Hoe voer je een correcte Join-Up uit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Franciska15

Hoe voer je een correcte Join-Up uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 11:58

Ik zou graag willen weten dus, zoals de titel al zegt..hoe je een correcte Join-Up uitvoerd.
Wat je gebruikt, waar je op moet letten, hoe je begint, alles dus gewoon..

Nu heb ik een aantal topics gezien..en ook een aantal reacties..ik hoef geen commentaar op het feit dat ik wil weten hoe zon join-up moet.

Waratje

Re: Hoe voer je een correcte Join-Up uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:02

Ga kijken bij een demo. Ga in ieder geval NIET zelf experimenteren.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:41

Waratje schreef:

Heb ik daar ok maar iets over gezegd? Nee..ik vroeg gewoon hoe je zon ding zou moeten uitvoeren enzo...dat is dus het soort commentaar dat ik niet hoefde..!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:00

Franciska15 schreef:
Waratje schreef:

Heb ik daar ok maar iets over gezegd? Nee..ik vroeg gewoon hoe je zon ding zou moeten uitvoeren enzo...dat is dus het soort commentaar dat ik
niet

hoefde..!

En toch is dit de beste methode om er achter te komen. Het is namelijk per paard heel verschillend hoe je een join up correct moet uitvoeren en of het zelfs maar gewenst is om een join up uit te voeren.
Bij het ene paard is het voor een correcte join up voldoende om een pasje opzij te laten zetten of zelfs maar een beweging van hoofd/oren voor je ze "uitnodigt", terwijl bij een ander paard zeer nadrukkelijk "weggejaagd" moet worden. Het belangrijkste om te weten is WAAROM je uberhaupt ervoor kiest om een join up te doen, bij de meeste paarden is het namelijk volstrekt overbodig en mogelijk zelfs zeer schadelijk.
Laatst bijgewerkt door Waratje op 18-04-06 16:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:01

Zo, lekker vriendelijk weer voor elkaar... :S Ik zou je inderdaad hetzelfde aanraden of bekijk een dvd van Monty. Aan een heel theoretisch verhaal heb je namelijk niet zoveel.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:04

he, ik heb het 1 x uitgevoerd bij een oude verzorgpony van me (toen was ik ong. 12 jaar ), en het duurde heel lang (pony was zeik nat)

Ik weet ook wel hoe het theoretisch moet, wil je dát weten?? ik heb het iniederige geval uit een boek Heartland

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:10

Die boekenserie heeft weinig goeds aangericht

Ik weet dat je het niet wil horen, maar doe het niet, en als je het toch heel graag wil laat je door iemand helpen die er verstand van heeft.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:13

Beschrijving en een waarschuwing staan hier:

viewtopic.php?f=125&t=556025

Lees ook de links even door die er in het eerste topic zijn gegeven, informeer je goed. Als je dan alsnog van mening bent dat je een join-up wilt uitvoeren, zou ik zeggen "ga je gang". Begin alleen niet te piepen als het niet het gewenste resultaat heeft of heel verkeerd afloopt.

Ik zou je zelfs willen adviseren om even met Annemariev (boktnaam)contact op te nemen, zodat je zeker weet dat je het goed doet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:24

Franciska15 schreef:
Ik zou graag willen weten dus, zoals de titel al zegt..hoe je een correcte Join-Up uitvoerd.
Wat je gebruikt, waar je op moet letten, hoe je begint, alles dus gewoon..

Nu heb ik een aantal topics gezien..en ook een aantal reacties..ik hoef geen commentaar op het feit dat ik wil weten hoe zon join-up moet.

Het is niet te omschrijven hoe het moet. Het moet bij elk paard anders en bij de meeste paarden is het niet nodig. Het is een zinloos machtsspelletje, waarmee je alleen maar schade aan kunt richten!

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:32

Vertrouw nou eens op de mensen en luister nou eens naar de mensen hier die écht weten wat een Join-up inhoudt en wat voor schade het aan kan richten, en wees asjeblieft niet eigenwijs..

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:02