Nieuwe leren laarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Nieuwe leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 09:04

Eindelijk: na ruim 17 jaar op rubber laarsjes of met chaps te hebben rondgelopen, heb ik mezelf getrakteerd op een paar prachtige leren rijlaarzen

Mijn keuze is gevallen op de Mountain Horse Sportive, een wat stoerdere laars. Gisteren heb ik ze in ontvangst mogen nemen.

Nu weet ik dat leer moet 'vormen' en dat je eigenlijk elke schoen of laars moet inlopen. Worden nieuwe laarzen ook met het dragen wat wijder qua schacht?
Tevens heb ik vernomen dat leren laarzen wat inzakken en dat ze dus in eerste instantie wat hoog in je knieholte moeten zitten. Klopt dit ook bij de MH Sportive?

Graag jullie reactie!

samyrah

Re: Nieuwe leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:14

Ik neem aan dat dat ook voor die laars geldt, het is immers leer en dat wordt in gebruik iets soepeler, waardoor het wat inzakt. De schacht wordt een heel klein beetje ruimer, maar niet veel. Kom je er nu helemaal niet in? Anders zijn plasic zakken (pedaalemmerzakken) een ideale uitkomst. (wel fijn als het mooi weer is, heb je gelijk een voetenbadje als je plasticzakken gebruikt).
Het is mogelijk om laarzen iets te laten oprekken, maar ik denk dat dat niet bevorderlijk is voor je laarzen. Dit wordt namelijk met een of ander chemisch goedje gedaan.
Veel sterkte de komende tijd met je laarzen, maar als ze eenmaal goed zitten, wil je nooit meer anders!

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:32

MH sportive Highrider hoef je zo goed al sniet in te lopen. Ik heb ze ook 3 jaar geleden gekocht en liep er zo mee weg. Ze zijn in de loop der tijd natuurlijk wel wat uitgelopen maar zakken niet echt veel in. Wel moet je het leer goed onderhouden omdat het anders erg zacht wordt.

dierfysio

Re: Nieuwe leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:35

oprekken vd schacht is bij de MH laarzen geen optie: de rits knapt dan!
ik heb ook de sportive rider, en liep er zo mee weg.
ze zakken qua lengte wel iets in. je kunt er spanners inzetten als je ze niet draagt, dat voorkomt dat een beetje.
veel plezier ervan!