Wij willen graag een rubberen gietvloer in de trailer laten maken. Er zit nu een rubber mat in, maar dat bevalt niet zo goed. Waar kan je zoiets laten doen en wat kost het ongeveer?
Elke goede trailerhandelaar kan het voor je doen. Ik was vijf geleden 350 euro kwijt voor een twee-paards. Denk er wel aan dat de vloer superdroog moet zijn, zeker als het geen nieuwe is. Je sluit de bovenkant af en als die dus niet helemaal droog is, dan gaat de boel toch rotten.
In mijn trailer zit het ook; maar daar is het ingemaakt toen hij nieuw was. Wat Ikke zegt is idd heel belangrijk: als er iets vocht in zit, gaat hij rotten.
De bodem bestaat uit hardhouten planken van minstens 5 cm dik (met gleuven ertussen van ongeveer 0.5 cm) met daaroverheen betonplex. Hij is dus niet helemaal dicht aan de onderkant en die hardhoutenplanken rotten zeker niet gauw door. We controleren hem ook regelmatig op de brug.
Wij hebben de trailer helemaal opgeknapt. We hebben alleen het onderstel en de kap opnieuw gebruikt voor de trailer. Voor de rest is alles er nieuw op en onder gekomen. Wij wilden eerst ook een rubberen gietvloer nemen, dit is ons sterk afgeraden. Dit idd omdat je het nooit voor elkaar krijgt om die vloer droog te houden. Als er vocht tussen komt en je de bodem niet laat luchten rot het binnen hele korte tijd weg! Rubberen matten kun je er uit halen en daardoor de vloer dus ook laten drogen en goed schoonmaken. Roorubber in Nieuwleusen doet veel in rubberen vloeren
We hebben er nu een rubber mat in, maar die is niet zo heel dik. Mijn paard heeft geen ijzers dus die gaat er niet doorheen. Maar wel lenen hem wel eens uit en iedere keer als er een paard met ijzers in heeft gestaan is het rubber weer kapot.
Kraay aanhangwagens in Nijkerk legt rubberen giet vloeren in trailers. Hij kijkt ook meteen naar de vloer of deze nogin goede staat is. Mijn nieuwe trailer heb ik meteen laten doen.
Ik heb het bij Intertrailer in Naarden laten doen, ben er heel tevreden over. Ik weet niet meer precies wat ik kwijt was, maar volgens mij was het beduidend minder dan 350 euro. Je kunt het even navragen bij ze: http://www.intertrailer.nl.
In mijn vorige trailer heb ik een gietvloer laten leggen en ongeveer een jaar later was de bodem doorgerot. Mijn paarden plassen op de trailer en het liep er aan de randen toch onder, bovendien staan de zijwanden van de trailer in een soort U-profiel dat afgekit is aan de buitenkant. Na wat jaren verweert die kit en sluit dan toch niet meer zo goed af en dan komt er ook water van buiten af in de vloer die niet goed kan drogen door die rubber vloer er boven op. Gelukkig kwam ik er op tijd achter, anders hadden onze paarden hele korte beentjes gehad, (om er maar een beetje luchtig over te blijven, je moet er toch niet aan denken ) Ik zou het in ieder geval nooit meer laten doen. Nu heb ik een trailer met een kunststof bodem en daarop een rubber gietvloer met een garantie van 15 jaar En nu maar hopen dat ALS het niet goed gaat de fabrikant nog bestaat
wij hebben onze trailer bij Neefbak gekocht in 's Graveland. zo te zien is dat vlak bij jou! daar hebben ze hem met gietvloer verkocht. Misschien dat zij ook nieuwe vloeren gieten, anders moet je hun even bellen.