Uit de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jules

Uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 11:19

Hoe zorgen jullie ervoor dat je paard uit de wei komt?
Want soms als ik er eentje moet uithalen, blijft hij weglopen.
Dus hoe lossen jullie dat op?

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:35

Lokken met wat lekkers?

Dit kun je proberen tot hij vanzelf naar je toekomt.
Verder heb ik eerlijk gezegd geen idee.

Tongiejj

Re: Uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:43

Bij mijn pony was dat in het begin ook redelijk vaak het geval.
Maar ik zorg dat er altijd wat in de voerbak ligt wat hij kan eten als hij uit de wei komt, na een tijdje wist dat dus nu komt hij altijd naar mij toe..

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:46

In de wei staan wachten tot mijn paard komt. Erachteraan rennen heeft echt geen zin... Maar meestal staat ze in de kudde, en kan ik haar zo ophalen.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:47

Die van mij vind het gelukkig alleen maar gezellig om met me mee te gaan, maar bij mn pony gebruikte ik vroeger toch altijd een peentje..

__inge__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:49

ik fluit op mn vingers, hihi, komt hij er heeel hard aangerend, ik heb er dus gelukkig geen last van. maar inderdaad lokken met wat lekkers, en evt. halster '' verstoppen '' trappen ze ook nog wel eens in..

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:48

Dit heb ik met mijn hjaflinger ook.. als ik haar eenmaal uit de wei heb is het geen probleem, vindt ze alles leuk.. maar het stuk uit de wei is een groot probleem.. Bij mij is het nit dat ze voor me wegrent.. nee bij mij trekt ze zich los als ik haar heb.. ik weet niet of je dit bedoelt of echt voor dat je haar kunt pakken wegrennen.. Als het het laatste is: ga ook eens naar de wei zónder dat je haar mee wilt nemen, geef haar een knuf.. maak leuke foot's, snoepje geven.. desnoods borstelen.. en ga daarna ook weer weg.. ga een keer op het hek zitten.. tot ze nieuwschierig wordt en op je af komt.. aai haar, knuf haar.. tot ze uit zichzelf weer weg loopt, dan is het goed.. Op deze manier zit er niet altijd het woordje 'werk' aan meenemen.. komt ze bij je? Dan kun je het uitbereiden naar meenemen, bijvoorbeeld op de poetsplaats poetsen, snoepje geven en weer terug.. gaat dit goed? Meenemen, poetsen, wandelingetje maken, snoepje en weer terug.. goed blijven belonen.. zodat ze als ze jou ziet denkt: ha leuk!

pfoe lang verhaal geworden maar ik hoop dat je er wat aan hebt.. niet te snel willen.. ze moet vertrouwen in jou krijgen, ze moet het leuk gaan vinden bij jou.. en dit kan even duren, maar dan heb je daarna ook wat

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:15

hmm nooit echt last van gehad op 1 keer na toen gewoon een broodje meegenomen en daar kwam meneer aan hoor heel onschuldig terwijl ik eerst een half uur bij het hek heb staan wachten

Jules

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 19:43

Okee, ik heb ook wat MissPromiss heeft.. dan heb ik die haflinger te pakken, en dan trekt ie zich los

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:46

Vooral veel geduld hebben. Ga er niet achteraan rennen, dat werkt echt niet! Dan wordt het alleen maar een wedstrijdje tussen jou en je paard, en geloof me, je paard zal het winnen. Als je rustig blijft houdt het wegrennen vanzelf wel op.

Bij mijn pony was dat eerst ook het geval, maar na veel geduld te hebben gehad, hoef ik haar naam alleen maar te roepen (soms hoeft dat zelfs niet) en dan komt ze gelijk naar me toe gedraafd/gegaloppeerd. Komt goed

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:05

Jules schreef:
Okee, ik heb ook wat MissPromiss heeft.. dan heb ik die haflinger te pakken, en dan trekt ie zich los

Ha het betreft bij jou ook een haflinger?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:50

je moet het niet met eten gaan doen, iedereen doet altijd alles bijna met eten maar daar worden ze alleen maar dik van dus probeer het gewoon eerst zonder hulpmiddelen. Ga gewoon nét zolang wachten totdat hij bij je komt. Ga desnoods op de grond zitten, dan komen ze al wat vaker naar je toe. Blijf gewoon net zolang zitten totdat hij bij je komt.. ook al duurt het een 'halve dag' bij wijze van. Staat trouwens je paard alleen, of staan er meerdere bij of om hem heen? Zorg dan eerst dat je de andere paarden doet, dan komt deze misschien wel? Succes ermee iig