Hoe kom je bij het kampioenschap?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

andiamo97

Hoe kom je bij het kampioenschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 11:09

Ik zat denet een beetje rond te surfen op de site van de knhs zuid-holland. Ik zat de uitslagen van het indoor kampioenschap zuid holland te bekijken en ineens vroeg ik me af hoe die mensen daar nou eigenlijk terecht komen? Je rijd natuurlijk gewoon winstpunten, maar ik had er eigenlijk nooit over na gedacht hoe dat in zijn werk gaat? Kan iemand mij vertellen hoe dat werkt? Ben gewoon erg nieuwsgierig..

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:13

Je hebt selectie wedstrijden in je eigen kring. Als je daar goed genoeg rijd, mag je naar de kringkampioenschappen. Ook als je daar weer goed genoeg rijd mag je naar de regio (bij jou dus Zuid-holland). Bij de regio doen dan alle kringkampioenen mee. En goed genoeg ligt eraan hoeveel mensen er meedoen...

Ghjkl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:14

Ik weet niet hoe het in Zuid Holland precies in zijn werk gaat maar ons gaat het als volgt:
Je hebt ongeveer 4 selectiewedstrijden waar je je voor op kunt geven.
Ik ga nu even uit van 4.
De slechtste mag je laten vallen (of niet meerijden).
Als je maar 1 of 2 selecties start kun je ook niet meedoen.
Van de beste 3 wedstrijden worden de plaatsingpunten opgeteld en degene met de minste punten mogen door naar de regio kampioenschappen.
Wij hebben geen kringkampioenschappen

andiamo97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 20:25

Oke, thanx. Volgens mij hebben wij ook geen kring kampioenschap. Ja we hebben ieder jaar wel kampioenen huldiging, maar dat is meer over de 5 onderling gereden wedstrijden die we hebben. Maar daar kan je verder niks mee..

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:27

In de Z hoef je voor zuidholland bij de pony's geen selectie te rijden.. ik ben er dus gewoon ingeschreven door m'n ouders (eh.. ja ik wilde zelf wel:P) en toe gewoon hoppa meegereden:P (en gewonnen:D:D:D)

chelsea82

Re: Hoe kom je bij het kampioenschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:33

Kijk eens op de site van jou kring of regio.Vaak staat daar een selectieprocedure/reglement, waar precies in staat hoe je mee kunt doen, hoe je moet selecteren en noem maar op.In elke kring/regio hebben ze weer een iets andere selectieprocedure.De regiokampioenschappen die zijn wel hetzelfde, hier hanteren ze de reglementen die van kracht zijn voor de knhs kampioenschappen.Maar de voorselectie daarvan is niet in elke kring hetzelfde.Dat hangt sterk af van de accomodatie, aantal deelnemers, aantallen die afgevaardigd mogen worden en noem maar op.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 06:36

Rij je wel voor de KNHS of alleen onderling/manegewedstrijden?

andiamo97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 19:13

Ik rijd nu gewoon onderling manege wedstrijden, als voorbereidend werk voor mijn startkaart. Ik heb mijn paard nu een jaar en ik wil zeker weten dat we zonder al te veel moeite door de B heen stromen. Maar ik vroeg het gewoon uit nieuwsgierigheid, niet omdat het voor mij van toepassing is.

Anieke89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:22

Bij ons is het zo:
Je kunt in totaal 2 selectie wedstrijden rijden en de beste daarvan telt. Dan heb je nog het kringkampioenschap en degene die met het kringkampioenschap en 1 selectie wedstrijd het beste is, is kringkampioen. Bij ons was het vorig jaar zo dat de beste 4 van het kringkampioenschap door mochten naar de overijsselse kampioenschappen. De winnaar van het Overijsselse kampioenschap mocht naar de Nederlandse kampioenschappen

Kim_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:01

In gelderland hebben wij 3 selectie wedstrijden, de beste 2 tellen..je bent bijv. 1 2 en 3 geworden, heb je 3 plaatsingspunten, degene met de laagste plaatsingspunten is kringkampioen..

Het valt me op dat in de provincies nog best wel verschillend word gereden met de selecties.. de een heeft er 4.. de andere maar 3...

andiamo97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 17:05

Ja het valt mij ook op dat er inderdaad verschillende manieren zijn in de provincies. Je zou denken dat ze dat landelijk zouden regelen/vastleggen.

Kim_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:07

Precies..