Trailer kopen, maar welke?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morhwen

Trailer kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 19:36

Hallo allemaal,

Nu ik weer wat actiever wordt met mijjn paardje, heb ik eigenlijk wel genoeg van het lenen van een trailer. Nu heb ik al wat op marktplaats zitten kijken en zie dat trailers eigenlijk niet zo vreselijk veel kosten. Voor een paar honderd euro heb je al een opknappertje. Maar waar moet ik nou op letten? Merken bijvoorbeeld zeggen me vrij weinig. Iemand tips?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:42

opknappertje zou ik persoonlijk niet doen, omdat vaak de vloer vervangen moet worden en dat kost heel veel. let vooral op het bouwjaar, niet TE oud, zorg altijd voor een foto. als je gaat kijken, neem iemand mee die er verstand van heeft, want je moet zeker weten dat de vloer nog 100% is. ER zijn namelijk heel vaak paarden tijdens de rit er doorheen gezakt. verder moet je altijd aan de zijkanten voelen, onderaan of ze niet verrot zijn. wat ideaal is is dat je een trailer vind die altijd binnen heeft gestaan. ook moet de trailer goedgekeurd zijn en een kentekenbewijs hebben. let ook op de banden, of ze niet te oud zijn en open de klep en deuren enzo, klop overal, rijd er een rondje mee. dat je zeker weet dat alles in orde is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:45

Ik heb ook lang voor een tweedehands gekeken maar een vrij nieuwe tweedehands is bijna net zo duur als een nieuwe. Als je tijd hebt om een trailer op te knappen zou ik de bodem en onderstel e.d. na het opknappen laten keuren, er bestaan bovag aanhanger keuringen. Voorkomen van door bodem zakken e.d. Maar met opknappen gaan ook een hoop kosten gepaard. Ik zou dus goed rondkijken voor een trailer die weinig gebruikt is en goed onderhouden, zal wel even speuren zijn. Beetje verhaal van 'deze is van een oud omaatje geweest'
En bij tweedehands zou ik toch proberen om een trailer te zoeken die wel van een duur merk is, die blijven door de jaren heen toch beter dan de goedkopere.

helenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:35

Hollybolly schreef:
opknappertje zou ik persoonlijk niet doen, omdat vaak de vloer vervangen moet worden en dat kost heel veel. let vooral op het bouwjaar, niet TE oud, zorg altijd voor een foto. als je gaat kijken, neem iemand mee die er verstand van heeft, want je moet zeker weten dat de vloer nog 100% is. ER zijn namelijk heel vaak paarden tijdens de rit er doorheen gezakt. verder moet je altijd aan de zijkanten voelen, onderaan of ze niet verrot zijn. wat ideaal is is dat je een trailer vind die altijd binnen heeft gestaan. ook moet de trailer goedgekeurd zijn en een kentekenbewijs hebben. let ook op de banden, of ze niet te oud zijn en open de klep en deuren enzo, klop overal, rijd er een rondje mee. dat je zeker weet dat alles in orde is.

Ik heb een keer met een kennis van mij meegekeken toen ze gingen kijken bij een 2e hands trailer.. en daar lette ze ook op.. duss.. ik ga met holly mee

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:46

VSW --> RUI.

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:57

Hollybolly schreef:

Tja, hoe bang ben je ergens van. Ik heb hier een gloednieuwe Westfalia staan voor 3200 euro. Hij is welliswaar van 1984, maar hij is helemaal uit elkaar geweest en opnieuw opgebouwd. Met nog een paar kleine dingen te doen is ie beter dan een originele.
Je kunt ook zeggen: koop het grootste wrak wat je vinden kunt, voor weinig, en doe het opnieuw en beter.

Morhwen

Re: Trailer kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 06:21

Allemaal bedankt voor de tips, hier heb ik wat aan! Kunnen jullie wat merken noemen die absoluut het opkanppen waard zijn (heb een handige vriend ).

ikke

Re: Trailer kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 07:26

Morhwen schreef:
Allemaal bedankt voor de tips, hier heb ik wat aan! Kunnen jullie wat merken noemen die absoluut het opkanppen waard zijn (heb een handige vriend ).

Een oude Westfalia Nee zonder dollen, die zijn helemaal moertje-boutje opgebouwd waardoor je niet met las- en slijpwerk zit.
De mijne is helemaal uit elkaar gehaald, opnieuw verzinkt waar nodig en helemaal met RVS bouten opgebouwd.
Let er wel op dat het ijzerwerk niet rot is, onderdelen zijn lastig verkrijgbaar. Via via heb ik hier een adres in Duitsland die nog heel veel onderdelen heeft. Mocht je serieus iets willen, PB maar.
Even op marktplaats gekeken, dit model moet je hebben:
http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... df=1#photo

S_a_n_n_e

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:11

Die nieuwe zwarte van salinero is wel mooi!