hoe houden jullie je stolgaten schoon ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StOoRzEnDeR

hoe houden jullie je stolgaten schoon ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 12:49

het zal vast hier ergens staan maar omdat ik het niet kan vinden... hoe houden jullie je stolgaten schoon...

bij een van mijn paarden had ik er van die rubber dopjes in geduwd maar die gaan er best lastig uit dus nu heb ik bij ze alle twee watjes met hoefvet erin... dat gaat best goed en ze blijven redelijk schoon...
ik vervang de watjes om de dag en als ze op de wei gaan kijk ik daarna of ze nog alle watjes hebben maar wat doen jullie eigenlijk want ik hoop dat er een andere manier is omdat mijn merrie de watjes al een paar keer verloren is.....

hopelijk hebben jullie goede tips....alvast bedankt....

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:23

Gewoon zodra die naar de hoefsmid geweest is vette watten erin doen (niet natmaken!) Die gaan er makkelijk uit en kunnen erin blijven tot je wedstrijd hebt.

jipje_niekje

Re: hoe houden jullie je stolgaten schoon ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:52

Ik heb er hele klijne stiftjes inzitten met een sterk stalen puntje in het midden. Hier kunnen ze altijd mee staan op stal, in de wei en je kunt er mee rijden. Als ik naar wedstrijd ga, draai ik deze eruit en doe ik er andere stiften weer in. Zo blijven ze altijd schoon.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:26

ben ik nu gek? Maar ik maak ze gewoon op de dag van de wedstrijd schoon.Gewoon even met een pinnetje het meeste troep eruit puren en dan met dat tap ding en daarna kalkoenen erin draaien.Ik doe dit gewoon voor het losrijden als ie net van de trailer af is

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:27

Ik krab ze leeg met een hoefnagel, zo gepiept.

maessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:29

Ook een goeie is stukjes spons er in doen! Dat werkt perfect! (Het is alleen in het begin even proberen hoe grote de stukjes moeten zijn, want als ze te klein zijn drukken ze zichzelf niet vast)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:57

Voor de wedstrijd doe ik dr van die schroefjes in, of watjes. 10 minuutjes werk..
Had nog nooit van stolgaten gehoord btw???

Anieke89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:54

Ik druk er gewoon nadat hij bij de hoefsmid is geweest watten in, die blijven erin tot ik wedstrijd heb. Na de wedstrijd, als de punten eruitgaan, doe ik er weer nieuwe watten in

Cappuccino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:17

Ik maak ze ook gewoon dag voor de wedstrijd schoon, schroef passen, watje erin. Volgende dag watje eruit, schroef erin.

astridh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 05:56

oordopjes, die schuimpjes zijn ook erg gemakkelijk om erin te doen in plaats van watjes.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:50

Inderdaad, oordopjes werken erg fijn!

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:02

Wat een goede tips die van die oordopjes...gewoon die gele, en wanneer doen jullie die erin??

Ik doe het nu voor de wedstrijd, leegtappen en dan stop ik er gewoon watten in, zodat ik niet op de trailer hoef te tobben.
Heb namelijk een keer problemen gehad, dat mijn paard schrok en met de tap op de grond kwam, en je raad het al tap afgebroken, gelukkig kregen we hem d'r uit.
Dus om dit te voorkomen doe ik het gewoon thuis.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:15

QueJira schreef:
ben ik nu gek? Maar ik maak ze gewoon op de dag van de wedstrijd schoon.Gewoon even met een pinnetje het meeste troep eruit puren en dan met dat tap ding en daarna kalkoenen erin draaien.Ik doe dit gewoon voor het losrijden als ie net van de trailer af is

Haha, ik ook hoor.
Doe niet zo moeilijk.

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 05:27

Je hebt ook gewone stalproppen!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:12

ik gebruik zelftappende schroeven, even het ergste vuil eruit halen en dan de schroeven indraaien. Ideaal!