Paard wil niet uit de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxatte

Paard wil niet uit de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 12:06

Ons paard wil wel in de trailer maar er niet meer uit. Hij probeert zich om te draaien, onze anderhalf paardstrailer is daar niet geschikt voor maar ik denk dat hij dat gewend is bij de vorige eigenaar. Wie heeft er nuttige tips ???!!!

tollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:52

Probeer 2 personen te vragen je te helpen: deze personen houden een longeerlijn langs de achterhand en laten deze steeds een stukje vieren, als dit gebeurt geef jij een klein zetje tegen de borst. Tijdens dit alles op rustige toon tegen het paard praten. Veel succes.
Eigenlijk is het bovenstaande dus precies het tegenovergestelde als bij een moeilijk laadbare paard.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:15

eerst leren normaal achteruit gaan zonder de trailer, dan stapje op de klep en weer terug, dus niet helemaal de trailer in maar steeds kleine stukjes. Dan 2 stapjes op klep en weer terug, etc etc tot je vanaf voorin de trailer naar achteren terug kan.
succes!

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:58

en als alles uiteindelijk niet lukt...een voorlader kopen !

verder sluit ik me bij Cissy aan.

Feetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:03

Ik weet niet hoe groot jouw paard is maar die van mijn kan zich altijd gewoon omdraaien in de 1,5 paards...
Die wil nl. ook niet achterwaarts ervanaf..

Voorlader lijkt me ideaal, maar vaak heb je op concours geen plaats om die laadklep uit te leggen..

Roxatte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 07:30

Feetje schreef:
Ik weet niet hoe groot jouw paard is maar die van mijn kan zich altijd gewoon omdraaien in de 1,5 paards...
Die wil nl. ook niet achterwaarts ervanaf..

Voorlader lijkt me ideaal, maar vaak heb je op concours geen plaats om die laadklep uit te leggen..

Het is een forse haflinger

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:09

ga dat paard nou niet leren dat ie mag draaien, straks moet je een keer in een kleinere trailer en dan heb je een probleem, kijk eens naar mn eerdere post en leer m gewoon achterwaarts dan kun je m in elke trailer laden.

Roxatte

Re: Paard wil niet uit de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 12:07

Hij is nog niet weer de trailer ingeweest. Het draaien in de trailer lijkt me ook niet zo'n goed plan want ze staan ook wel met zn tweeën in de trailer (past net). Jouw advies ga ik zeker opvolgen als het zover is...Bedankt

Hessie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:25

Ik zou eerst eens oefenen op het droge dat hij op commando en ligt duwtje snapt als je zegt naar achteren dat hij naar achteren moet lopen! Probeer hem ook eens achterwaarts zijn stal uit te laten lopen b.v.

Suc6

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:56

Inderdaad rustig oefenen en belonen als ie het goed heeft gedaan