hengstig tijdens wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

hengstig tijdens wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 19:47

hoihoi

ja hoor het is weer zover! mijn merrie is weer hengstig!
ik merkte het van de week al, ze was wat trager voor mijn been..
en vandaag met buitenrijden naast een ruin meteen plassen!! en mijn pony mest dan ook veel meer, maar ik vroeg me af, zaterdag heb ik wedstrijd..
stel dat ze nog zo hengstig is, zou ik daar dan last van hebben?
(stilstaan in de proef om te plassen, mesten kan ze doorlopen daar zorg ik voor) of als ik verder niet te dicht bij andere in de buurt kom zal het dan meevallen?ik rijd nog niet zo lang wedstrijd dus vroeg me af hoe jullie dit doen? tja ik heb nu eenmaal een merrie..

xxx

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:53

Ik heb ook een merrie, maar die van mij is van de andere soort zo te zien. Die gaat alleen maar showen, rennen, bokken, stijgeren en dergelijke als ze hengstig is.. Niet echt prettig. Ik denk dat je haar gewoon bij de les moet houden en dat het wel mee zal vallen hoor. Er lopen tenslotten geen ruintjes naast je mee...

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 20:23

Suprice schreef:
Ik heb ook een merrie, maar die van mij is van de andere soort zo te zien. Die gaat alleen maar showen, rennen, bokken, stijgeren en dergelijke als ze hengstig is.. Niet echt prettig. Ik denk dat je haar gewoon bij de les moet houden en dat het wel mee zal vallen hoor. Er lopen tenslotten geen ruintjes naast je mee...

haha! dat is waar gelukkig lopen die niet naast me! maar wel lastig hoor die hengstigheid!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:40

Gewoon rijden! Kan best zijn dat ze wat lastiger gaat zijn dan anders, mijn wedstrijdmerrie ging staken omdat ze mijn been zo lekker vond voelen

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 13:49

Urielle schreef:
Gewoon rijden! Kan best zijn dat ze wat lastiger gaat zijn dan anders, mijn wedstrijdmerrie ging staken omdat ze mijn been zo lekker vond voelen

oops... tja ik denk ook gewoon haar maar proberen aan de gang te houden ja!

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:05

Tja, daar helpt maar 1 ding tegen en dan ben je er bijna een jaar vanaf: dekken!!
Voor de rest weet ik dat een meisje van de ponyclub vroeger haar pony liet spuiten door de dierenarts tegen het hengstig zijn. Dat hielp dan zo'n 3 maanden ofzo. Dus misschien gewoon even aan je DA vragen. Succes!

Sjuulie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:54

Ik ben blij dat ik een ruin heb, vind dat geplas altijd zo vervelend!
Maar met een hengstige merrie ligt er een beetje aan hoe erg het is, sommige reageren er heel sterk op andere niet.
Maar gewoon rijden die wedstrijd, je hebt niets te verliezen toch
Succes alvast!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:02

Ja dan had je maar een ruin moeten nemen!!!!Nee hoor flauw.Het verschilt inderdaad van merrie tot merrie.Ik heb ongeveer evenveel merrie's als ruinen staan en er is er geen een die hetzelfde reageerd als ze hengstig zijn.Het is wel zo dat als het zonnetje weer wat warmer wordt dat de hormoontjes meer gaan opspelen.Je zal er mee moeten leren om gaan en je komt er vanzelf achter wat de beste oplossing is.Laten spuiten tegen hengstigheid moet je pas doen als ze doorlopend hengstig zijn en het voor de merrie echt lastig wordt, maar dat is die van jou niet,dus haal haar hele hormoonhuishouding niet door elkaar als het niet perse moet.Verder gewoon lekker je wedstrijd rijden en succes zaterdag!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 20:18

dankje. ik merk alleen dat ze wat trager is en wat meer tegen het been zeg maar, hoe kan ik daar het beste op in spelen? verder plast ze vaker maar zolang ik niet dicht bij een ruin in de buurt ben plast ze ook niet meer dan normaal. als ik ermee buiten rijd word ze wel mega hengstig.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:09

Zoals ik al zei je hebt een merrie en ga jezelf maar na als je''hengstig'' bent voel je je ook anders dan normaal.Misschien is er wel iets in de handel dat als je wedstrijden hebt dat het dan wat minder wordt maar ikzelf zou er geen voorstander van zijn.

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 07:26

Tjo is goed duidelijk hengstig en ook altijd netjes op tijd dus ik plande mn wedstrijden altijd om de hengstigheid heen. Alleen mn laatste wedstrijd kwam ff niet uit en eindigde ook bijna in 2 verliespunten omdat ze gewoonweg niet te rijden was. Jammer de bammer.....

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 18:04

het is niet echt lekker gegaan met mn proeven maar dat kwam denk ik niet alleen door hengstigheid ze was ook wat verkouden, en ik was op een of andere manier heel gespannen waardoor ik haar veel te vast hield en alles in de soep liep.. erg jammer maarja niks aan te doen..

Sam_Elena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:33

verkouden?? medisch gezien kan een paard niet verkouden worden

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 13:38

vampiregirl schreef:
verkouden?? medisch gezien kan een paard niet verkouden worden

dan bedoel ik een snotneus.. en daardoor niet fit..

Sam_Elena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:43

ok gaat t al weer beter??

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 13:56

vampiregirl schreef:
ok gaat t al weer beter??

vandaag heeft ze rust maar de snotneus is er nog wel, deze week word een rustig weekje en dan hoop ik dat ze zaterdag op concour opgeknapt is. ik leg haar wel een beetje in de watten haha.

Sam_Elena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:26

hee ik zie btw dat jy in bunschoten- spakenburg staat, sta je toevallig op de Rijo's hoeve bij Janneke??
En ik zie dat je in Barneveld naar school gaat, welke klas zit je ik zit ook daar op school

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 20:29

nee ik sta op een boerderij op de zevenhuizerstraat (een zijweg in achterduyst) wel dicht bij rijo!

ik ben bijna klaar met mijn opleiding!

Sam_Elena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:56

grappig ik heb bijna 2 jaar op de rijo's hoeve gestaan toen ik nog in amersfoort woonde

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 06:41

doen jullie dit per PB?

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:03

Lielle schreef:
doen jullie dit per PB?

ja!

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:51

Urielle schreef:

Mijn merrie deed dat dus ook... Ik dacht even achterwaarts te gaan, maar mevrouw vond mijn benen zo wel erg lekker. Inmiddels rijd ik met een grof wielspoortje en dat doet wonderen!