Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

vind ik dan helemaal niet erg, want dan rijd ik toch meestal met een lossere teugel, en mag ze ook gewoon zelf weten hoe ze gaat lopen met haar hoofd.
ben ik nog aan het instappen dan mag er op mijn commando best gekeken worden, geen probleem
Moet ik niet doen, maar dat is zo moeilijk.
noraahlover schreef:Als ik aan het instappen of uitstappen ben, mag ze kijken.
Maar als ik echt aan het trainen ben voor de wedstrijden, en oefeningen aan het rijden ben, moet ze het hoofd bij mij houden.
Als ze dan wat wil zien in de verte, dan mag dat niet, en rijd ik gewoon door, ik pak haar niet heel streng aan ofzo, maar zeg wat, of ga gelijk een figuur rijden, zodat ze het hoofd weer bij mij heeft.
Ik trek haar hoofd niet weg, maar probeer op een vriendelijke manier haar aandacht weer te krijgen, en dat verschilt wel per keer, zoals ik al een keer eerder had gezegd.
Waarom ik haar er niet naar laat kijken, ik vind gewoon dat als we in een training zit, ze gewoon op moet letten, en even een uur of korter naar mij moet luisteren, en doen moet wat ik haar vraag. En dat doe ik natuurlijk niet op een onvriendelijke manier, maar veel weten denk ik wel wat ik bedoel.