Rits in laarzen, schoenmaker/ruitersportzaak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Rits in laarzen, schoenmaker/ruitersportzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 16:57

Ik wil waarschijnlijk een rits in m'n laarzen laten zetten, maar weet niet zo goed waar. Ik denk dat een schoenmaker iets goedkoper is, maar ik wil wel dat het goed gebeurd. Dus daarom de vraag schoenmaker of ruitersportzaak.

Dan nog een vraag, hebben jullie de rits aan de voor- of aan de achterkant en waarom daar?

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:58

Ik heb het bij de schoenmaker laten doen, want daar was k mijn laarzen maar een paar dagen kwijt. Ik ben dik tevreden, mijn ritsen zitten aan de achterkant en ik vind het zo fijn!! Ik neem nooit meer laarzen zonder ritsen!

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:00

Kan dit ook bij rubber laarzen?

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:57

Dit doen ze volgens mij bij de Van Rijs, lijkt me ook een betrouwbare zaak voor zoiets, zijn altijd heel netjes met leer.

Kylyco

Re: Rits in laarzen, schoenmaker/ruitersportzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:04

Hoi,

Ik heb anderhalve maand geleden ritsen in mijn laarzen laten zetten en het is echt makkelijk. Ik heb het bij de schoenmaker laten doen. Dit omdat ik me laarzen dan binnen 24 uur weer op kon halen!(dat wist ik ook niet toen ik daar heen ging). En als ik naar een ruitersport zaak ga dan ben ik ze waarschijnlijk langer kwijt. Verder zitten de ritsen bij mij schuinachteraan de buitenkant. Ikzelf had ze liever iets verder naar achteren gehad. Dit omdat ik dat mooier vind. maar ach met rijden sta je niet zoveel stil dus eigenlijk valt het helemaal niet op had ik bedacht.
De reden dat de rits nu schuinachteraan de buitenkant zit is dat de rits nu langer mee gaat omdat die niet langs het zadel komt. Daarnaast was dit denk ik misschien wel het makkelijkste en misschien komen er nu de minste krachten op. In ieder geval wou mijn schoenmaker ze alleen daar doen. Ikzelf ben erg tevreden en rijdt nu weer met meer plezier met m'n laarzen. kreeg namelijk wel eens kramp bij het uittrekken.

Succes met je laarzen.

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 20:34

Mocca schreef:
Dit doen ze volgens mij bij de Van Rijs, lijkt me ook een betrouwbare zaak voor zoiets, zijn altijd heel netjes met leer.

Ik zat in eerste instantie inderdaad ook aan van Rijs te denken. Zouden zij dat zelf kunnen of sturen ze de laarzen naar Petrie? Dat laatste zal denk ik best duur zijn, vandaar mijn vraag naar een schoenmaker. Maar ik weet hier in Waddinxveen eigenlijk ook geen schoenmaker waar ik dat aan toevertrouw.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:03

Ik denk dat ze het zelf doen. Reparaties en veranderingen aan leer doen ze ook zelf, ze hebben bij mij al meerdere johdpurs gerepareerd. Misschien even bellen?
Verder schoenmakers in Waddinxveen weet ik ook niet of ze betrouwbaar zijn. Zit er één op het KWplein, daar ben ik eens spul gaan halen voor mijn johdpurs (schoenpoets) toen kreeg ik verkeerde, gevolg; spiegelgladde glimmende [lelijke] schoenen. Duidelijk niet voor johdpurs bedoeld.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:14

Als er nog geen rits in zat zou ik dit door de ruitersport zaak laten doen.
Mijn MHlaarzen was de rits ook wel eens kapot van, dat laat ik gewoon door de schoenmaker doen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:39

Ik liet het bij aanschaf door de ruitersportzaak doen.
Ik heb tot dusver zelfs maar een schoenmaker gevonden die mijn rijlaarzen mag repareren (hakken en zolen), er is er zelfs al een geweest die een paar rijlaarzen van 600 Euro naar de rasmodee heeft geholpen en dat ging niet eens over een rits maar simpelweg een paar nieuwe zolen. Ik moet nu anderhalf uur rijden naar die ene schoenmaker maar verder laat ik er niemand meer aankomen.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:31

Ik laat gewoon alles aan mijn laarzen door een plaatselijke schoenmaker doen, mijn vaders dure schoenen gaan er ook heen, dus die man levert echt vakwerk. BIj een ruitersportzaak was ik mijn laarzen 2 weken kwijt! Plus dat het nog eens 20 euro duurder was.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:02

Tulandro schreef:
Ik heb het bij de schoenmaker laten doen, want daar was k mijn laarzen maar een paar dagen kwijt. Ik ben dik tevreden, mijn ritsen zitten aan de achterkant en ik vind het zo fijn!! Ik neem nooit meer laarzen zonder ritsen!

Helemaal wat ik zeggen wilde. Het is ook heel netjes gedaan. Die man reed ook paard dus die wist gelukkig wel waar hij de rits moest plaatsen.