Pony neemt loopje met je, wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Pony neemt loopje met je, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 19:48

Vanavond waren wij (ik en een ander meisje) aan het fietsen met onze verzorgpony's.. we hadden hun al 2 grote rondjes laten draven en toen werd 1 van die pony's moe en toen zijn we even gaan stappen. Later ben ik weer aan gaan draven en toen werd die andere pony waar dat meisje mee liep dus gek, want die wou achter die pony waar ik mee liep aan. En toen gaf hij dus een bok en hij ging in galop achter die ander aan. Terwijl die andere dus gewoon rustig draafde. Dat meisje kon hem dus niet goed meer houden (ook omdat ze op de fiets zat) en ze trok 1 keer hard aan het halstertouw maar dat werkte niet, toen sleurde die pony haar ook mee maar ze hielt hem niet meer en toen viel ze met haar voet van de trappers en viel ze in het gras (wel goed afgelopen hoor) maar toen ging die pony dus door.
Toen had ík dus die andere pony nog wel vast maar die werd ook heel druk en ging in rengalop samen met de andere pony. Toen heb ik die pony een harde ruk aan het halstertouw gegeven maar dat werkte niet, en toen deed ik het nog een keer maar dat hielp ook niet en ik ging nog remmen maar dat werkte ook niet, want doordat ik ging remmen ging mijn stuur scheef omdat ik de pony vast had.. dus toen heb ik maar voor mijn eigen veiligheid gekozen en de pony losgelaten.
Ze gingen toen samen in een wedstrijdje naar huis heen rennen. Gelukkig zijn ze terug naar hun wei/stal gerend maar voor hetzelfde geld deden ze dat niet en kwamen ze onder een auto of wat dan ook.

Maar hoe kunnen we dit oplossen? Want ze zullen toch beweging moeten hebben, en het zijn shetjes dus je kunt er niet op rijden maar eentje loopt er voor de kar, en de andere is nog maar net 3, die kent het zadel/hoofdstel alwel maar het bitje zijn we mee bezig.
Hoe kunnen wij dit oplossen, wie heeft er tips zodat ze niet meer druk zijn en genoeg beweging krijgen?
Trouwens, die pony wat dus druk werd die was voor die tijd ook nog gelongeerd maar dit heeft dus ook niet geholpen.. en op de helft was ze helemaal moe, en dan tóch gaat ze nog heel hard galoperen
Bedankt alvast voor jullie tips/reacties

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:15

ik ben dus die vriendin.. maar heeft er niemand tips ?
( want als ze dit weer gaan doen wordt dat wel gevaarlijk )
ik lag in de sloot met m'n fiets en hun maar hard galoperen

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:44

michein er naast gaan lopen, in de plaats van op de fiets,
want als je pony dan gaat rennen kan je hem na je toe trekken zodat die wel moet stoppen, dat kan op de fiets niet want dan zit de fiets in de weg.
ik zou dus gaan lopen en als je merkt dat die er weer van door wil gaan gewoon om je heen trekken zodat die zeg maar op een volte liep. .. gelukkig is er maar niks gebeurt wel slim van die ponys om gewoon weer na de wei/stal zijn gerend

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:42

ja dat wel maar we lopen er ook heel vaak naast in het bos en dan is er niks aan de hand

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 19:57

heeft er nog iemand tips??

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:06

_Maggy_ schreef:
ja dat wel maar we lopen er ook heel vaak naast in het bos en dan is er niks aan de hand

jhah maar toch liever niet het risico lopen om wel weer op de fiets te gaan en het risico lopen dat er wel een keer wat gebeurt.

maar als je dan toch perse op de fiets wil kan je michien een pony mee nemen die wel braaf is aan de fiets en die voor jullie laten lopen

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 20:26

ja, we hadden dus ook een pony mee die wél braaf is, maar schijnbaar wou ze zó graag met die andere mee dat ze er zelf ook maar achteraan ging

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:13

niet uitelkaar gaan,ponys zijn kuddedieren en zeker 1 jonge pony zal het niet begrijpen..als je ermee wil oefenen doe je dat in stap.