Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Shanna16 schreef:Helaas kreeg ik mijn coupon pas erg laat, jury was al lang weg. Anders had ik het misschien nog even gevraagd; gewoon uit nieuwsgierigheid.
GeJe schreef:Shanna16 schreef:Helaas kreeg ik mijn coupon pas erg laat, jury was al lang weg. Anders had ik het misschien nog even gevraagd; gewoon uit nieuwsgierigheid.
Neem aan dat het telefoonnummer van het jurylid gewoon in het Hippos boekje staat....
sanne_ schreef:Dat is in ieder geval heel onlogisch. Staat er verder ook geen opmerking bij?
No offence hoor, maar ik vind het sowieso belachelijk dat een B/L jury de rijvaardigheid moet kunnen beoordelen. Daarvoor is hun gemiddeld niveau te laag. Wat is rijvaardigheid, hoe beoordeel je dat in een proef en hoe weet een gemiddelde L-jury of jij kan rijden of niet?
Mijn ervaring met schrijven bij deze klasses is dat wanneer de ruiter er maar netjes opzit en de goede kant op stuurt, er al gauw door de jury wordt gezegd: die kan tenminste écht rijden. Terwijl het invoeren van beoordeling van rijvaardigheid volgens mij bedoeld is om de mooizitters eens aan te sporen te gaan ríjden.
Maar de beoordeling van de laatste punten zal altijd discutabel blijven in het jurysysteem dat de KNHS kent. De te beoordelen begrippen zijn te weinig eenduidig waardoor juryleden en ruiters verschillende meningen nahouden op wat er gevraagd wordt.
Mies7 schreef:sanne_ schreef:Dat is in ieder geval heel onlogisch. Staat er verder ook geen opmerking bij?
No offence hoor, maar ik vind het sowieso belachelijk dat een B/L jury de rijvaardigheid moet kunnen beoordelen. Daarvoor is hun gemiddeld niveau te laag. Wat is rijvaardigheid, hoe beoordeel je dat in een proef en hoe weet een gemiddelde L-jury of jij kan rijden of niet?
Mijn ervaring met schrijven bij deze klasses is dat wanneer de ruiter er maar netjes opzit en de goede kant op stuurt, er al gauw door de jury wordt gezegd: die kan tenminste écht rijden. Terwijl het invoeren van beoordeling van rijvaardigheid volgens mij bedoeld is om de mooizitters eens aan te sporen te gaan ríjden.
Maar de beoordeling van de laatste punten zal altijd discutabel blijven in het jurysysteem dat de KNHS kent. De te beoordelen begrippen zijn te weinig eenduidig waardoor juryleden en ruiters verschillende meningen nahouden op wat er gevraagd wordt.
Ik denk niet dat je zomaar kunt zeggen dat het gemiddelde niveau van IL_jury's te laag is! Ik ken erg veel IL-jury's die zelf minimaal Z of hoger rijden, paardensportopleidingen hebben gevolgd en zelf een dressuurstal hebben of bij een dressuur/trainingsstal werken.
Ik heb afgelopen najaar de jurycursus gedaan, in mijn groep zat 75% van de cursisten 'in' de paarden.......
amondi schreef:Wat had je op je overgangen terug? Misschien ging het daar wat minder, dus b.v. te vaak tegen de hand?
Maar dan nog had ze het moeten toelichten.