Pijn met rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loje

Pijn met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 14:29

hoii, ik heb de laatste tijd best wel vaak last van mijn benen ed met rijden. Een tijdje geleden reed ik elke keer op een manegepony zonder zadel en kreeg ik steeds met aandraven heel erg last van de spieren aan de onderkant van mijn bovenbenen, net boven mijn knie dus. En een keer met uitstappen kreeg ik ineens heel erg pijn aan mijn liezen, zo erg dat ik er gewoon af wou springen omdat ik het niet meer hield.

Verder al geen last meer van gehad, inmiddels ook overgastapt op een pony waar ik gewoon met zadel op kan rijden. Maar vorige week had ik ineens weer heel erg last van mijn beenspieren. Dit kan mss wel komen omdat ik mijn spieren teveel aanspan met rijden maar toch, is wel erg vervelend. Hebben nog meer mensen dit?

*naar de dokter gaan heeft niet echt zin, die heeft al geconstateerd dat mijn voeten niet goed staan en dat ik daardoor echt overal last van kan krijgen (knieen, enkels, rug enz). Heb ik steunzolen voor, maar met paardrijden heeft dat weinig invloed lijkt mij

marsi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:34

Een vriendin van mij heeft ook zoiets (nou ja, of het hetzelfde is, weet ik natuurlijk niet!) Zij heeft een vergroeïng in haar benen en heeft daardoor telkens last van haar benen en heupen als ze rijdt. Ook na het rijden blijft ze het nog een paar dagen tot weken voelen. Op het moment rijdt ze dus heel weinig en dit vindt ze echt verschrikkelijk! Het enige wat ze er op het moment aan kunnen doen is fysiotherapie en hopen dat het minder wordt. Is dit niet het geval, dan moet ze misschien een operatie ondergaan en kan het zijn dat ze nooit meer mag rijden.

Ga eens langs een fysiotherapeut, misschien dat deze iets voor jou kan betekenen?!

Loje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 14:36

Ja idd, daar had ik nog niet aan gedacht. Gelukkig heb ik er meestal geen last meer van na het rijden, alleen een enkele keer. En toch denk ik ook dat het wel te maken heeft met dat ik niet goed zit, en mijn benen teveel aanklem. Ik zit niet fantastisch namelijk, ben ik nu hard aan aant werken.

Horsefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:30

Door het zonder zadel rijden kan je best spierpijn krijgen. Dat heb ik ook vaak gehad.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:58

Helpt het als je van te voren rek en strekoefeningen doet? Omdat je zegt dat je last van je spieren krijgt. Misschien hebben ze niet de mogelijkheid gehad om op te warmen. Net als je een paard losstapt, moet je jezelf eigenlijk voor het rijden ook loswerken!

Loje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 19:35

Haha, dat zou ik wel eens kunnen proberen. Zie mezelf alleen niet van die oefeningen doen bij de bakrand als ik sta te wachten tot ik erin mag...ghehehehe

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:44

Een paar kniebuigingen voor je erop stapt kan sowieso geen kwaad. Ik doe het standaard voor ik op paard stap. Even 3x door de knien (kan gewoon terwijl j eje paard aan de hand vasthoudt), en dan erop. Zijn je spieren iets voorbereid op wat er komen gaat...

Loje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 21:54

Riëtte schreef:
Een paar kniebuigingen voor je erop stapt kan sowieso geen kwaad. Ik doe het standaard voor ik op paard stap. Even 3x door de knien (kan gewoon terwijl j eje paard aan de hand vasthoudt), en dan erop. Zijn je spieren iets voorbereid op wat er komen gaat...

ohja, das wel een goed idee idd. Ik zag het al iets eehh, minder subtiel voor me

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:32

Misschien heb je een tijd niet gereden en daarom last van je beenspieren?