Wat hoor jij van andere ruiters als je aan het rijden bent

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Wat hoor jij van andere ruiters als je aan het rijden bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 18:20

Er schoot mij net iets te binnen en daardoor kwam ik op de vraag (ik weet alleen niet goed hoe ik hem moet formuleren) :

Wat krijg jij voor dingen te horen (van mede paardeigenaren) als je met je paard of pony een buitenritje maakt?

Zo reden wij (toen verzorgster van ons paard en ik) eens buiten in het bos, daar kwamen wij twee ruiters op paard tegen en raakten aan de praat. Gelijk werd mij verteld dat ik een leuke pony had maar op zoek moest gaan naar een grotere pony liefst zelfs nog paard omdat ik al te groot zou zijn voor mijn pony.

Ik heb ze bedankt voor hun mening, hierna zijn wij heerlijk door gaan rijden en gaan genieten van de natuur.
Dit is iets wat ik vaker te horen heb gekregen als ik aan het buitenrijden ben.

Ook heb ik eens te horen gekregen dat ik beter niet met een hoogdrachtige pony moet gaan rijden
(Mijn pony is nooit drachtig geweest).

En jullie?

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:21

Veelal complimenten... en van familie: ziet er goed uit maar kana ltijd beter (perfectionisten! ) heb zelden commentaar naja behalve van de instructeur af ent oe weleens natuurlijk

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:23

Bij mij eigenlijk nog niks.

kikco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:24

nou dat me pony een leuk koppie heeft maar ze vragen ook of hij ondeugend is * denk door zijn koppie*

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:25

ik heb vaak zoiets van met een btje los ijzer (vooral achter) kan je nog makkelijke rondje polder rijden. krijg ik heel vaak de opmerking, als je ijzer los zit moet je niet verder rijden hoor. en dat ik een mooie pony heb

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:26

ik krijg vaak te horen dat ie een aparte uitstraling heeft en mooie vlekken echt zo'n koppie erop van: "hier ben ik "

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:27

het enige wat ik krijg te horen (van die arrogantjes) is: wat knap dat je op zo'n poedersuiker knol buiten durft te rijden.

Jaaa, echt leuk om te horen elke keer

Maar bij de gewone mensen hoor ik vaak dat ze supermooi glimt, of dat ze haar benen zo mooi op tilt.

Vogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:27

ik heb wel eens door zo'n betweter te horen gekregen dat ik mijn hakken te veel in mn paard prik en daardoor heb constand aan sppo rmet mn spoor... maar zo heb k van een jury lid gehoord dat ik een mooie been ligging heb... maar denk altijd maar gewoon dat er maar weinig mensen zijn die er verstand van hebben. en een je kan wel te groot zijn en dat het uiterlijk dr niet uit ziet (heb ik ook bij mn vz haf) maar in gewicht kunnen ze heel veel hebben. en als je niet een rit van 3 uur maakt kunnen ze makkelijk gewicht hebben...

Li_lee_yang

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:30

lijkt het je wel verstandig om hier te rijden.. terwijl we de weg wel moete oversteken om maar ergens te kunnen komen. Of kijk mam dat paard heeft groene lippenstift.. Als ze een hap gras heeft genomen gaat ze altijd lekker groen schuimen..

kiimxvinnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:31

vaak als k buitenrijd en mijn pony het weer is niet laten kan om een paar flinke bokken te geven en raare sprongen maakt,, vragen veel mensen vindt je het niet eng om op zo'n paard naar buiten te gaan ( mijn paard doet altijd dat soort dingen als mensen belangstellend naar hem kijken ,, maar zodra hij uit het oog is doet hij eer normaal en is het weer de koele kikker) en k kirjg ok vaak te horen dat het een mooie stevige is en veel energie heeft en als k in de bak rijd zeggen ze vak datk hem eerst maar is mot laten uitrazen omdat hij osms gewoon te veel energie heb en egt alles zo snel mogelijk doet of ze zeggen dt k is meer moet inhouden(wat k dn dus alleen maar doe maarja )

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:34

Dat ze het altijd leuk vinden om mij met mun vrolijke pony's te zien rijden. Ook al past het niet meer in het plaatje(mariska), de pony heeft er nog plezier genoeg in en ziet er goed uit voor haar leeftijd. En dat ze nog heel actief is.
Maar ook wel eens van jaa koop je een grotere pony daar heb je toch niks aan! (terwijl de pony's niet eens van mij zijn) Wat een lelijke beesten! Kijk daar die rommel enz.. niet al te leuk om te horen, maarja.. je hebt altijd van die mensen die zich beter voelen door andere mensen/dieren te beledingen

daantjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:37

van mede ruiter
-niet zo snel
-zullen we langzamer?
-toe mijn pony schrikt steeds van jou pony
-mag ik voor want mijne word helemaal wild als die van jou voor rijd

ach jah tis een beetje een piep mar verder wel lief meissiej hoors!!

Roane

Re: Wat hoor jij van andere ruiters als je aan het rijden be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:48

De mooiste vond ik nog wel toen ik buitenreed, toen een fietser plots naast me ging rijden zodat Bart een race-moment kreeg:
"Hij gaat wel 18 km per uur!"
En ik maar stuiteren op zijn rug...

Ook vaak van: waarom heb je een Haflinger gekocht? Daar kun je niet zoveel mee...
Ik durf te wedden dat Bart meer kan dan die dressuurknollen van hun.

Ik krijg ook vaak te horen dat het zo'n tank is. Dat hij er schattig uitziet (ze moesten eens weten )

Deze is ook mooi:
"Is dat nou een halfling?"
Nee mevrouw, het is geen Hobbit.

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:29

Ik mag helaas niet naar het bos met mn vz paardje
Maar toen ik een keer les kreeg vroeg mijn instructrice of Joppe drachtig was.. Ik zo: Nee, het is een ruin

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:31

Altijd als ik door het bos rijd kijken mensen zo: En zeggen: Jeetje wat een groot en mooi paard!
Weet nooit zo goed hoe ik dan reageren moet...

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:33

Dattie zo mooi kan draven (draver). En dat ze niet snappen dat ik op zó'n paard wil rijden (een jaar terug was hij nog onwijs gestressed)

NessaX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 00:44

mensen komen eigelijk niet in men buurt met wallas. :p

meestal krijg ik wel complimenten over zen dekje en zijn manen

roxyolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 06:45

ik zit vakmet zijn 2e op mijn pony(fjord)en dan zegge de mensen dat het zielig is wat inden jullie daar van? x x x

Viet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 06:50

Ik heb wel eens een compliment gehad dat ik mooi zat. (let dan niet op foto's in mijn profiel, rij inmiddels op ander veel beter zittend zadel) En mijn paardje is soms nogal druk buiten dus ook wel eens van goedzo, je hebt haar goed onder controle en dat soort dingen.

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 07:03

meestal iets van: leuk setje ofzo

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:27

Laatst was ik op wedstrijd toen hoorde mijn zus in de kantine toen ik aan het rijden was:
Dat dat meisje op zo'n pony tussen de paarden mee doet, denkt ze nou echt dat ze met zo'n dikke knol kans maakt.
En wat voor kruising zou het zijn, het ziet er niet uit.
Het paard van mijn zusje is veeeel mooier.

En dan vrolijk met de 1ste prijs naar huis gaan

Ik heb in een deuk gelegen.
Als ik maar tevreden ben...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:53

Vlasta: Mwahahaha, wie het laatst lacht, lacht het best!
Krijg ook vaak nog te horen dat Bart geen dressuurtalent is, en geen springtalent (ga er zelf maar eens opzitten..) Who cares, ik rij toch??

De mooiste opmerking vond ik nog wel:
Mevrouw: Is dat nou een Halfling?
Ik: Nee mevrouw, Bart is geen Hobbit...

Hoezo teveel LOTR gekeken?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:05

Standaard zinnen als: Leuk paard, loopt lekker, blabla

Als ik aangespannen rijd wordt er niets gezegt, dan kijken ze alleen maar lelijk en gespannen.

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:01

Eigenlijk zeggen ze alleen gedag, ik ben altijd druk bezig om Gaia in bedwang te houden zodat ze niet achter dat andere paard aan gaat, dus ik denk dat ze bang zijn .

Van de niet-paardenmensen krijg je wel altijd leuke en grappige reacties, vooral mensen met kinderen kunnen leuk zijn, als iemand met een kindje achterop voorbij fietst vallen de kineren ook altijd bijna van de fiets van het omkijken . Of auto's die passeren en waarvan de kinderen achterin helemaal blij kijken, als je dan even zwaait is helemaal grappig .

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:03

gewoon in de bak :
leuke pony

mooie combi

je aanleuning is soms nog niet goed..