Welke handschoenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Welke handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 22:34

Er zal vast al een topic over zijn geweest, maar helaas kan ik die niet vinden.

Tijdens 1 van mijn laatste lessen op de manege (± 1,5 maand geleden) heb ik op een paard gereden die wat zwaarder op het bit hing. Helaas was ik zo 'slim' (niet dus) om mijn handschoenen te vergeten aan te trekken en aan het einde van de les had ik dus een blaar op 1 van mijn vingers.
Sindsdien rij ik met mijn handschoenen aan, Imperial Riding/Leather Feel. Fijne handschoenen maar nu het warmer wordt wat minder. De laatste keer had ik dus een paar klamme handen en daarom heb ik vandaag geen handschoenen aan. Helaas blijkt de plek waar de blaar zat nog steeds gevoelig.
Vandaar mijn vraag: wat zijn fijne handschoenen bij wat warmer weer?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:38

Ik heb in Drunen echt superfijne handschoenen gehaald, kwamen uit het Roeckl-rek. Daar had ik al eerder de Light&Grip van gehad en dat beviel goed, type van deze weet ik niet, staat iets onleesbaars op het flapje van het klitteband. Weet eigenlijk niet eens zeker of het wel Roecks zijn trouwens, heb niet bepaald op het kaartje gekeken . Aparte stof, handen blijven superdroog, heb me er echt over verbaasd! Zal even kijken of ik ergens een foto oid kan vinden!

Edit: gevonden, en het zijn dus wel Roeckls !

http://www.calevo.com/cgi-bin/calevo/2190305.html

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:41

Roeckl Light&Grip is inderdaad een hele fijne handschoen. Over mijn vorige Roeckls, oud model, ben ik ook erg te spreken. Niet te warm in de zomer, en warm genoeg voor de winter. Ze ademen ook erg goed. Nadeel voor je is waarschijnlijk wel de prijs, zo ongeveer 30 euro.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 07:07

die roeckl´s heb ik ook aangehad in drunnen. had z e toch maar laten liggen omdat ik nog 4 paar heb. ik rij vrijwel altijd met lederen. die gaan helemaal naar je hand staan! de bovenkant van mijn hand zeg maar is heel ademend bij die handschoen omdat die van gewoven katoen is!

Leonie_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:18

ik heb zelf ook handschoenen van Roeckl. Super fijne handschoenen en ze gaan jaren mee

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:17

ik heb hele dun leren roeckl's, niet de light en grip maar een andere. deze zijn helemaal geweldig, geen zweethanden, maar toch optimale grip.
voor de wedstrijden heb ik wel light en grip handschoenen besteld

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:26

Ik wil ook nooit wat anders als Roekel Light & Grip

Yasmine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:47

Ik heb ook Light & Grip van Roeckl.
Gaan al een tijdje meer, heel soepel en licht en in de zomer ook niet te dik.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:55

Voor wedstrijd heb ik ook Roekl handschoenen, even geen idee welke
Voor 'gewoon' heb ik Global-handschoentjes, maar die zijn echt prut. Ik had ze in december gekocht, en nu is er al bijna niets meer van over, dus ook nieuwe nodig, en die worden waarschijnlijk van Roeckl.

BrankaZ

Re: Welke handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 21:18

Als ik het zo lees zijn de Roekl Light & Grip dus een aanrader. Niet goedkoop, maar als ze zo goed zijn ga ik er maar eens voor kijken. Hopelijk hebben ze ze bij de ruitersportzaak hier in de buurt want ik heb van mijn ex-collega's cadeaubonnen gekregen voor die winkel. Kan ik daar een deel mooi voor gebruiken

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:58

Roeckls zijn de beste!

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:25

wat kosten die Roeckls Light en Grip? Ik heb nu van Global handschoentjes met elastiek bovenop. Vind ze heerlijk zitten, maar heb een keer die Roeckls aangehad en wil eigenlijk die.... Hiervoor had ik leatherfeel handschoentjes, maar gaan erg snel stuk

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:26

gollempje schreef:
wat kosten die Roeckls Light en Grip?

dicht tegen de 30 euro als ik het goed heb, tussen de 20 -30 euro.
Correct me if Im wrong

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:32

rond de 30 euro ja! Volgens mij zelfs nog iets meer.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:59

ik heb handschoenen van harry's horse, ik rij verder geen wedstrijden, wel eens onderlinge wedstrijdjes maar verder ook niet, dus ik vind deze prima ik hou toch niet zo van handschoenen, alleen als ik zere handen heb gebruik ik ze, of als het koud is ze kosten geloof ik rond de €10,-

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:02

roeckl light en grip, kosten tussen €30 en €35

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:05

Ik heb 3 paar handschoenen van domisuede van harry's horse ze zijn goedkoop (9,95) kunnen in de wasmachine en gaan bij mij een jaar mee als ik ze niet kwijtraak enz .
Pas bij de Lidl handschoentjes meegenomen, waren bijna net zo duur, ze rijden wel fijn maar als het boven de 10 graden is buiten krijg ik zweethanden terwijl ik dit nog nooit heb gehad met welke andere handschoentjes dan ook.

Odie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:09

Roeckl light en grip voelen superfijn aan, alleen ik doe er niet langer dan 4 weken mee en dan verschijnt de eerste slijtage plek al aan de buitenkant van mijn pink... dus nu heb ik speciale roeckls laten maken met een extra stuk dun leer op de plek waar ze bij mij altijd zo hard slijten.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 20:51

Bedankt voor de tips. Die van HH heb ik gepast toen ik de Leather Feel kocht en die vond ik persoonlijk niet prettig zitten.
Denk dus dat ik van de week maar eens ga kijken voor die Roeckl.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:17

Ik heb hele goedkope handschoenen en het zijn niet eens paardrijhandschoenen, maar ze zitten heerlijk..

Heb ze volgens mij bij de Zeeman gekocht, hele dunne, eigenlijk voor op de fiets, maar toen kwam ik op stal en mn paardrijhandschoenen waren weg, dus moest ik daar wel mee rijden en het reed zo heerlijk.. Dat ik er maar mee blijf rijden

S_a_n_n_e

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:09

roekel

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:56

Ik heb van die handschoentjes van mountainhorse! Die vind ik geweldig!

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:01

Odie schreef:
Roeckl light en grip voelen superfijn aan, alleen ik doe er niet langer dan 4 weken mee en dan verschijnt de eerste slijtage plek al aan de buitenkant van mijn pink... dus nu heb ik speciale roeckls laten maken met een extra stuk dun leer op de plek waar ze bij mij altijd zo hard slijten.

Die van mij begonnen ook redelijk snel te slijten bij de pink inderdaad..

Wel jammer...

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:22

Ik heb ook Roeckle Light & Grip.
En ik verbaas me erover hoe goed die handschoenen zich houden! Ik men er nu al 3 jaar mee denk ik, met anti-slip leidsels en ze doen het gewoon nog steeds! Super handschoenen!

ukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:35

Ik heb Roeckl ladygloves, ze zijn van suede en ze zitten echt héérlijk
Alleen kan ik ze nu niet meer vinden ( Had ze eerst bij het Drunens Riuterhuis gekocht, maar die hebben ze niet meer in mn maat en ze krijgen ze voorlopig niet meer )

http://www.roeckl.de/sports/gfx/produkt ... 230300.jpg