Casco cap, na twee weken ´draadje´ geknapt..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Casco cap, na twee weken ´draadje´ geknapt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 12:55

Ik heb dus twee weken terug een nieuwe cap van casco aangeschaft. Zo eentje met een draaiknop achterop, waarmee je deze strakker kan maken.

Met die draaiknop verkort je dus die kunstof draadjes, waardoor je de cap strakker maakt. Maar nu is dus aan een kant dit draadje bij de aanhechting losgegaan.

Ofwel, nu kan ik mijn cap al niet meer gebruiken want hij past nu niet meer.

Moet ik ermee terug naar de winkel? Wat zouden jullie doen? Heb namelijk bonnetje niet meer, wel evt. een afschrift dat ik gepind heb daarzo. Heb ik nog kans dat ik een andere krijg of is dit eigen risico..

Baal dr wel van, veiligheid gaat voor maar vind caps toch niet echt schappelijk geprijsd om maandelijks een nieuwe aan te schaffen..

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:56

ik zou teruggaan naar de winkel, met je bonnetje. Een cap moet mij normaal gebruik niet zomaar kapot gaan...

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:56

Terug gaan naar de winkel, wellicht vervangen ze het binnenwerk voor je, dat deden wij wel altijd

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:02

Zeker weten terug gaan!
Na twee weken is het niet normaal dat je cap nu al kapot is!

_Nicky

Re: Casco cap, na twee weken ´draadje´ geknapt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:04

Ditzelfde probleem heb ik ook, maar de winkel maakte het er gratis opnieuw in, binnen een uur hebben ze hem weer gemaakt zeggen ze! Ik moet nog eventjes langsgaan, maar het komt vast goed.

Nathazzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:05

Als de winkel het binnenwerk niet wil vergoeden, kan je deze ook zelf aanschaffen. Deze waren volgens mij € 6,-- maar pin me daar niet op vast! Maar 2 weken is idd wel erg snel!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:05

Inderdaad gewoon terug gaan. Dat draadje is bij mij ook kapot, maar dat is pas na een aantal jaar gebeurd. Zo snel is echt niet normaal. Maar ik dnek dat ze daar ook niet moeilijk over zullen doen.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:06

zeker terug gaan, een cap hoort langer mee te gaan dan die 2 weken.
Bovendien is het waarschijnlijk een fout vanuit de fabriek, want ze horen niet zomaar los te gaan.

Showtime_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:08

natuurlijk ga je dan terug.. je hebt toch niks te verliezen? Ik heb die cap al 5 jaar ofzo gebruik m elke dag en is nog heel.. dus gewoon pech heb je

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:12

Ziet er echt naar uit dat het bij de aanhechting aan een kant los is gegaan.. Stom ook eigenlijk, want heb van het weekend mijn cap heel even uitgeleend aan iemand. Niet dat zij het bewust gedaaan heeft, maar ik weet nu niet hoe het precies kan. Was niet zelf bij het moment dat het is gebeurt. Pakte hem gisteren weer en toen paste die dus niet en zag ik direct wat de oorzaak was..

@Talisha, kun jij me misschien pb-en om welke winkel het bij jouw gaat?! Wie weet is het toeval dat het om dezelfde winkel gaat namelijk
Das dus het nadeel, heb hem voor mij vandaan redelijk ver uit de buurt gekocht dus ´zomaar´even terug gaan is het niet.

Baal er dus gewoon een beetje van, maar inderdaad. Dat wordt heen en weer rijden en haasten nog voor mijn vakantie, want wachten tot over twee weken is ook weer niet bevorderlijk..

*baal baal*

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:48

dit mag absoluut niet, helemaal niet zo snel, als ik jou was het ik het wel geweten en direct terug gaan naar de winkel, zoiets hoort niet zo snel te gebeuren

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:07

terug gaan naar de winkel!
Ik heb namenlijk al heel lang een cascocap [ 3 jaar ] en die is nog in goede staat. Dus blijkbaar is het een fabriekfout, ik zou dus teruggaan naar de winkel

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:21

Altijd bon bewaren. Maar dat het draadje kapot gaat hoor je heel vaak. Echt een probleem bij die Casco's. Voor mij geen Casco.

lottehaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:23

een vriendin van mij had precies het zelfde 2 keer,
en op de manege zeiden ze dat dat heel vaak gebeurde bij dat soort caps.

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:50

echt terug gaan!
dat mag namelijk niet gebeuren met een cap!

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:06

Zou gewoon contact opnemen; je pinbewijs is vast genoeg als cap. Het lijkt wel een productiefout - wellicht zat hij niet goed genoeg vast bij de aanhechting.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:22

Ik zou ook zeker terug gaan, dit mag niet gebeuren en zeker niet na 2 weken al! Ik heb zelf ook een Casco gehad, geen problemen met het draadje gehad, maar hij bleek niet echt stevig op mijn hoofd te zitten. Na een jaar ergeren, heb ik maar een HH Pro Plus gehaald, veel beter

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:17

Gewoon terug gaan. Het is niet normaal dat je cap na 2 weken al kapot gaat, ik denk ook wel dat je pinbewijs genoeg is.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:37

ben je er inmiddels al mee terug gegaan? En wat zeiden ze? (heb je een nieuwe gekregen?)

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:19

Ik zou in iig terug gaan naar de winkel dit hoort echt niet!
En tja geen bon word wel lastig maar misschien kun je de kassiere spreken die je geholpen heeft???
Casco caps zijn erg slecht uit mijn ervaring, ik heb net een nieuwe gekocht want die oude dat was echt prut: pony ging ervandoor cap zakt van m,n hoofd...nee dank je een casco cap komt er bij mij niet meer in!
Ik hoor vaker slechte verhalen over die caps: het zijn goede caps voor als je begint met rijden omdat dat meestal jonge kinderen zijn groeien hun hoofden en kun je de caps dus ook goed bijstellen (soms groeien die caps ook mee met je hoofd) maar als je wat vaker gaat rijden en misschien ook gaat springen of ander wat gevaarlijkere sport zou ik je een andere cap aanraden: een HH of een GPA die zijn erg stevig en blijven goed op j hoofd zitten.
Verder veel succes

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:27

Ik heb dat ook gehad. Ben gewoon teruggegaan, en heb een nieuwe gekregen . Maar misschien ligt het wel aan de winkel.

Heb nu overigens ook een HH pro plus, wegens niet bevallen van casco

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:11

Heb ook gehad dat het draadje geknapt is.. Maar had hem toen al best wel lang. Ze kunnen het gewoon maken, je kan er op wachten, kostte me maar 5 euro ofzo geloof ik. Dus mocht ruilen niet lukken omdat je de bon niet meer hebt, valt de schade mee

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:50

Bij mij is dat ding kapot waar je dat lange ding van de draaiknop in schuift. Dit was ook al vrij snel, gelukkig past hij nog gewoon.
Maar ik zou terug gaan naar de ruiteshop.