Rectiligne laarzen: ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rectiligne laarzen: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:50

Ik heb net in de ruitersport zaak Rectiligne laarzen, model Palm beach gepast. Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met deze laars. Hij is niet goedkoop (340 euro), dus daarom ben ik op zoek naar mensen die me wat meer over deze laars kunnen vertellen

(en trouwens: waar staat ook al weer die lijst met alle online ruitershops? kan m ff niet meer vinden..)

Phrono

Re: Rectiligne laarzen: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:50

Ik heb rectiligne rijlaarzen, bevallen super! Ze zijn ondertussen al 3 jaar oud en zien er nog uit als nieuw. Het enige nadeel is dat de rits van m'n linker laars tijdens het rijden langzaam open gaat. Zal eens even bij de schoenmaker vragen of dat te repareren is..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:29

Welk model heb je?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:37

Ik heb rectiligne laarzen gehad. Maar dan nog het oude model. Ik heb ze in totaal 8,5/9 jaar gehad en gaan nu pas een beetje kapot. Ondertussen gebruik ik ze niet meer.
Het nieuwe model heeft volgens mij een wat betere kwaliteit. Het zijn lang niet de duurste laarzen die er zijn, maar zeker wel goede (mits je ze goed onderhoud uiteraard). Ik denk dat je er goed aan doet ze aan te schaffen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:43

als ze 8 a 9 jaar mee gaan is het zeker prima! Hoe heb jij je laarzen altijd onderhouden?

Phrono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:30

mlvanmelle schreef:
Welk model heb je?

Dat weet ik dus niet, ik heb ze tweedehands gekocht.
Het is iig een laars zonder dressuurboog.

rowo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:18

mlvanmelle schreef:
als ze 8 a 9 jaar mee gaan is het zeker prima! Hoe heb jij je laarzen altijd onderhouden?

Haha, goede vraag dat deed mn moeder altijd. Ik weet wel dat je ze in het begin vaak moet invetten om het leer soepel te krijgen. Later kan je dat wat minder doen. Ze werden ook wel eens alleen met water af genomen. Soms werd er op de buitenkant van de laars (dus neit waar je met je been tegen het zadel aan ligt, anders glibber je alle kanten op) schoensmeer gesmeert om ze meer te laten glimmen. Misschien dat ik nog een foto kan vinden waar ik de laarzen aan heb... Even zoeken!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:21

Afbeelding
Hier heb ik ze aan, niet echt super duidelijk maar heb je een idee. Duidelijkere foto heb ik niet!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:41

Dank je, kan het idd een beetje zien zo

Yasmine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:45

Ik heb ook Rectiligne rijlaarzen gehad, geen idee welk model, maar ze kostten iig €215.

Afbeelding

In het begin waren ze super, heel makkelijk in te lopen, erg soepel, enz. Maar na ongeveer een half jaar kwam de zool los, zaten er allemaal scheurtjes in het leder dichtbij mijn zool, en nog veel andere dingen. Voor mij dus geen Rectiligne meer

Maud_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:51

Ik heb ze ook, geen idee welk merk.
Ik heb ze nu al zo'n 7 jaar en sinds een half jaartje zijn de ritsen versleten. (komt ook omdat mijn kuiten dikker zijn geworden)

Heerlijke soepele laarzen!! voor mij nooit meer een ander merk !

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:55

Ik heb vandaaf net Rectiligne laarzen gekocht, nog geen ervaringen dus.
Maar ze bevallen tot nu toe nog prima

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:12

haha, zou niet goed zijn als ze nu al niet meer bevielen

Anne_Lieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:17

Merr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:39

mlvanmelle schreef:
haha, zou niet goed zijn als ze nu al niet meer bevielen

haha, nee inderdaad

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:31

Volgend vraagje: hoeveel zakten ze ongeveer in bij jullie?

Coby10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:14

Ik heb ook rectiligne laarzen gehad, maar was er niet zo tevreden over. Ze zijn wel lekker soepel en zitten meteen als pantoffeltjes, maar bij mij ging de spies aan de achterkant vrij snel los, waardoor hij constant in mijn hiel prikte. Omdat ze zo soepel zijn zakten ze wel in. Niet extreem veel (geen 5 cm ofzo), maar wel meer dan Petries. Ik denk zo['n 2,5 cm.