Waar zit het verschil (dekens)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Waar zit het verschil (dekens)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 19:28

Ik vraag me al een tijdje af hoe het zit met de verschillen tussen de dikte van dekens terwijl het aantal gram hetzelfde blijkt. Een Bucas van 220 gram is slechts een buitenlaag en een fleece als binnenvoering. De Tornado van 220 gram is in vergelijking met deze Bucas toch een flink gevoerde deken (een stuk dikker). Deze verschillen zie je vaak tussen verschillende merken, terwijl het aantal gram dus gelijk is...

Wie kan mij hier iets over uitleggen?

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:40

Ik denk dat dat te maken heeft met de kwaliteit van de voering.
De voering van de Tornado (Imperial toch, heb hem zelf ook) is van dat fiberfillspul, dat veel meer aan slijtage onderhevig is dan de fleecevoering van Bucas.
Dat over het verschil in kwaliteit, verder zijn het gewoon twee verschillende materialen, die dezelfde warmte geven (of iig horen te geven), maar dan niet in dikte vergelijkbaar hoeven te zijn. De voering van de Bucas is dan 'slimmer'.
Voor mensen heb je immers ook goedkope dikke jassen die helemaal niet zo warm zijn terwijl een goede jas helemaalniet dik hoeft te zijn en toch warm is (mijn Musto jack bijvoorbeeld heeft ook zo'n dunne fleecevoering, maar het is een hele warme jas).
Hopenlijk heb je hier wat aan.

Bravura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 11:26

Rieja schreef:
Dat over het verschil in kwaliteit, verder zijn het gewoon twee verschillende materialen, die dezelfde warmte geven (of iig horen te geven), maar dan niet in dikte vergelijkbaar hoeven te zijn. De voering van de Bucas is dan 'slimmer'.

Ben ik mee eens, maar is 220 gram dan nog wel 220 gram? De warmte kan kloppen qua materiaal, maar het is best krom dat ze dat dan in gram meten...verschil in zwaarte is er ook.

_Dunja_

Re: Waar zit het verschil (dekens)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:30

Bucas rekent ook niet in grammen maar in temperatuurgrade.
Ik heb de bucas zelf ook zowel de rain als de all in one.
de rain kan je gebruiken van +17 tot -5
de all in one kan je gebruiken van +5 tot -20
(richtlijnen op de site staan de exacte temperaturen)