Ik heb bij de manege waar ik eerst reed ook F-proefjes gereden, ben bij F1 begonnen (zonder galop, heeel makkelijk
) en uiteindelijk zat ik toen ik stopte bij die manege in de F5.
Opzich vond ik ze niet echt moeilijk, heb 7 wedstrijden gehaald en in 6 van die wedstrijden een promotiepunt gehaald (bij de laatste niet, maar wel bijna
)
germie"]
Maar volgens de fnrs hoeft dat ook niet en kijken ze alleen naar de ruiter. Wat is hiervan waar???
[/quote]
Ze kijken idd alleen naar de ruiter. Als je op een moeilijke pony rijdt en hij doet vervelend maar je rijdt hem wel goed kan je toch redelijke punten krijgen (bijv. een meisje die op een pony reed die altijd in dezelfde galop aanspringt maar het wel heel goed probeerde kreeg toch goede punten).
[quote="germie schreef:ik vind het wel raar dat je niet op je eigen niveau mag starten. Als je in de F3 moet beginnen en je heb 4 wedstrijden per jaar, dan doe je er nog 5 jaar!!!!! over om de F12 te halen, als je al elke wedstrijd een promotiepunt haalt.
In het boekje staat dat je t/m de F6 gewoon mag beginnen op je eigen niveau, dus als het hoger is gewoon in de F6.
Hoeveel wedstrijden je per jaar hebt is natuurlijk afhankelijk van de manege, maar waar ik reed had je bijna elke week wel een wedstrijd, elke keer 2 a 3 niveaus, je hebt dan ong. elke 2 maanden een wedstrijd dus 6x per jaar. Ik heb er een jaar over gedaan om van de F1 naar de F5 te komen, maar bij de F1 en F2 hoef je maar 1 promotiepunt. Dus met 6 wedstrijden per jaar zou je er 2 jaar over doen om in de F12 te komen, er van uit gegaan dat je begint in de F6 en elke keer een pp haalt.