1jarig veulen erbij.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiekpjot

1jarig veulen erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 15:00

Hoii
Mijn 2 shetten en paard staan bij ons thuis maar sinds vandaag is er een 1jarig veulen bijgekomen .. Ze heeft bijna heel de dag binnengestaan en we wouden haar even buiten zetten zodat ze der benen kon strekken .. Mijn vriendin en ik zeiden kom zullen er en shet bij zetten om al te laten wennen .. Dat ging goed dus probeerde we het ook met nog de andere shet ging allemaal heel goed .. Daarna Ons paard een weide ernaast gezet .. Maar Go ( shet) was Havanna(Veulen ) Allemaal aan het beschermen ..
Okee tijdje apart gestaan en wou wouden even proberen om te zien of het goed ging met Pjotter ook nog bij hun te zetten .. wantde paarden zijn echt maatjes dus he ..
Maar Goliath en Pjotter begonnen elkaar te bijten enzoo En op een gegeven moment was het wel menis aan het worden ..
Maar Pjotter doet soms ook gemeen tegen Keesie en Havanna lijkt het gedrag gelijk overgekregen en heeft Kees een trap gegeven waardoor ze toch 2 min. vol op aan het hoesten was en geen lucht kreeg ..
Ik weet dat het allemaal nog wennen voor Havanna is enzoo..
Maar zou haar gedrag en van de andere paarden in de loop der tijd nog veranderen .. Misschien dat Havanna Keesie toch nog leuk gaat vinden .. Of is het misschien gewoon omdat het de eerste dag is dat ze bang is enzoo .. ?

En nog een vraagje .. Het is toch normaal Pjotter en Go zo doen tegen elkaar omdat ze Havanna voor zich zelf willen ..
Mijn ouders zeggen dat ze apart naar buiten moeten aangezien Go onder de hekken doorkruipt..
Ik zit met vragen en ik vind het wel jammer dat het zo al gelijk verloopt ik snap dat het nog allemaal moet wennen maar ik hoop toch wel dat hun gedrag verandert..

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:24

Een nieuw paard altijd samen met de leider apart zetten ! Als dat goed gaat pas de andere paarden erbij !

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 20:40

okee zal het eens gaan proberen .. verdere tips altijd welkom!

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:21

Het probleem is niet zo zeer Havana <-> Pjot.
Het probleem is meer Pjot <-> Go.
Dus wat Mist zegt is wel slim, maar op dit moment heeft dat geen nut meer want dat gaat goed.
We moeten weten wat we met Go en Pjot aan moeten...

kiekpjot

Re: 1jarig veulen erbij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 15:50

Het Gaat weer goed tussen de paarden dus ik Tem