Reinigen polyester trailer, hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Reinigen polyester trailer, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 09:56

Iemand enig idee? Mijn trailertje heeft de hele winter buitengestaan en heeft nu toch wel wat algjes en dergelijke langs de randjes. Ik zou hem graag helemaal schoon krijgen.

Is dit gewoon een kwestie van hogedruk spuit erop en gaan met die banaan? Dat was ik namelijk eigenlijk van plan

SuzyE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:57

ik heb vorig jaar mijn atec olympialine helemaal schoongemaakt met water en erna m in de was gezet. Ben even langs de plaatselijke botenzaak geweest

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 10:31

Hey, da's een goede tip... Dan blijft hij zeker ook fijn waterafstotend?

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:33

Gewoon naar een wasstraat met ee caravanbox. Lekker handig met trap!!! en soppen maar
Wel genoeg kleingeldf meenemen !!!!

ikke

Re: Reinigen polyester trailer, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:43

Met beleid de hogedruk erop gaat prima. Kijk wel een beetje uit, je kunt er ook schade mee aanrichten. Niet te veel druk en enige afstand houden, dan werkt het uitstekend.
Vervolgens in de botenhoek iets halen om polyester in de was te zetten en klaar is kees. Zet hem goed in de was, is een rotklus, maar het effect is overduidelijk!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:17

Wij hebben de hogedrukreiniger erop gezet, idd met beleid maar t werk goed.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:18

Hogedrukreiniger erop...evt. met de vuilvrees eerst,daarna met de normale reiniger.
Dan in de sop zetten,kan gewoon met afwasmiddel. En dan in de was zetten. Ik weet niet wat voor kleur trailer jullie hebben maar iedere autozaak/tankstation heeft was in de aanbieding! En het werkt prima,en je trailertje is weer netjes schoon!

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 07:57

Revanches schreef:
Hogedrukreiniger erop...evt. met de vuilvrees eerst,daarna met de normale reiniger.
Dan in de sop zetten,kan gewoon met afwasmiddel. En dan in de was zetten. Ik weet niet wat voor kleur trailer jullie hebben maar iedere autozaak/tankstation heeft was in de aanbieding! En het werkt prima,en je trailertje is weer netjes schoon!

DAT moet je dus vooral doen als je schade zoekt. Als het vuil er zo vast opzit dat het met een gewone hogedruklans er niet afkomt, dan moet je andere oplossingen verzinnen; bijvoorbeeld EERST goed in het sop en daarna de hogedruk erop.
Voor de was kun je beter speciale voor polyester nemen, dat is beter dan was voor autolak. Die kleurwas moet je al helemaal niet hebben, die polijst de lak, dat wil je echt niet bij polyester.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 10:17

Die boten polyester vond ik eigenlijk wel een mooi plan... Ga hem vanavond in ieder geval onder handen nemen... Even kijken hoe hij onder de hogedrukspuit vandaan komt. Heb nog even niet verzonnen waar hior in de buurt een botenwinkel zit, maar daar kom ik nog wel achter

SuzyE

Re: Reinigen polyester trailer, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:42

nou ik heb m dus vandaag samen met mijn papa schoongemaakt, eerst water, toen sop, toen in de was... hij ziet er echt weer super uit

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 11:57

Ik ga vandaag aan de slag