Innerlijke onrust

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje1981

Innerlijke onrust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 16:09

Sinds enige tijd merk ik dat het gedrag van mijn paard verandert.

Eigenlijk sinds ik begonnen ben met de training trailerladen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het best moeilijk voor hem is om het allemaal goed te plaatsen in zijn koppie. Daarom heb ik in die tijd niet teveel van hem gevraagd. Wel lekker gereden, buiten en ontspannen.
Toch heb ik het idee dat het niet genoeg is. Het lijkt wel of hij depressief is en niets meer leuk vind. Ik zat mij dus af te vragen of er kruiden of medicijnen zijn wat hem weer wat stabiliteit geeft.
Op internet heb ik bijvoorbeeld wat gevonden over Pavo Nerv control. Ik vroeg me af of iemand van jullie dit gebruikt of dat jullie andere ideeen hebben??

Alvast heel erg bedankt!

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:54

Misschien moet je hem een 1 of 2 maandjes rust geven. Daar kunnen ze heel erg van opknappen...

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 21:17

Niemand anders???

Oodrey

Re: Innerlijke onrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:40

Pavo nerv Control kan helpen, maar dit op een termijn van min. 3 maanden. En of het echt lekker is weet ik niet. Het beste is om je paard gewoon even lekker laat genieten, zet hem 2 weken op stal of laat hem elke dag los in de bak eventueel met een speeltje bij hem. Daar knappen ze echt van op! En het hoeft niet direct een speeltje te zijn uit de winkel! Een hengst op mijn manege amuseert zich helemaal met een gewone STOEL! Zelfs moet een voetbal kunnen paarden zich amuseren, je hoeft niet overbodig veel geld uit te geven aan een echte 'paarden'bal ofzo
[x]KiSs..

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:41

Ik ga met bovenstaand mee ja..

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:42

zijn er veranderingen geweest in de groep waarmee je paard staat? ga wat meer poetsen, wandelen, knuffelen, buitenritten ed., geef hem eens een vitaminekuur,
lijnzaadolie om beter uit zn wintervacht te komen

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:42

2 weken alleen op stal zie ik niet echt als 'genieten' voor een paard .

Wat zijn de dingen die je paard leuk vind om te doen? Dan zou ik dat inlassen. Verder idd wellicht een paar dagen per week gewoon vrij geven, in de wei met wat vriendjes (weideseizoen komt er weer aan ).
Vitaminekuurtje idd.

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 21:54

Heb hem vandaag de vitamine kuur ook al gegeven.

Hij staat op een manege. Maar het zal nog even duren voor hij de wei in kan. Jammer genoeg...

Bedankt voor jullie adviezen!!

Feithje

Re: Innerlijke onrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:16

Oodrey schreef:
zet hem 2 weken op stal

Niet echt iets wat hij nou super zou vinden denk
Denk dat het beter zou zn als hij lekker een maandje de wei op zou gaan.. paarden hebben dit echt wel nodig. Gewoon ff een maandje of 2 dr tussen uit, is goed voor tussen de oren.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:00

hoe is die trailer training gegaan dan dat ie zo veranderd is en wat voor trailer training ben je gestart?