orientatie voor nieuwe leren rijlaarzen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chaai

orientatie voor nieuwe leren rijlaarzen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 13:10

Oke, dilemma. Doordat mijn MH (sportive highrider) laarzen constant nieuwe ritsen nodig hebben en helemaal niet meer fijn zitten, heb ik besloten dat ik nieuwe mag Alleen, ik weet nog niet welke...

ik heb wel al een aantal dingen op een rijtje gezet voor mezelf, misschien dat er aan de hand hiervan mensen wat ideeen kunnen leveren.

*ik wil er dressuur mee rijden en mee springen, dus het moet een allroud laars zijn.
*Een dressuurboog vind ik wel mooi, maar niet meer dan 4 cm, en ook geen hele stijve schacht.
*Er MOET een rits in zitten, ik heb namelijk een hoge wreef en anders kom ik er met geen mogelijkheid in. Daarbij vind ik het heel mooi als een laars bij de enkel aansluit, wat ook alleen kan met rits.

Bruine laarzen vind ik fantastisch, maar aangezien ik er ook wedstrijden mee ga rijden zullen het toch zwarte moeten worden.

Ik denk dat ik voor rundleer ga en niet voor kalfsleer, omdat dat toch weer een stuk kwetsbaarder (en duurder!) is.

Ik heb nu 250 euro bij elkaar gespaard, met mijn salaris van deze maand erbij kan ik denk ik maximaal zo'n 500 euro uitgeven, wat ik ook meer dan genoeg vind.

Wie o wie heeft er voorbeelden van laarzen die hier aan voldoen, en die ook goed bevallen? Ik zit te denken aan de Petrie Polo, misschien een Derby laars, nja eigenlijk weet ik het nog helemaal niet..

*HELP* Want ik wil ze natuurlijk wel snel hebben, als ik eenmaal iets in mijn kop heb...

gewoonIsa

Re: orientatie voor nieuwe leren rijlaarzen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:59

Na lang wikken en wegen heb ik donkerbruine Polo Petrie gekocht. Zij zijn op maat gemaakt. Ik heb ze nu 4 weken en reed er vanaf de eerste keer meteen lekker mee.

Ik zit nu zelfs te denken om ook de zwarte te kopen voor als mijn wedstrijdlaarzen het begeven...maar goed...eerst sparen...

Over de duurzaamheid kan ik helaas nog niks zeggen!

Marjoleine_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:04

Ik heb laarzen van huet. Het eigen huismerk zit heerlijk en is niet duur. Maar hij heeft ook allerlei merken staan. Misschien een aanrader om eens te gaan kijken?
http://www.rijlaarzen.nl/

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:12

Heb ik al gekeken marjoleine_1, ik denk dat ik zo'n beetje alle nederlandse sites al gezien heb Ik ben nu echt op zoek naar ervaringen van anderen.

Ik heb die van van Huet ook gezien, en ze zijn inderdaad spotgoedkoop. Ik moet helaas alleen zeggen dat ik ze niet heel mooi vind, en niet alleen maar goede verhalen hoor over de kwaliteit. Maar misschien wel het proberen waard, passen kan nooit kwaad

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:15

mag je met bruine laarzen wel springwedstrijden rijden..? Ik vind die bruine Polo ook zo gaaf!!

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:55

oei! Geen idee...ik ben een dressuurmuts! De mijne komen trouwens ook via Huet..ik heb niet die cognac kleur (daarop is slijtage plekken sneller te zien), maar heel donkerbruin. Ik zal kijken of ik een fotootje heb!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:23

Ik heb Rectiligne op maat laten maken. Relatief goedkoop en heerlijk soepel leer. Ik heb ze al 4 jaar.

Blackje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:25

Ik heb MH voor het springen enzo en Petries voor de dressuur.
Allebei fijne laarzen al heb ik wel wat gekloot met de ritsen van de MH

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 23:08

Ja, daarom wil ik ook andere, ik heb nu MH's..

Bianca__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:43

Ik heb twee paar Derby's voor concour en thuis. Ik wilde dus ook gaan dressuren en springen met dezelfde laars. Heb de Derby Marlies, en de softjumper. Ze hebben de Marlies helemaal naar mijn wensen aangepast. Dus met veters en rits, en volledig van Kalfsleer. Ik heb ze nu een klein jaar, en ze bevallen super! Ze blijven echt mooi.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:03

ik volg dit topic even verder

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:07

ikzelf he Petries, altijd al gehad trouwens.
De goedkoopste laars van Petrie zou ik niet nemen, ivm de coating die lelijk wordt.
De andere laarzen zijn gewoon goed, ik heb ze bijna iedere dag de hele dag aangehad, en ja, dan moeten er wel eens nieuwe hakken en zolen onder, maar de laars blijft wel mooi.

Verder hangt de duurzaamheid van de laars natuurlijk ook voor een groot deel af van hoe je ze verzorgt.

Anieke89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:55

ik heb rectilignes echt super fijne laarzen, heb mijn ene paar nu 2 jaar en ze zijn echt nog zo goed als nieuw terwijl ik er toch redelijk intensief mee rijdt.

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 11:46

AfbeeldingHet zijn zwarte kalfsleren Petri Canterburry laarzen geworden

Ik heb ze gekocht bij van Huet (die overigens verhuisd is naar Bunnik sinds 2 weken) Hij had ze puur toevallig net in mijn maat staan, ik wou eigenlijk geen kalfsleren, maar hij deed me een aanbod dat ik niet kon weigeren

En ze zijn zooooo fijn!!!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:52

Ohw, ik volg dit topic effe! Ik ben ook aan het rondkijken voor leren laarzen. Ik heb een budget tot 400 euro dus daar zou ik het wel mee redden. Maar nu staat er bij sommige laarzen "de soepele schacht is voor de 1 een pré en voor de ander een nadeel"..

Nu weet ik niet goed wat daar mee bedoelt word...

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 11:57

Een soepele schacht zakt wat meer in, het zit heerlijk maar sommige mensen vinden het niet zo mooi

(ik zweer erbij!!)

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:13

Ik heb sinds twee maanden donkerbruine trainingslaarzen van Van Huet. Model is New Market, maar in het echt zijn ze veel mooier dan de foto op de site doet geloven. De voet en contrefort zijn ook erg chique. Het voordeel aan deze laars is op de eerste plaats de prijs en op de tweede plaats het materiaal. Op de buitenste laag zit namelijk een coating, waardoor de laars tegen water en vuil kan. Na het rijden afdoen met een sponsje en als je van bling-bling houdt kun je cockpitspray gebruiken. Meer onderhoud heb je er niet aan. Ze gaan misschien geen 10 jaar mee, maar als je er geen gekke dingen mee doet moeten ze toch zeker 5 jaar gebruikt kunnen worden. Mijn dressuurboog is trouwens 7 cm.

Laatst heb ik met mijn wedstrijdlaarzen (Petrie Anky rundsleer) gereden en had gelijk blaren op beide voeten. Ik vind beide modellen erg mooi, maar zit nu toch te denken om andere wedstrijdlaarzen te laten maken. Het verschil is toch wel erg groot.

Ik kan je zeker aanraden om naar Bunnik te gaan en je te laten adviseren door Van Huet. Hij is een deskundig man en houdt rekening met al je wensen. Bovendien verkoopt hij naast zijn huismerk ook Petrie, Könings en Rectiligne en heeft hij verschillende modellen ter voorbeeld staan.

Succes!

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:59

Ik heb de huismerk-laarzen van Van Huet, met rits, en ik ben er super tevreden over Afbeelding
Ze worden op maat gemaakt. Vanaf de eerste dag dat ik ze aanhad zaten ze als gegoten, terwijl ik normaal altijd blaren op mijn hielen krijg.
En ze zijn ook nog eens prijsvoordelig Afbeelding