Lente?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

Lente?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 22:54

Ik mijn pony nu ong. een half jaar. Nooit echte problemen gehad oid. Maar vorige week ging ze ineens toen een andere pony langskwam in de bak steigeren (niet hoog) dus heb ik der heel hard vooruit gedreven. Ze was daarna wel een beetje rennerig maar verder geen problemen. Nu ging ik vandaag weer rijden met dezelfde pony in de bak. En nu ging ze telkens als die pony haar tegemoet kwam met 4 benen tegelijk de lucht in en wegrennen.
Afgelopen maandag was ze in het bos ook heel erg fris (nromaal kan ik haar met lange teugel rijden buiten) en kreeg ik haar bijna niet terug uit de galop. Op die momenten reageert ze ook nauwelijks op het bit terwijl ze als ik haar in de bak eenmaal een kwartiertje heb bereden supergoed aan de hulpen is, en ik eigenlijk niet eens teugelhulpen nodig heb om haar terug te rijden.
Vandaag wilde ik haar na het rijden ook nog even laten rollen in de bak (samen met die andere pony). Toen die andere pony uit de bak werd gehaald zei ik tegen dat meisje dat ze de bak wel open kon laten, aangezien mijn pony altijd gewoon rustig naar me toe komt gelopen. Dit keer alleen dus niet . Ze kwam ineens heel hard op me afgerend, dus ik heb haar meteen weggejaagd met het halster in mijn hand. Toen ze weg was draaide ze zich weer om, om weer op mij af te rennen. Ik heb haar toen meteen weer weggejaagd. Daarna heb ik haar naar even wachten gehaald, en heb ik met haar aan het halster oefeningetjes gedaan (wegdraven, halthouden, achterwaarts, en weer aanstappen etc.).
De pony die in de bak meereed staat overigens wel bij haar in de wei, en daar lijken ze geen problemen met elkaar te hebben. Mijn pony wordt trouwens bijna 4, en is een merrie (misschien hengstig?).
Ik snap niet waarom ze zich ineens zo gedraagd (ze is verder ook nog heel braaf hoor ) en ik dacht dat het misschien komt door de lente (??)

ellepel

Re: Lente?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 06:51

kan heel goed komen doordat ze hengstig is of word..

en zeker lente kriebels!
heel veel paarden zijn op het moment lekker springerig en druk.
als ze eenmaal meer buiten staan en in de weide gaat dat wel over

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 07:02

denk ook hengstig, merries... je snapt ze niet...

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 14:17

haha, okee bedankt... ik had alleen zoiets van... is dit mijn paardje nou?? zo ken ik haar namelijk helemaal niet, maar ik heb haar pas sinds begin november dus nog geen lente met haar meegemaakt. Die gekke knol toch

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 14:18

oh, ze staat trouwens al wel ong. 12 uur per dag in de wei dus daar zal het niet aan liggen