Dickie schreef:Dat is absoluut waar Geje. Toch denk ik dat iedereen wel begrijpt welk type mistral bedoelt, we zijn ze allemaal weleens tegen gekomen op concours. Om nu te stellen dat zonder die juryleden wedstrijden niet meer mogelijk zijn (talented) is ook sterk overdreven aangezien het gelukkig maar een hele kleine minderheid van de juryleden is.
Dat juryleden vrijwilligers zijn betekent niet dat er nooit iets over de kwaliteit gezegd mag worden!
Naar mijn schatting behoort 1 op de 5 juryleden waarmee ik aanraking kom tot de categorie "oude wijffies en mannetjes". Wanneer deze 'thuis zouden moeten blijven' zou dit wel degelijk gevolgen hebben voor de wedstrijdsport.
Uiteraard moet een jury op de hoogte zijn van de hedendaagse dressuurmethodes maar de manier waarop het hier werd gebracht, klonk nogal denegrerend. In de lagere klasses zijn veel meer jonge juryleden te vinden dan in de hogere (logisch wel) dus misschien dat het hier nog geen problemen zou opleveren wanneer hier de oudere juryleden thuis zouden blijven.