paard dat niet alleen kan staan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klokje

paard dat niet alleen kan staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 12:39

ik heb een fjord die niet alleen kan staan.
hij heeft altijd in een kudde gelopen en nu staat ze met een schetlander.
nu wil ik eigenlijk de shetlander voor de kar zetten, maar dat kan niet want de fjord flipt dan( galopeerd tot dat ie niet meer kan) heeft iemand hier ervaring mee, en wat kun je het beste doen????

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:49

zet de shet eerste regelmatig 5 minuutjes apart, en zo steeds wat langer, dan kan hij eraan wennen en weet hij dat de shet weer terug komt

cloaca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:32

inderdaad... steeds eventjes uit elkaar houden.... of misschien een geit ofzo erbij voor gezelshchap?

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:35

nog een ander diertje erbij doen. of ga met je fjord mee ,. het shetje voor de kar en jij rijdent

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:54

Hoe herkenbaar....mijn fjord doet dit dus precies hetzelfde *als je de fotos ziet in mn profiel van toen ze net kwam...zo mager had ze zichzelf toen gerend en gestresst van het alleen staan*

Maar inderdaad, probeer het te wennen....tuurlijk is het nu makkelijker een ander dier erbij te zetten of de fjord mee te nemen, maar dat is natuurlijk geen langdurige oplossing. Voordeel van de fjord aanleren dat deze alleen moet kunnen staan is dat je ook makkelijker alleen met de fjord op stap kunt! Hij moet beginnen te snappen dat als je de shet weg haalt, deze uiteindelijk gewoon weer terug komt en hij hier dus ook het best rustig op kan wachten!

zns

Re: paard dat niet alleen kan staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:31

Ik heb precies hetzelfde met mijn haflinger en ik denk dat je het beste kunt oefenen. En ook blijven oefenen en vooral niet opgeven.
Die van mij heeft het na een hele tijd oefenen nog steeds en ik denk dat hij er nooit helemaal van af komt.