Tips om je schouder los te maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Tips om je schouder los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 07:16

Ik heb altijd al last van een vaste rechterschouder, daarnaast werk ik nu enkele maandjes op kantoor en daar wordt het niet beter van, er wordt hier wel; heel goed gelet op hoe je zit en alles is aangepast. Ik zit dus niet met een veel te hoog bureau ofzo

Met rijden is die schouder dus ook stug, dus heb ik vaak de neiging om mn hand ook vast te zetten,

Heeft iemand goede oefeningen om je schouders losser te maken?

ellen82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:29

Goed laten masseren. Ik heb er ook last van en een goede massage doet wonderen (is wel erg pijnlijk ) Heb je enig idee waar het door komt? Bij mij komt het doordat ik onbewust mijn schouders optrek en dus ga verkrampen. Nu ik dit weet merk ik het ook en kan ik weer ontspannen, waardoor het al veel minder is!

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:17

http://home.hetnet.nl/~reikiwest/index.html
Links kan je dan klikken op schouderklachten, daar staan wat oefeningen. Sommige kan je ook op je paard doen (ronddraaien), als ie er niet van schrikt.

Ook wel eens last van nekklachten dan???

Splinter

Re: Tips om je schouder los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 07:16

Ik ben altijd al een stijf iemand geweest, ik heb soms last van mn nek,
@ Ellen82, ja ik zat al te denken aan een hele goede massage, probleem is dat ik dat weer bij moet houden (denk ik) en dat is vaak best duur

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:35

Tegenwoordig heb je geen doorverwijzing meer nodig voor de fysiotherapeut, dus als je een beetje goed verzekerd bent kun je daar gewoon binnenlopen en kost het je niks. Even informeren hoe je voor fysio verzekerd bent...

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:51

Ik heb het ook soms.
Als ik gespannen zit dan gaat mijn linkerschouder helemaal vast zitten en mijn nek doet ook vreselijk pijn als ik mijn hoofd beweeg.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:03

Je schouders helemaal 'ronddraaien' zeg maar.
Eerst je schouder helemaal naar voren dan omhoog, en naar achter. Dat helpt.

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:56

Ga op zoek naar een goede fysiotherapeut, die je meer coached zodat je ook thuis meer klachten-vrij kan blijven.
Nek-schouderklachten zijn erg vervelend en kan soms erger worden, meer stijfheid, uitstraling naar elleboog, hoofdpijn e.d.
Vaak komen ze voort uit een verkeerde houding, bijv. zitten achte je computer (die niet op de goede hoogte staat, bril met leesstukje waardoor je je hoofd anders houdt etc.) Dus het is fijn als een therapeut goed doorvraagt en je ook helpt je houding te optimaliseren.

Misschien is er een fysiotherapeut in de buurt die manuele therapie -Mulligan doet. Heb daar al veel goede resultaten van gezien. Is maar een idee.

Verder is het verstandig om thuis vaak te oefenen, begin met 3 keer per dag. (Hoofd in trekken, schouders draaien, schouders laag en naar achteren etc.) Het kost wat doorzetting vermogen.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:04

Heb jij last van een frozen shoulder? dat heb ik nl ook en in dat geval kan ik je wel een paar tips geven.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 08:08

Geen idee wat is dat?

Voor de fysio ben ik helaas niet zo goed verzekerd,

wel heb ik een masseur bij mij in de buurt gevonden, die ook drukpuntenmassage enzo tegen RSI doet!

maffe_moses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:06

weet je hoe dat komt dan dat je schouder vastzit? als je de oorzaak weet kan je er veel beter iets aan doen.. is het niet dat je op het paard je schoudervast zet? misschien is het stress want ik heb dit zelf namelijk ook als ik op het paard zit en soms ook gewoon,.. let op je schouder(s) en draai ze vaak rond om te zorgen dat je ze niet optrekt ook als je niet op het paard zit, dit hebben heel veel mensen dan ook niet eens door dat ze hun schouders optrekken!! je kan ook even langs de fysio gaan.

succes met je schouder(s)!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:12

Een frozen shoulder is een vastzittende (bevroren) schouder die continu stijf is. Dat heb ik overgehouden na de val van een paard vorig jaar. op de site van het spaarneziekenhuis staat precies wat het is.
http://www.spaarneziekenhuis.nl/folders/dsz056.pdf .
Als dit overeenkomst kun je wel nara je fysio gaan een frozen shoulder is nl chronisch en daar kan je fysio een speciale verwijsbrief voor aanvragen (voor de verzekering). Ik zou zowieso eerst langs mijn huisarts gaan als ik jou was.

Succes!!