Omgang met elkaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Maya

Omgang met elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:40

Na heel wat problemen achter de rug gehad te hebben gehad . Hebben we een wei gevonden voor Maya met weidemaatjes .
Leuk . Gistere gingen we haar brengen .

Het viel allemaal goed mee 1 paard (de half arabier) was alleen nog zuur op haar . We zette ze allemaal op stal . En Maya bleef vandaag nog opstal , en als ik ging mocht ik haar even uitlaten omdat het toch zo goed ging .

Niet dus . Ik liet haar uit . Ze vliegen met hun 3'en (3 paarden op 1 shetlanderke) op Maya . Ik verschrok me rot en ik kon niks doen of ik kreeg zelf klappen. En ze dreven Maya in een hoek en maar bijten sjotten . De half arabier beet haar bij haar schoft en tilde haar helemaal op !! Ik kon wel flauw vallen Ik heb doen heel luid geschreeuwd en toen kon Maya gaan rennen . Ze kwam als een gek naar mij toen En ik zette haar heel vlug op stal . Ik heb haar nagekeken maar ze was wel heel erg geschrokken . Maar ze mankte niet ofzo .

Nu is mijn vraag : Blijven ze Maya zo 'opwreten' ? We geven het zeker tijd maar dit was gewoon erg !

Maya is wel 1 keer helemaal opgewreten geweest Dat je gewoon overal haar bot zag . EN DIT WIL IK NIET OPNIEUW !

Weet iemand ook misschien tips ofzo wat we kunnen doen ?

Nu leek het allemaal goed te gaan , nu is dit probleem er weer

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:52

pff, dan schrik je je echt rot!!

misschien is het een idee om je pony eerst bij de minst bazige pony te zetten van het geheel, tot die vriendjes zijn, dan de middelste pony erbij laten, en uiteindelijk met ook de half arabier dus de hele kliek?
want nu komt ze in een bestaande groep en dat gaat zo te lezen niet..
ik bedoel bovenstaande over een bredere peroide hoor!
niet binnen een dag ofzo.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:53

Misschien kun je ze eerst eens loszetten met een stroomdraad er tussen, zodat ze rustig kunnen wennen. En dan om te beginnen eerst eens een paard erbij als ze een beetje aan elkaar gewend zijn ipv alle drie tegelijk.

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:05

Oke bedankt . Als ze echt zo blijven zal ik dit voorstellen .

Maar waarom waren ze in het begin dan wel vriendelijk ?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:22

Stonden ze in eerste instantie samen op de wei al of nog op stal? Zijn ze vandaag samen gevoerd?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:26

Als je beslist om een vreemd paard bij een kudde andere paarden te zetten, doe dit dan in een groot weiland en niet in een klein bak waar je paard in een hoek gedreven kan worden en geen kant meer uitkan...

Groot weiland dus, dat ze de benen kan nemen. Je moet er sowieso rekening mee houden dat Maya onderin de rangorde terecht komt...dus zal het even knokken worden...

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:33

Nee gistere ging ik haar brengen . En liepen ze alle 4 samen op wei . Alleen de half-arabier was zuur op Maya . Maar de rest niet . En s'avonds gaan ze op stal . En s'morgens eruit , behalve Maya want we vertrouwde het nog niet 100%
Het is een grote wei . Maar maya liep naar de poort (hoek v/d wei)

Ja ik weet dat Maya op de laatste rang gaat staan . Maar dit was echt overdreven zelfs de 2 andere paarden (wat vriendelijk waren) vielen haar aan .

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 19:26

Er is een oplossing !
Doordat de paarden maya in een hoek dreven . Ging Maya in paniek door de draad uit . Nu gaan ze een stukje afmaken alleen voor Maya en zo laten wennen !

Ooh ik ben zo blij . En bedankt voor jullie tips !

cloaca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:28

tsjonge... rangorde is normaal, maar dit niet! rotbeesten!

crownjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:20

Ja wij hebben ook eerst een de wei door tweeen gedeeld.
Zo kunnen ze eerst rustig aan elkaar wennen en uitzoeken wie de baas is.

Ook al kwam mijn paard later bij de kudde hij probeerde wel de baas te zijn.

In het begin gaan ze wel langs het lijntje lopen/rennen maar daarna is het gras intressanter!
Wij hebben het draad na ongeveer een week weg gehaald,maar je moet gewoon kijken hoe het gaat.
Veel sucses!

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 13:37

Bedankt .
OMG Maya is toch een schaap ! Nu gaat ze heel de tijd door het stuk afgezette draad . Nu staat ze weet opnieuw op stal en moeten we schapendraad zetten ! (of andere) .
Gekke pony ! En ze hadden de half-arabier ook even opstal gezet .
En toen ze met de 2 andere liep ging het perfect .
Dat zijn 2 ruinen en de half-arabier een merrie .

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:27

Ik zou maya eerst alleen met de dominanste zetten. Dat is de eerste die har eerst moet acceteren. de andere 2 zullem altijd de dominate merrie volgen dus als zij gaat aanvallen, vallen de andere 2 ook meteen aan. Doet zij het niet zal de reactie van de andere 2 ook veel minder zijn.

In ieder geval veel succes!!

aartlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:38

misschien het weitje in 2en delen... Met flinke stroom erop! Eerst samen wandelen met wel extra mensen erbij.. Het lijkt mij ook vet eng als dat gebeurd!!