Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
xDAANTJEE schreef:zet hem op de volte en neem em dan rustig terug, en een andere trainer zoeken idd
Waratje schreef:xDAANTJEE schreef:zet hem op de volte en neem em dan rustig terug, en een andere trainer zoeken idd
Als de pony het bit vastheeft dan valt er niets rustig terug te nemen. Als je de "fatsoenlijke" hulpen gehad hebt, dan kun je gewoon de binnenteugel gaan inhalen, geef dan wel ruimte op de buitenteugel zodat het hoofd omgebogen kan worden. Op een gegeven moment kan de pony dan niet meer volhouden om hard te gaan.
One-rein-stop is leuk als je die gaat voorbereiden, maar daar heb je nu dus helemaal niets aan.
Die andere lesgever ben ik het helemaal mee eens.

regine schreef:Ik ken het gevoel van moeten wachten tot je paard stopt, beetje krom om te zeggen andere les nemen. Het is gewoon dat dat je wel eens overkomt en ja dan doe je dus niks. Mijn paard is ook wel eens stuurloos en remloos, dan hoop en bid je maar op geen ongelukken. Vooral diep blijven zitten, proberen je paard te kalmeren en idd toch blijven proberen die volte te krijgen zodat je niet kris kras links rechts door de bak vlieg.