Hoe mijn pony mee naar buiten nemen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Hoe mijn pony mee naar buiten nemen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 07:35

Hallo,

Ik hoop dat dit topic goed staat, maar het hoeft toch maar te bestaan tot vanmiddag aangezien daar de topic over gaat.

Ik wil vanmiddag mijn pony aan de hand mee naar buiten nemen om hem zo een beetje aan verkeer te laten wennen. Hij is daar namelijk best bang van en ik wil deze zomer toch graag naar buiten dus vandaar.

Hoe raden jullie aan mijn pony mee te nemen?
Aan het halster? Aan het hoofdstel? Hoofdstel met halstertouw eraan?

Wat is het beste om te doen?

Bedankt

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:20

Als hij erg bang is zou ik een hoofdstel met bitje doen, dan heb je net wat meer te vertellen.
Je kan ook hoofdstel met bit, en daarover een halster. Als het goed gaat hou je het halster, anders het hoofdstel vast.

MaxNoah

Re: Hoe mijn pony mee naar buiten nemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:22

Oke bedankt.
Het is in ieder geval niet zo dat hij echt heel raar doet bij verkeer, maar hij gaat erbij dribbelen en bij spoorwegovergangen vind hij het geluid eng van de auto`s die eroverheen rijden, maar bij onze nieuwe stal hebben we geen spoorwegen in de buurt dus dat is al voorbij.
Hij word dus een beetje druk en opgewonden als er verkeer langskomt en dan enkel verkeer dat lang achter komt.
Van voor doet hem niet veel

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:15

hoofdstel in.. iig iets met bit dus;)
en dan longeerlijn eraan vast, paar knopen erin.
Als ze wegschiet kan je haar zo weer terughalen en kan je bij de knopen beetje meer kracht zetten zodat het touw niet uit je handen glijd.
Groetjes!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:07

Hoofdstel in, zeker weten. Met een halster heb je niets te vertellen.

Ik weet niet hoe oud je paard is? Maar als hij al beleerd is, zou ik er gewoon op gaan zitten. Als je erop zit heb je meer overwicht dan wanneer je ernaast staat.

Diddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:14

Een bit kun je makkelijker uit de mond trekken. Ik zou dus een halster prefereren met evt. een ketting onder de kin.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:46

Hoofdstel met longe eraan

cloaca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:33

ik zou ook gewoon het hoofdstel doen, dan heb je meer controle.

Sam_Elena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:36

hoofdstel met bit en een halster erover

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:39

Diddie schreef:
Een bit kun je makkelijker uit de mond trekken. Ik zou dus een halster prefereren met evt. een ketting onder de kin.

'
hoe bedoel je uit de mond trekken? Helemaal naar links of rechts trekken? Want dan moet je gewoon een bitstukje aan je bit doen en anders ben ik toch wel benieuwd hoe jij het bit eruit hebt getrokken, terwijl het hoofdstel aanbleef... (niet gemeen bedoeld, gewoon een vraag)

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:45

Of je doet het touw aan de rechterbitring door de linkerbitring naar je hand toe. Dan trek je hem ook niet door zijn mond.

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:48

Ik zal hem een hoofdstel omdoen.
Met een halster eromheen klik een halstertouw aan het halster vast.
word die nou TE druk kan je hem aan het bit vastklikken uiteraard wel door de de binnenste ring heenhalen en aan de buitenste ring vastklikken zo voorkom je dat je z'n mond kapot trekt.
Stel hem zonodig gerust praat veel.
Succes!

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:13

Zigomar17 schreef:
Ik zal hem een hoofdstel omdoen.
Met een halster eromheen klik een halstertouw aan het halster vast.
word die nou TE druk kan je hem aan het bit vastklikken uiteraard wel door de de binnenste ring heenhalen en aan de buitenste ring vastklikken zo voorkom je dat je z'n mond kapot trekt.
Stel hem zonodig gerust praat veel.
Succes!

Maar is het dan niet zo dat je kans hebt dat je te laat bent met vastklikken aan het hoofdstel of dat hij dán juist ervandoor gaat? Ik zou dan eerder voor 2 halstertouwen oid kiezen, eentje aan het halster en eentje aan het hoofdstel. Laat je die van het hoofdstel lang en als hij vervelend wordt kun je die erbij pakken oid

Horsefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:32

Ik zou met hoofdstel en longe eraan. En knopen leggen in de longe zoals al gezegd is. Ook zou ik handschoenen aan doen. Mocht je paard de longe uit je hand trekken.