jury, man of vrouw?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NessaX

jury, man of vrouw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 12:07

hoi!

omdat ik nl zaterdag een wedstrijd heb
en de jurylid is een man,
had ik een vraagje als die anders punten geven dan de vrouwen

gewoon maar kijken wat jullie er van vinden, als dat het geval is of niet.

en mss ook reacties van juryleden zelf?

zeg het maar..!

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:18

Nooit iets gemerkt in een verschil tussen mannen en vrouwen als jury hoor! Heb goede en mindere punten bij beiden gereden, en 9 v.d 10 keer gewoon terecht.

Vind het eigenlijk ook een beetje een rare vraag, hoe wou je wat met de antwoorden gaan doen dan ?

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:19

Nooit verschil gemerkt..
Misschien dat als je hem een knipoog of een kushandje geeft wel,
maar dat heb ik nog maar niet geprobeerd!

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:27

Lippenstift mee als het een man is, en voor de vrouwen een doosje bonbons

maaike100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:37

nou bij mij heb het nooit nog wat uitgemaakt! maar ze zijn vaak wel iets harder als je een strengen en goede jury hebt

maaike100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:37

Lippenstift mee als het een man is, en voor de vrouwen een doosje bonbons

olafj

Re: jury, man of vrouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:44

maakt mij niet uit, maar die ouwe mannetjes die zelf niet meer actief in de sport zijn, mogen van mij thuis blijven.

Die weten niet meer hoe de paarden tegenwoordig zijn.

Dat vind ik trouwens van elk jury lid, dat ze nog actief in de sport moeten zijn.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:25

mistral schreef:
maakt mij niet uit, maar die ouwe mannetjes die zelf niet meer actief in de sport zijn, mogen van mij thuis blijven

Zo zijn er dus ook tig oude vrouwtjes, dat is nou net het onzinnige van deze hele discussie (afgezien van het feit dat ik het in principe met je eens ben).

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:21

Oeps je hebt gelijk de ouwe wijffies horen daar ook bij

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:42

Dan kan jij niet meer starten!Een zeer ondankbare en ondoordachte reactie. Zonder al deze "oude wijffies en mannetjes" zijn concoursen niet meer mogelijk gezien het feit dat het aantal juryleden nou niet echt denderend is. En de toon waarop je praat irriteert me ook!

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:43

talented schreef:
Dan kan jij niet meer starten!Een zeer ondankbare en ondoordachte reactie. Zonder al deze "oude wijffies en mannetjes" zijn concoursen niet meer mogelijk gezien het feit dat het aantal juryleden nou niet echt denderend is. En de toon waarop je praat irriteert me ook!

Nou en!!
En ik kan gewoon starten hoor
Ondoordacht nee hoor, gewoon mijn mening.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:28

ow ja en "de toon waarop ik praat"

Ik schrijf

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 07:37

't heeft helemaal niks met leeftijd te maken hoor... er zijn genoeg "jonge mannetjes en vrouwtjes" die volgens mij ook niet altijd even goed doorhebben waar ze mee bezig zijn.

Belangrijker is of iemand met z'n tijd is meegegaan. Op dit moment wordt er toch anders naar dressuur gekeken dan bijvoorbeeld 15 jaar geleden. Aan de andere kant zijn er toch ook juryleden die kortgeleden hun "bevoegdheid" hebben gehaald en ook "erg wisselend" met hun punten omgaan.

Dickie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:51

Dat is absoluut waar Geje. Toch denk ik dat iedereen wel begrijpt welk type mistral bedoelt, we zijn ze allemaal weleens tegen gekomen op concours. Om nu te stellen dat zonder die juryleden wedstrijden niet meer mogelijk zijn (talented) is ook sterk overdreven aangezien het gelukkig maar een hele kleine minderheid van de juryleden is.

Dat juryleden vrijwilligers zijn betekent niet dat er nooit iets over de kwaliteit gezegd mag worden!

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:36

Dickie schreef:
Dat juryleden vrijwilligers zijn betekent niet dat er nooit iets over de kwaliteit gezegd mag worden!

... helemaal mee eens!

Nog steeds in afwachting van de Tuchtcommissie uitspraak......

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:01

Dickie schreef:
Dat is absoluut waar Geje. Toch denk ik dat iedereen wel begrijpt welk type mistral bedoelt, we zijn ze allemaal weleens tegen gekomen op concours. Om nu te stellen dat zonder die juryleden wedstrijden niet meer mogelijk zijn (talented) is ook sterk overdreven aangezien het gelukkig maar een hele kleine minderheid van de juryleden is.

Naar mijn schatting behoort 1 op de 5 juryleden waarmee ik aanraking kom tot de categorie "oude wijffies en mannetjes". Wanneer deze 'thuis zouden moeten blijven' zou dit wel degelijk gevolgen hebben voor de wedstrijdsport.

Uiteraard moet een jury op de hoogte zijn van de hedendaagse dressuurmethodes maar de manier waarop het hier werd gebracht, klonk nogal denegrerend. In de lagere klasses zijn veel meer jonge juryleden te vinden dan in de hogere (logisch wel) dus misschien dat het hier nog geen problemen zou opleveren wanneer hier de oudere juryleden thuis zouden blijven.

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:53

GeJe schreef:
Dickie schreef:

... helemaal mee eens

Precies wat ik bedoel

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:18

Een goede jury heeft geen geslacht of leeftijd!

Alleen als de ogen niet meer kunnen zien, door ouderdom, zou dat een reden kunnen zijn om te stoppen.

Maar de vraag van TS, verschil tussen mannen en vrouwen? Bedenkt nu eens dat paardensport de ENIGE sport is waarbij vrouwen en mannen volkomen gelijk zijn! Geen aparte klasses, wereldkampioenen van beide geslachten. etc.
Wees daar trots op, je beoefent de enige sport waarbij geen onderscheid gemaakt wordt door geslacht!

Maar goed, domme vragen kun je niet stellen.....

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:07

amondi schreef:
Een goede jury heeft geen geslacht of leeftijd!

Daarom ben ik ook altijd zo blij als H. Ermafrodiet boven mijn startlijst staat, das pas een goede jury

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 15:12

Ben jij familie van CGJ12? Afbeelding

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:11

Brrr wat een enge smiley Maar nee, ik ben ggeen familie van

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 06:54

Hmm, ik geloof je, maar als beloning nog zo'n smiley die ik nooit ergens kwijt kan.
Afbeelding

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:33

Persoonlijk had ik altijd liever een man dan een vrouw. Mannen zijn wel directer maar ook eerlijker, laten zich weinig beinvloeden door "ruis" en beoordelen gewoon wat ze zien.
En juist de oude mannetjes en dametjes weten nog hoe er gejureert moet worden. Ik vind de jongere garde toch wat gekleurd jureren (teveel last van ruis) om het maar even zo uit te drukken, houden zich teveel bezig met afstammingen van de startende paarden en beoordelen daar naar ipv wat ze zien.
In beide gevallen uitzonderlingen daargelaten

nena21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:16

maakt niet uit wat het is als ze maar weten waar ze mee bezig zijn. Ook de deelnemers hebben veel werk verricht trainen wassen poetsen vlechten enz. enz. en als je dan zo iemand heeft die altijd denkt het beter te weten is dat toch zonde van je tijd. Het lijkt mij toch sterk als er b.v. 20 proefen getoond worden dat er niemand een winstpuntje verdiend nou dat maken wij echt wel eens mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 14:37

Als je je winstpunt verdient dan krijg je hem!
Zorg dat ze niet om je heen kunnen!

Man of vrouw maakt dan werkelijk echt niks uit!

Veel succes met je wedstrijd.