Ervaringen met Cavallo laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marionnnn

Ervaringen met Cavallo laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 12:19

Ja opnieuw een topic over leren rijlaarzen.
Echter zijn de meeste topics over de petrie laarzen. Of er wordt gevraagd welke laarzen 'aanbevolen' worden.

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met Cavallo laarzen.
Ik heb al Petries gepast maar dat was geen succes.
Toen ben ik me nog even gaan oriënteren en zag ik de Cavallo laarzen. Die zien er ook goed uit.

Wat zijn jullie ervaringen met deze laarzen??

Utrolig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:15

Ja, ik heb nu mijn Cavallo Winner Plus aan. Wil ze zaterdag namelijk op wedstrijd ook aan hebben. Loop en rij er nu alle dagen mee. De bedoeling is dat ze straks alleen voor de wedstrijden ga gebruiken!

Ik hoor ook negatieve verhalen van Petrie, ben er ook niet zo over te spreken. Maar de Cavallo bevalt tot nu toe goed!!

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:18

Ik heb de Cavallo Weltmeister net gekocht .. Deze zijn wel erg stevig dik leer, dus zal het wat langer duren voordat ze ingelopen zijn. Maar tot nu toe ben ik er erg tevreden over! Ik vind ze er mooi uitzien.

In de winkel lagen ze direct in mijn maat wat je van de rest van de laarzen niet kon zeggen, ik heb namelijk een moeilijke voet (grote voet, lange benen, smalle voet, smalle kuiten) en dachten dus maatwerk maar deze lagen er toevallig.

Boven in mijn knieholtes doen ze wel pijn, maar dat is denk ik normaal als je ze net nieuw hebt, verder heb ik er geen last van tijdens het rijden.

xxmijxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:15

Ik heb ook cavallo.

Omdat ik zo'n super smalle kuiten heb was er weinig keus
Heb in het begin wel veel last in mn knieholtes gehad, maar nu zitten ze super!

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:32

Ik heb ook Cavallo laarzen, ben er zeer tevreden over! Rij er elke dag zo'n anderhalf uur mee en na twee jaar zien ze er nog uit als nieuw

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:37

Jennietje schreef:
Ik heb de Cavallo Weltmeister net gekocht ..

Die heb ik ook gekocht, een jaar of 4 geleden. Heeft minstens 2 maanden geduurd voor ze ingereden waren , ik vond het geen fijne laarzen wat dat betreft (en ik heb al aardig wat leren laarzen ingereden).

Maar goed, dat is bij iedereen natuurlijk anders. De kwaliteit is wel prima, in die 4 jaar heb ik de zool nog niet hoeven vervangen en sowieso geen enkele reparatie eraan gehad .

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:39

Ik heb ook Cavallo's, weet niet precies welk type.
Inlopen is idd een hel, maar ze zitten nu nog steeds super en zijn ook niet te ver ingezakt wat je wel vaak hoort.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:43

De mijne had ik zo ingelopen, heb er na een week al mee gestart

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:21

En mijn Cavallo's zijn ook te ver ingezakt, maar dat is natuurlijk ook deels mij eigen fout .

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:11

Ik heb drie paar Cavallo's gehad, alledrie de paren (rond de 600 Euro) waren binnen drie maanden tot een half jaar ingezakt tot verfrommelde laarzen formaat regenlaars die eruit zagen alsof ze jaren en jaren oud waren. Ik rij er wel veel mee maar ik ben er ook netjes op: altijd in spanners in een laarzentas enzo.
In de winkel kwamen ze uiteindelijk met het verhaal dat Cavallo niet geschikt is voor mensen met smalle enkels (ik heb hele smalle enkels en een hoge wreef). Verkoop me dan die rotlaarzen niet denk ik dan! In elk geval komt er bij mij nooit Cavallo meer binnen.

clavecimbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:27

ik heb ook Cavallo laarzen. Weet niet welke maar het zijn kalfs leren. Het zijn echt super laarzen. Bij mij zijn ze helemaal niet te ver ingezakt maar ik heb ze ook netjes in de spanners staan. Heb ze nu zó'n 2,5 jaar. Aan de binnen kant zijn ze nog erg netjes.

Ik heb ook smalle enkels maar geen problemen mee.

Heb nog niks hoeven vervangen of een reparatie gehad.

zelf vind ik het erge fijne laarzen, maar ja zo heeft iedereen zijn/haar eigen voorkeur.

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:30

ik heb ook laarzen van cavallo gehad.
ik vond het echt hele fijne laarzen, echt goede kwaliteit!
ik weet alleen niet meer precies welk model ik had

Kliko

Re: Ervaringen met Cavallo laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:57

Ik heb model Winner van Cavallo. Erg fijne laars!!

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 15:09

Ik heb ook cavallo laarzen, weet even niet welk type, maar t zijn die van 200 euro

ben erg tevreden over!
ze hebben een coating, laarzen met coating werden afgeraden in alle winkels waar ik was, maar ik vind het juist wel fijn, water afstotend enzo.

ook de maatvoering van cavallo past bij mij beter dan die van Petri.
Petri heeft voor mijn voeten namelijk een te brede schoen, zeg maar.

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 15:09

Ik heb Cavallo's en die bevallen me uitstekend, binnenkort wil ik een keer nieuwe aan laten meten. Heb ze altijd aangehad op wedstrijd, meestal 2 paarden per wedstrijd. Ze zijn toen op maat gemaakt, omdat ik lange dunne benen en smalle enkels heb. Ze zijn een klein beetje ingezakt na al die jaren. Maar in principe zijn ze nog als nieuw, ff poetsen en ze blinken weer helemaal.

Ook de kwaliteit is prima, nog weinig versleten. Bij mij zit er een rits in en die is 1 keer kapot gegaan. De schoenmaker heeft er toen een nieuwe ingezet. Verder geen klachten, superkwaliteit die Cavallo's. Soms een beetje duur, maar je krijgt er een goed product voor terug. Ik heb ze nu een dikke 6 jaar en ik wil nooit geen andere rijlaarzen als Cavallo's.

marionnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 17:41

Bedankt allemaal voor de reacties

Ik heb dan denk ik wel een goede keus gemaakt..

Gisteren heb ik de Cavallo Winner gekocht. Nu nog een kwestie van inlopen he.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:44

Ga je vast heel veel plezier van krijgen Succes met inlopen

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:56

De winner is veel soepeler dan de laars van Petrie (standaard).
De kwaliteit is ong. vergelijkbaar, maar die van Cavallo is goedkoper.
Dit zit 'em in het feit dat de Winner geen balein heeft, maar dat er een extra stuk leer genaaid is voor de stevigheid.
Verder is de Standaard 'Goodyear' genaaid en de Winner heeft een verlijmde zool.
Theoretisch is met balein en met goodyear genaaide zool beter. Maar toch vind ik Cavallo mooi laarzen hebben.
1 voordeel: ze zijn bovenin de schacht net wat ruimer dan van Petrie. Als je dus een kuitmaat 40 besteld, dan is bij Petrie de bovenkant van de schacht 38 cm, en bij Cavallo ong. 39. Dit scheelt enorm met aantrekken (daarom heb ik bij mijn Petries in de bovenste 10 cm een ritsje laten zetten).

TouchAndGo

Re: Ervaringen met Cavallo laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:19

Zit er ook coating op de cavallo winner??

marionnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 12:31

Nee Winner heeft geen coating..

TouchAndGo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:33

zit er wel coating op de Talent dan?

marionnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 12:39

Poeh.. Dat weet ik zo niet eigenlijk..
Het was iig wel andere kwaliteit leer.. Dus het zou best kunnen. Maar durft het niet met zekerheid te zeggen..

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:49

De talent is venetoleer, dus met coating. De winner is rundleer, net als de standaard.
De perfect is ook venetoleer.

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:56

Ik heb de Cavallo Master Plus. Toplaars gewoonweg, ziet eruit als een dressuurlaars, maar je kan er ook mee springen omdat hij niet te stijf is gemaakt. Heeft even geduurd voor ze ingereden waren (heb ze dan ook nooit ingelopen, gewoon linea recta mee te paard gegaan), heb nog steeds een litteken op mijn hiel en in mijn knieholte, maar nu rijden ze geweldig! Ik wil nooit nog iets anders, ik zweer bij Cavallo!

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:14

Ik heb in oktober de cavallo winner gekocht, ik merk wel dat je ze goed moet onderhouden maar ze zitten onwijs lekker! Echt een aanrader dus!