Minpunten door chaps in F3? (spoed)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Minpunten door chaps in F3? (spoed)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 20:04

De titel zegt het al, minpunten door chaps in F3? Ik heb lederen chaps en lederen jodphurs en gewoon witte broek met en wedstrijdjasje etc.

Ik heb wel laarzen maar mijn beenligging is met chaps veel beter dan met laarzen door mijn te dikke kuit en dus afknelling. Maar ik zou graag willen weten wat de concequenties zijn in verband met de punten. Ik rijd de wedstrijd morgen en het is dus van de FNRS.

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:29

Chaps zonder franjes zijn toegestaan.
Dus je kunt gewoon starten met je chaps! Enne succes he!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:35

Mies7 schreef:
Chaps zonder franjes zijn toegestaan.
Dus je kunt gewoon starten met je chaps! Enne succes he!

Ik weet niet of dit anders is bij Fproefjes, maar bij officiële wedstrijden zijn alleen gladleren chaps (ookwel gaithers) toegestaan.

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 20:43

Ik heb gladlederen chaps van priemere (of hoe je dat ook schrijft). Dit dacht ik ook maar mijn instructrice zei dat ze niet toegestaan waren. Gelukkig hebben we officieele en dus ook jury van buitenaf.

edit: Bedankt voor de reacties.

lampjerulez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:48

Met de F3 krijg je zoiezo geen aftrek punten voor je kleding in elk geval niet voor je laarzen. Zorg gewoon dat je er netjes uitziet en zoals je al zei is dat goed dus maak je geen zorgen. Ik rij al F6 en in de F3 ha ik nog niet eens een rijjasje en daar kreeeg je ook geen min punten op.

confetti

Re: Minpunten door chaps in F3? (spoed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:01

Het kan zijn, dat chaps op je manege niet zijn toegestaan, dat zou je aan de instructeur moeten vragen. Maar voor wat betrefd de wedstrijden, zijn gladleren chaps met jophurs toegestaan (volgens mij mocht dit zelfs bij de finale van de zitcompetitie) en mag dat niet van invloed zijn op je punten!

lampjerulez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:21

Inderdaad maak je maar geen zorgen.

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:03

In principe zijn chaps gewoon toegestaan, staat ook in de reglementen van de FNRS. Ze mogen zowel van suede als van leer zijn, als er maar niet van die franjes aan zitten.

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 08:19

Iedereen heel erg bedankt. Kan ik met een goed gevoel met chaps op wedstrijd. Bij ons mag je in de lessen gewoon met chaps rijden. Daarom vond ik het ook zo vreemd dat het niet mocht maar ik wist het blijkbaar dus toch goed.

lisjuh_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:26

Veel succes!
Ik doe over 2 weken ook de f3 hoop dat het goed gaat.
Als het in de lessen mag zou ik het wel raar vinden als je op wedstrijd het niet mag.

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 16:29

Kom net terug van proefje rijden en jammergenoeg geen winstpunt (203 punten). Voor verzorging van de ruiter had ik een 8 dus het is zeker. Heel erg bedankt en ik ga balen van mijn punten want ik vond deze jury niet helemaal eerlijk jureren.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:08

jammer rosa,waarom was de jury niet eerlijk?

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:51

Andor, de pony waarop ik reed in verband met dat het paard waar ik op zou gaan kreupel is, liep erg goed en ik heb geen enkele 7 ofzo op mijn ding staan. (2x8 voor verzorging), er stond 6 keer commentaar bij in totaal waarvan 3 bij 27, 30, 32 dus samenvattend van zit, beenhulpen en regelmaat tempo. Van de 11 vijven zijn er dus maar 5 uitgelegd. (één 6 is ook uitgelegd), en Andor heeft de hele tijd geluisterd (van kraaien alleen één keer vandoor in galopgegaan maar die had ik binnen de 'tussen F en B arbeidstap' inderdaad in stap voor de B en toen ook al op de hoefslag. Het gebeurde bij de C.)

Mijn proefje had voor de rest volgens mij niet echt iets aan te merken maar zij duidelijk wel maar zette het er dus niet bij. Daarbij komt nog dat een F7 ruiter op een kreupel paard liep, ook regelmatig zaagde. Het paard niet te missen protesteerde en de ruiter absoluut slecht reed en alsnog 218 punten kreeg. En zo heb ik meer proefjes voorbij zien komen die ik en Suus (mijn proefjesvoorlezer en groom) niet goed gejureerd vonden. Volgens haar liep Andor ook erg netjes, wisselwaar niet aan de teugel, maar daar hoor je in de F3 niet zo voor afgestraft te worden. (hoort pas vanaf F7/F8 beginnend is eerder op een wedstrijd gezegt).

Waar misschien iets aftrek vandaan kan komen is dat ik tussen de paarden reed met een haflinger van 1.35. Maar ik geloof niet dat dit veel zou moeten uitmaken.

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:39

Bij welke manege was dat?
Ik moest gisteren ook jureren en mijn schrijfster had een hele zere hand van al het commentaar wat ze op moest schrijven
Ik geef trouwens ook commentaar bij 7-ens en soms zelfs bij 8-en...

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 13:04

Manege Hellevoet. Maar ik was om 13.50 en de jruy was dus nog niet lang bezig (we hebben een ochtend en een middagjury)