probeer ik ze al wat te laten wennen in het gras door ze af en toe in de wei te zetten en ik voer ze kuilgras. zou het mogelijk zijn om ze dan per 1 juni gelijk in de (volle) wei te zetten?? evt een klein stukje afzetten.
en is het slim om het gras dan eerst te maaien of is lang gras dan beter?

zelf ga ik per 1 juni nog niet helemaal over, en mn pa durft ze niet binnen/buiten te zetten, dus het is of de wei, of de stal, en ikzelf heb dan natuurlijk liever de wei(ook omdat die 2 pony's dag en nacht buiten staan).

dus hoe kan ik dit het beste doen??

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 09:53

Ik zou ze eerst 4 uurtjes buiten laten, En dan binnen gaan zetten. Ik zou ze niet meteen volop erop zetten als ze dat niet gewend zijn. Evt iemand anders diehet doet. Of een stukje afzetten.

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:52

nou,in elk geval de weide beetje bij beetje geven.
teveel in een keer kan gevaarlijk zijn.
mijn merries staan op een hele volle weide en krijgen maar strookje bij strookje.
als ze het kaal hebben krijgen ze pas een neiuwe strook erbij.
tot ze de hele weide gehad hebben dan mogen ze voor de rest de hele weide

in een keer zou ik dus niet doen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:42

Nee in één keer zou ik ook niet doen. Ze zijn er immers nog niet aan gewend.

Waarom is er dan geen mogelijkheid om ze gedeeltelijk op de wei en gedeeltelijk in de stal te zetten? Of dat er iemand anders is behalve je pa die dat kan doen voor je?

boeflover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 19:03

L4UR4 schreef:
Nee in één keer zou ik ook niet doen. Ze zijn er immers nog niet aan gewend.

Waarom is er dan geen mogelijkheid om ze gedeeltelijk op de wei en gedeeltelijk in de stal te zetten? Of dat er iemand anders is behalve je pa die dat kan doen voor je?

ga ik de dagen dat ik er ben wel doen ja, gedeeltelijk in de wei, gedeeltelijk op stal, en wil er ook zeker de eerste 4 dagen bij zijn, maar moet daarna wrs ook weer werken, en dan ben ik dus in mn oude huis, en dan is er idd niemand om ze op stal te zetten.
maar ga proberen er zo veel mogelijk te zijn iig en gewoon op een stukje van 3 bij 3 zetten ofzo dat ze echt in 10 minuten kaal hebben..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:58

Het beste is gewoon opbouwen, zoals al aangegeven .

LadyF

Re: op de wei..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:41

Waarom kun je de paarden niet laten staan waar ze nu staan en dan gewoon samen met jou over verhuizen? Dat lijkt me de makkelijkste oplossing...

Tayga

Re: op de wei..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:35

Als je er zelf de eerste 4 dagen bent, kun je ze wel een groot genoeg stuk kaal laten eten, zodat ze daar kunnen staan. Kan je vader er dan wel telkens een stukje bijgeven?