Witte haren door zonder zadel rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

renske

Witte haren door zonder zadel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 15:35

Mijn zadel was naar de zadelmaker en toen dacht ik ga ik die tijd zonder zadel rijden, is gelijk ook goed voor me zit. Maar het bleek achteraf niet zo goed te zijn voor de rug van me paard want waar me kont op haar rug zit zijn nu allemaal witte haartjes.

Maar had ik dit kunnen voorkomen? Door bijvoorbeeld beter te zitten of had ik gewoon van te voren beter moeten nadenken en kan ik er verder niks aan doen?

noortjejacky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:44

je kan er niks aan doen.
het zijn denk ik oude drukplekken die nu boven komen.
had mijn pony ook.
eerst een hele tijd gereden en in een keer waren er ook witte haren

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 15:46

Nee kunnen geen oude drukplekken zijn die boven komen want is precies op de plek van waar me kont zit. En anders zoude die niet na 1 a 1,5 week zonder zadel komen maar zoude die er al eerder zitten lijkt me.

Foogul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:54

Ik denk dat het betekent dat je juist goed zit Je zit goed op je zitbeenknobbels, alleen drukken die dus wel in de rug van je paard

Wat je kan doen is rijden met een bareback-pad. Een ander (en ook wat goedkoper) idee is dat je je paard een een (verhuis)deken oplegt en die vast maakt met een platte nylon dekensingel. Daar kan je vast nog wel goed op rijden.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:57

Lijkt me inderdaad niet zo goed, voortaan misschien beter door op een sjabrak te zitten en deze met een dekensingel vast maken.

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 16:04

Ja ik rij nu ook met ander zadel even omdat ik eerst probeerde met sjabrak en longeersingel te rijden maar longeersingel was te groot. Maar dekensingel is ook wel goed idee, is ook niet zo duur!

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:06

dan is je paardje wel gevoelig op zijn rug. Mijn vorige pony reed ik ook regelmatig zonder zadel maar die heet nooit gereageerd met wiite haren.

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 16:16

Nou ja kan ook komen omdat ik erg veel zonder zadel reed misschien. Want ik rij 5x in de week en dat 2 weken. En af en toe ook bosritten van een paar uur gemaakt en gewoon uur gedressuurd in de bak.

noortjejacky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:23

nou ja bij mijn pony zijn het wel oude drukplekken.

Foogul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:34

sandr0 schreef:
Mijn vorige pony reed ik ook regelmatig zonder zadel maar die heet nooit gereageerd met wiite haren.

Het ligt ook een beetje aan je figuur, denk ik

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 19:04

Foogul schreef:
sandr0 schreef:
Mijn vorige pony reed ik ook regelmatig zonder zadel maar die heet nooit gereageerd met wiite haren.

Het ligt ook een beetje aan je figuur, denk ik

Denk je dan nu dat ik dik ben omdat ze witte haren heeft? (Niet dat ik beledigd ben, maar dat klopt denk ik niet omdat ik niet dik ben. Weeg 55 kilo ongeveer dus lijkt me niet zwaar?)

(of bedoelde je het juist andersom? )

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:39

hoe zou t aan je figuur moeten liggen dan???

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:46

Mij lijkt het juist andersom. Hoe dunner je bent, hoe puntiger. Alhoewel je als je zwaarder bent, je de rug natuurlijk wel wat meer belast.

Rijden met een dekje-dekentje icm dekensingel lijkt me een goede en goedkope tussenoplossing.

Ik denk trouwens wel dat dit fout staat, [HAR] Harnachement lijkt me een betere plaats.