Ik heb 2 maanden geleden een merrie gekocht van bijna 2. Echt een schat van een beest. Op stal lief en aanhankelijk, braaf met poetsen. Voor haar box is een pleintje om te wandelen, doet ze ook prima.
Maarrr...
Ik ging gister voor het eerst met haar in de buitenbak. Moesten we eerst langs de binnenbak, langs andere stallen etc. Allemaal erg spannend.
Toen we eenmaal in de bak waren, was ze vrij braaf, maar durfde niet op de hoefslag ivm hek
.Later wel weer. Ho en stap geoefent, doet ze prima.
Opeens stond ze stil. Dus ik zo: "kom op, stáp!" en geef een "rukje" aan het halster touw.
Ze draait zich een kwartslag om (van mij af) en steigert récht de lucht in. Ik heb het halstertouw nog vast, maar ze steigerde nog een keer en het halster touw vloog los. Toen rende ze héél hard weg richting bakuitgang. Daar stond gelukkig iemand en die heeft dr gevangen. ik heb dr weer opgehaald en weer 2 rondjes gewandelt. Het ging weer goed.
Maar ze hield haar hoofd wel zo, dat als ik weer een rukje zo geven, ze direct weer de lucht inging.
Ik hou daar niet zo van
heb er verder ook geen ervaring mee, daarom vraag ik om hulp.

p.s. Even voor de duidelijkheid: ze steigerde van mij af, niet naar mij toe... (
dat zou lekker wezen..)