Ervaringen en eventueel foto van een sloot in de L?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Ervaringen en eventueel foto van een sloot in de L?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 15:26

Morgen ga ik voor het eerst outdoor springen L starten en dan zit er verplicht een sloot in. Ben benieuwd of dat gaat lukken!! Hebben er mensen een foto van een L hindernis met een sloot? En hoe zijn jullie ervaringen ermee, weigeren paarden eerder op een sloot dan op andere hindernissen?

miss_penny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:36

Bij ons staat er bijna nooit een sloot in

Mijn ervaring is dat als je met overtuiging aanrijdt ze het meestal wel zullen doen, ligt natuurlijk ook aan hoe de sloot eruitziet. Maar waarom oefen je niet eerst even ergens een keertje?

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 17:15

heb ik gedaan, op stal maar nog niet in een parcours.

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:58

Heeft nog in de laatste paard en sport gestaan.-
Over sloten die vanaf de L verplicht zijn.Ik neem aan dat je dat stukje ook gelezen heb.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:06

Volgens mij wordt het aangeraden, maar is het niet verplicht

Hier ligt meestal een zeiltje(al dan niet met water erop) onder een steilsprong of oxer. Mijn ervaring is dat de meeste paarden daar niet naar kijken als ze er zelf niet naar gaat zitten gluren
Open sloot mag wel, maar heb ik nog bijna nergens gezien in het L. En als hij er ligt is het vaak facultatief

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:33

Een overbouwde sloot is officieel verplicht (zie de laatste P&S) vanaf het L.

Alexandra, onze paarden springen ze alletwee zonder problemen. Gewoon met impuls aanrijden (NIET gaan jakkeren), hoofd omhoog houden en vooral thuis oefenen Ik heb er overigens een gehad, die het NIET deed, nooit.