deken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eliisee

deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 08:10

hallo,
ik heb sinds k0rt een eigen paard en wil hem graag een deken laten dragen.
alleen nu is mijn vraag wat is het beste?
moet ik hem dan de hele dag en snachts opdoen?
kan dat ?
en als het dan lekker weer is af?
als je zelf een paard hebt en een deken draagt kun je mij dan uitleggen hoe dat bij jou te werk gaat?
groetjes een meiisjee

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:12

Dit staat hier niet goed, ik tem even
Ook is ereen centraal topic voor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:13

Ondertussen mag het gevraagd worden bij seizoens vragen, waar ik het ook naartoe verplaats

Saar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:20

Ik denk dat het ook een beetje ligt aan wat voor paard je hebt .. Ik heb 2 IJslanders en krijgen de deken alleen op als het slecht weer is buiten..

A10

Re: deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:48

Hallo elise,

Ik krijg net van jou een e-mail over dekens. Waarom stuur je die naar mij? Ik kom nooit op dit deel van het topic en heb ook nog nooit een vraag over dekens beantwoord, voor zover ik weet.
E-mail adressen zijn niet bedoelt om lukraak vragen aan iemand op Bokt te stellen.

Maar om toch antwoord te geven op jouw vraag: mijn paarden hebben nooit een dek op. Ik heb een goed zweetdek als ze nat zijn en dat is alles.

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:26

bij ons staan ze in de wintermaanden onder een deken, zogauw het wat warmer word, ongv. 10 graden doe ik ze overdag af en alleen s'nachts op, als het s'nachts niet meer vriest laat ik de dekens gewoon af.

eliisee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 09:28

wat voor dekens gebruiken jullie dan in de wintermaanden?
en dan gewoon een zomerdeken snachts op stal op?

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:39

eliisee schreef:
wat voor dekens gebruiken jullie dan in de wintermaanden?
en dan gewoon een zomerdeken snachts op stal op?

in de wintermaande hebben ze een 300 grams winterdeken op, na het rijden leg ik er altijd even een zweetdeken op en wissel als ze afgekoeld/ opgedroogd zijn. zomerdekens heb ik niet vind het ook eigenlijk een beetje onzin , het zijn en blijfen uiteindelijk beesten, gaan ze mee op de trailer dan gaat er evt een fleecedeken overheen.

kammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:33

In de wintermaanden hebben ze bij ons gewoon een winterdeken van 300 gram op liggen en in de zommer hebben ze een regendeken op, alleen snacht's over dag licht er niks op. meestal hebben we ze per 1 mei bij ons geen deken meer op ja alleen snacht's voor de kouw want we hebben nog een oudje op stal en die heeft het nog al koud snacht's.
maar wat voor paard heb je al die nog jong is zou ik er geen deken op leggen pas van af zijn 3 de maar je moet maar kijken.

groetjes kammie

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:44

Persoonlijk gebruik ik nooit dekens. Mijn pony's hebben een goede vacht en hebben daar voldoende warmte aan. Als jouw paard momenteel geen deken draagt, zou ik hem nu geen deken opleggen. Hij heeft nu nog een goede vacht en gaat al snel de rui in (nu een deken opleggen zal voor hem waarschijnlijk alleen maar heel veel jeuk opleveren door te veel warmte en de rui). In de zomermaanden vind ik een deken geen nut hebben. Een normaal paard heeft het echt niet koud en volgens mij doe je ze daar dan ook geen plezier mee. Ik zou in het najaar pas beginnen met dekens. De mensen met deken-paarden kunnen je beter vertellen welke dekens je dan allemaal nodig hebt. Succes met je nieuwe paard!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:08

Na het werk of wassen laat ik mijn paard drogen onder een fleecedekentje, wollen dekens zijn hier ook zeer voor geschikt.

Verder is het dragen van dekens afhankelijk van het ras, of je scheert etc.
Mijn paard heeft binnenkort ook nog een speciale 'Turn Out' deken
van Bucas, is volledig waterdicht met een lichte fleecevoering.
En wellicht nog een staldeken voor als het echte werk gaat beginnen, ze is nog niet ingereden en staat dus nu zo goed als op rust, die wintervacht hindert dan niet

Tieme

Re: deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:12

Waarom wil je hem graag een deken opdoen???

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:24

runningkawa schreef:
Ondertussen mag het gevraagd worden bij seizoens vragen

Oh oke Weet ik dat ook weer