Heb het helemaal gehad met leren laarzen!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Heb het helemaal gehad met leren laarzen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 18:38

In een vorig topic had ik verteld over mijn leren laarzen, die totaal verkeerd waren aangemeten en waarvan de coating flink losliet. Was naar 'mijn' ruitersportzaak geweest en die man stond versteld van hoe mijn laarzen eruit zagen en waren aangemeten. Hij heeft ze terug gestuurd naar de fabriek.
Een paar dagen later belde deze naar de winkel: Ik mocht een nieuw paar voor de helft van de prijs... Ik wil helemaal geen laarzen meer van dit merk! Dus hij heeft weer terug gebeld en ik zou nog horen hoe en wat...

... Van de week gebeld, heb binnenkort wedstrijd en wil dan gráág met laarzen rijden. Of ik niet alvast nieuwe aan kon laten meten zodat ik die in ieder geval klaar zouden zijn vóór mijn wedstrijd. Ja dat kon.

Ik vanmiddag naar de winkel --> Hadden ze echt nét gebeld van de fabriek. Ik mocht kiezen: Of voor de helft van de prijs nieuwe, of ze werden gewoon teruggestuurd en dan had ik niets.... Hmmm... toch nadenken. Dus ik vragen voor welke laars dat dan geldt, ik bedoel, ik heb wel weer maatwerk nodig.
Haha.. Ik kon de meest standaard laars krijgen voor de helft van de prijs Ik pas geen standaard laarzen met mijn vikings-kuiten
Nee sorry, ik was even overrompeld... Daarop heeft de eigenaar van de winkel gezegt dat het sowieso maatwerk wordt en dat het dus een ander model moet worden. Ze zouden dan (alweer... ) terugbellen, want degene die daarover ging zat in het buitenland...

Dus wéér moet ik wachten, wie weet hoelang... Vind het echt geen stijl, ik heb toch dik betaald voor die laarzen en verwacht dan toch van zo'n goedlopend bedrijf dat ze er wel wat mee doen.... Maar dat had ik mis. Nu even afwachten hoe en wat maar ben érg teleurgesteld!

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:36

dat is flink balen ja.
Mag ik vragen om welk merk het hier gaat? Ik heb behoorlijke kuiten (omvang is 43 cm links en 42 cm rechts). Ik heb de petrie perfect en deze zitten goed. Ik heb er voor het gemak wel ritsen in laten zetten; ook omdat mijn kuiten nog wel eens met 2 cm willen zwellen na een dag werken of door warmte.
wanneer hoor je nou weer wat?

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 19:51

Ik houd er niet zo van om merkjes enzo op bokt te zetten... Er zijn vast genoeg mensen die wel tevreden zijn over dit merk!!!
Toen ik mijn laarzen kocht (de eerste keer dat ik uberhaupt laarzen kocht...) is er iets mega verkeerd gegaan waardoor mijn kuiten 2.5 cm te krap waren en aan de bovenkant was ie 4 cm te ruim...
Ik heb geen idee wanneer ik weer wat hoor, ik hoop heel snel!!!

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:55

wie heeft de laars dan bij je aangemeten? het is moeilijk om hier de eventuele fabrikant voor aan te wijzen, als het aan de onkunde van de verkopende partij ligt.

Lyska

Re: Heb het helemaal gehad met leren laarzen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:07

ik heb ook leren rijlaarzen maar helaas zijn ze na 6 maanden al helemaal ingezakt, ik terug naar de winkel laarzen laten in nemen nog niets verbeterd, tja dan maar nieuw Ik hoop voor jou dat je snel reactie hebt.

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:31

benangelique schreef:
wie heeft de laars dan bij je aangemeten? het is moeilijk om hier de eventuele fabrikant voor aan te wijzen, als het aan de onkunde van de verkopende partij ligt.

Onkunde ligt bij de verkopende partij, fabrieksfout mbt coatinglaag ligt bij de fabrikant...
En ik wil eigenlijk niemand de schuld geven, heb dit topic puur geopend omdat ik licht gefrustreed ben dat het allemaal zo moeilijk gaat...

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:00

ik snap dat je niemand de schuld wilt geven, maar als deze fout duidelijk bij de verkopende partij ligt, moet je die aansprakelijk stellen en niet de fabrikant. Het is harstikke mooi dat die laatste de helft van nieuwe laarzen wil vergoeden, maar eigenlijk moet de andere helft dan door de verkopende partij betaald worden. Is het misschien een optie om dit voor te stellen?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:17

LZP -> RUI

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 21:36

benangelique schreef:
ik snap dat je niemand de schuld wilt geven, maar als deze fout duidelijk bij de verkopende partij ligt, moet je die aansprakelijk stellen en niet de fabrikant. Het is harstikke mooi dat die laatste de helft van nieuwe laarzen wil vergoeden, maar eigenlijk moet de andere helft dan door de verkopende partij betaald worden. Is het misschien een optie om dit voor te stellen?

Denk het niet... ik heb geen aankoopbewijs meer dus kan niet bewijzen dat ze daadwerkelijk uit de winkel komen waar ik ze gekocht heb. De fabrikant heeft ook een fout gemaakt, door een fabrieksfout is de coatinglaag losgelaten.
Maar ik wacht gewoon 'rustig' af wat ze nu gaan zeggen..

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:49

Als de hele coating loslaat en het is een fabrieksfout heb je dan niet gewoon recht op een complete vergoeding van dezelfde soort laars maar dan natuurlijk goed?

Heb je geen rechtsbijstand waar je dat even na kan vragen want kan me niet voorstellen dat er ondeugelijke laarzen verkocht worden en dat je dan het absolute minimum vergoed krijgt (de helft van standaard laarzen) terwijl het hun schuld is.

Ik zou ook als ik jou was zelf contact opnemen met de fabrikant omdat deze in mijn ervaring niet zo moeilijk en krenterig doen als het om hun goede naam gaat en een fout van hun is.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 22:24

Sily schreef:
Als de hele coating loslaat en het is een fabrieksfout heb je dan niet gewoon recht op een complete vergoeding van dezelfde soort laars maar dan natuurlijk goed?

Heb je geen rechtsbijstand waar je dat even na kan vragen want kan me niet voorstellen dat er ondeugelijke laarzen verkocht worden en dat je dan het absolute minimum vergoed krijgt (de helft van standaard laarzen) terwijl het hun schuld is.

Ik zou ook als ik jou was zelf contact opnemen met de fabrikant omdat deze in mijn ervaring niet zo moeilijk en krenterig doen als het om hun goede naam gaat en een fout van hun is.

Ja je hebt wel gelijk. Ze betalen nu maar de helf van nieuwe laarzen en dan ook nog eens een standaard laars!! Maar de eigenaar van de winkel (die ken ik goed gelukkig!) is hard voor me bezig!!!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:26

Dat is heel erg positief, maar je kan ze zelf ook wel een beetje onder druk zetten door even contact op te nemen,vaak durven ze tegen klanten minder dan tegen winkeleigenaars.

Succes

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 23:00

Thanx! Als het met de winkeleigenaar niet lukt ga ik het zelf proberen!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:31

ik blijf het geen stijl vinden wat de fabriek heeft gedaan. naar mijn mening is het wel degelijk een fabrieksfout of misschien gewoon een slechte kwaliteit leer een keer. dat kan gebeuren, leer is immers een natuurproduct. maar om dan de laarzen niet te vergoeden of met een redelijke oplossing te willen komen?
echt schunnig. nu zit je dus weer vast aan het merk en ben je extra geld eraan kwijt.
wel top dat de winkel zoveel moeite voor je wil doen

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:36

Ja idd.. ben erg tevreden over die winkel. En wat de rest betreeft... ik laat het er niet bij zitten hoor!!!

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 15:02

Je hebt juridisch gezien recht op nieuwe laarzen. Ik zou het niet pikken dat je ze voor de helft nog nieuwe moet betalen. Zo als je aangeeft zijn ze nieuw. Dan moet het gewoon in orde zijn.
Je koopt die laarzen niet voor een paar keer rijden.

Asl het een goede winkel en/of fabrikant was zouden ze je gratis nieuwe laarzen aanbieden.

poema

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:49

IK had daar ook last van! Bij mij zijn ze dan wel goed gemeten, maar het liet ook aan de onderkant los (geen idee of dat de coating is?) ik dus weer terug, hebben ze ze weer naar de fabriek gestuurd, had ze weer terug weer blij, lieten ze weer los! en ik had ook die dag erna een wedrstrijd. IK had ze weer terug wil ik ze uitdoen valt die hak er opeens af, ik was ontzettend pissig en had geen zin om weer terug gegaan en heb het er weer aan gelijmd zie je gelukkig helemaal niets van, maar ondertussen zijn ze weer losgelaten (de binnen onderkant). IK heb zo'n gevoel dat het door me zelf komt maar voor een beetje kwaliteit laarzen verwacht je toch wel dat ze goed zijn (en dat geld)?
naja ik zou gewoon net zo lang zeuren en steunen todat ze je weer gratis laarzen gaan geven. En maak ze duidelijk dat je dit geen stijl vind! (En wordt desnoods heel kwaad op hem )
naja iig succes!

waren het petrie's?