Mijn paard gaat vanmiddag de zomerwei in en nu komt ze daar te staan met ongeveer 10 a 15 paarden en pony´s , alleen nu hoorde ik gister dat er een aantal schaapjes al heel de winter in de wei staan en die deze zomer ook er bij blijven staan, dit vind ik verder geen probleem. Hebben jullie er ervaring mee met paarden en schapen moet je bv noog extra ontwormen ofzo
Gaat prima. Waar mijn paard staat, staan er ook schapen bij, om de afgezette stukken kort te houden. Eerst gingen ze nog weleens achter de schapen aan, maar nu staan ze rustig bij elkaar. Als je vaak genoeg ontwormt, dus wat voor paarden alleen normaal is, hoef je niks extra's te doen hoor.
Oke bedankt Vanmiddag gaat mijn paard voor het eerst kennis maken met de schaapjes zal wat worden, weet nog met toen ze voor het eerst en varkentje zag
Nee, heb ik geen last van. Schapen durven weinig in de buurt van de paarden te komen. Volgens mij waren dat meer geiten die dat deden, maar kan dat fout hebben.
mn paard heeft ook met een hele kudde gestaan zonder andere paarden. Ze vond het hartstikke gezellig, zochten elkaar telkens op. Toen de schapen uit het land moesten, ging ze telkens in de wegrennen om te voorkomen dat de schapen eraf konden
Ik weet niet hoe je wei is afgezet, maar dat 'schapengaas' (omheining met grote gaten tot op de grond) kan gevaarlijk zijn voor paarden... Kunnen ze met hun benen in blijven hangen. Daar zou ik wel opletten...
Ik heb gehoord dat schapen in een paardenwei juist goed tegen de wormen zijn. De schadelijke parasieten voor het paard gaan dood in de lichaam van het schaap en zo wordt het paard minder besmet met wormen e.d.
Maar ik zit te denken om ook 2 schaapjes te nemen maar ik heb geen schapengaas. Zouden ze mij telkens ontsnappen of hoe hebben jullie het opgelost?
Bij ons lopen de schapen ook tussen de paarden en dat hebben we zo gedaan; 1 draad gewoon hoog op de palen en 1 draad laag op de palen zo'n 20 cm van de grond. Werkt uitstekend!! Je moet wel 2 handvaten gebruiken natuurlijk bij de in/uitgang.
Mijn paardrij-partner haar veulen, is dikke maatjes met eens chaap. Waar het veulen gaat is de schaap waar de schaap is is he veulen, af en toen wel een beteje irritant. Dit veulen staat gewoon tussen andere paarden maar vind de schaap het leukst
Mijn paard loopt ook met twee schapen (en nog een paard dan). Mijn ervaring is dat de schapen juist het grotere onkruid wegknabbelen en de bodem heel mooi stevig maken (met die kleine pootjes). En onderling gaat het ook vrij goed.
schapen en paarden hebben overdraag bare parasieten en schapen grazen het gras korter af dan paarden dus als er al niet te veel staat kun je gras tekort hebben/krijgen. verder weet ik er nix van af persoonlijk zou ik het niet doen maar als het niet anders kan. nu ik er trouwens over na denk heeft het ook in de bit gestaan. sucses