Bach remedie voor de ruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Bach remedie voor de ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 10:28

Na aanleiding van mijn topic: Zenuwen, hoe houden jullie ze in bedwang??

Vraag ik me af wie er bekend is met bach remedies en dan voornamelijk voor op de wedstrijden. Dus minder zenuwen, zonder het concentratie vermogen aantast. Wie weet er meer over te vertellen

arinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:47

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:49

Bach rescue kun je ook zelf nemen.... hetzelfde als vor je paard dus, hihi Geen idee of het bij jezelf werkt hoor..

Alani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:56

Marion71 hier op bokt gebruikt het altijd ook voor een wedstrijd. Haar helpt het wel. Ik heb het ook s gebruikt, maar merkte geen verschil.
Gewoon een keer proberen en als het je helpt, heb je geluk.

arinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:57

Zesiram

Re: Bach remedie voor de ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:54

Mijn instructrice gebruikt het niet voor wedstrijden ( rijdt ze niet meer ), maar wel als ze naar de tandarts gaat. Maar daar hoef je dan weer niet geconcentreerd voor te zijn.
Bij mijn bijrijdpaard zorgt het er juist voor dat hij supergeconcentreerd is!

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:43

Het zorgt ervoor dat je zenuwen je niet blokeren en dat je beter en rustiger geconcentreerd bent.Het heeft zijn werk gedaan wanneer je naderhand denkt: ik heb wel lekker gereden en het viel wel mee met de zenuwen.Het doet zijn werk onopgemerkt.

Erleyne, wanneer je instructrice het gebruikt voor de tandarts moet ze oppassen dat de verdovingen niet minder werken.Rescue is samen gesteld uit 5 bloesems en 1 daarvan zorgt dat je extra allert blijft.Daarom kan je het beter niet gebruiken voor narcoses en/of verdovingen want dit zorgt ervoor dat de verdoving of narcose minder goed werkt.

Beter kan ze de rescue zelf samenstellen maar dan slechts de 4 bloesems erin doen en de clematis eruit laten, deze zorgt ervoor dat er een dubbele dosis nodig is omdat clematis het bio-systeem activeert.

Lappie_Lap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:36

Ik heb voor mezelf en m'n paard de Bach Resque Remedi gebruikt. Maar bij ons helpt het helemaal niets. Ik heb m'n paard 10 druppels (een 2uur voor de proef) gegeven en mezelf 2 x 5 (waarvan de laatste een uur voor de proef) en het ging bij ons net zo gek als anders (138 in de M2).

Weet niet of het spul niet werkt of dat het gewoon niet bij ons werkt. Want vooral mijn paardje ramt gewoon met haar adrenaline door de kalmeringmiddelen heen (of het werkt 1/2 keer).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 23:43

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 06:12

Wat is dit exact??

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 06:23

resqeu gebruik ik al jaren het werkt bij ons heel goed,ik hyperventileer nog al eens en daar werkt het ook goed tegen.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 09:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:13

Udo2001 schreef:
CCCCorine schreef:

Meer iets voor het paard zelf, niet voor de ruiter/amazone

Dat is waar, maar volgens mij kan ze ook voor mensen een gepaste remedie samenstellen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:01

Ik gebruik Rescue voor alle spannende dingen en bij mij helpt het heel goed. Niet echt verdovend ofzo maar de scherpste stressrandjes zijn er toch wel af.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:05

ik gaf die wel eens aan mijn paard de Rescue- remedie... en daar werkte het super bij.. dus neem aan dat die bij de ruiter ook zullen helpen... Een stalgenootje van mij gebruikt ze ook en bij haar werkt het net zo goed als bij mijn paard

edit: bij de ruiter wil een glaasje jagermeister ook wel eens helpen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:55

Je kan het ook in je zak bij je dragen dat heeft hetzelfde effect.

boerinnetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:35

Bij mij werkt het ook. Heb het met wedstrijden wel gebruikt en ook de avond voor mijn trouwen. Kon ik tenminste lekker slapen.
Het is niet zo dat je niets voelt, maar het haalt de scherpe randjes weg.

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:31

Ik heb het ook gebruikt maar voelde me een beetje onverschillig worden, alsof alles om me heen gebeurde en ik er niet bij betrokken was. Misschien wat teveel gebruikt of kan dat niet? Was wel ontspannen maar een beetje onverschillig, dus had geen hoge punten maar wel lekker gereden En dat was voor mij al een hele ervaring om op een wedstrijd lekker gereden te hebben Ik ga het wel vaker gebruiken maar ga het nu langzaamaan opbouwen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:29

marleen_usar schreef:
Je kan het ook in je zak bij je dragen dat heeft hetzelfde effect.

placebo effect?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 06:37

So what? Het heeft bij ons altijd heel goed geholpen! En zo'n paard weet niks van placebo onderzoeken. Sinds de Bach meegaat op wedstrijden zijn ze niet meer in blinde galop over het inrijterrein geschoten! Voor ons is dat het tientje echt wel waard geweest!
Ze kunnen nu zelfs springen!

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 06:45

placebo heeft hier niks mee te maken het gaat om de trilling die vanuit het flesje jou bereikt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:05

marleen_usar schreef:
placebo heeft hier niks mee te maken het gaat om de trilling die vanuit het flesje jou bereikt.

Huh? Kan dat? Hoe moet ik me dat precies voorstellen? Is toch anders natuurlijk dan als je het inneemt.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:32

Nee hoor de werking blijft hetzelfde, maar soms kan je het niet bij je dragen en dan neem je het dus in.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:15

marleen_usar schreef:

Voor opgesteld: Wij zijn heel tevreden over Bach, maar dit soort prietpraat doet de zaak m.i. weinig goed!
Dat het in jouw belevingswereld zo werkt is prima, maar het zal de verkoopcijfers niet verhogen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:05

amondi schreef:
marleen_usar schreef:

Voor opgesteld: Wij zijn heel tevreden over Bach, maar dit soort prietpraat doet de zaak m.i. weinig goed!
Dat het in jouw belevingswereld zo werkt is prima, maar het zal de verkoopcijfers niet verhogen.

Daar dacht ik ook al aan. Zal de fabrikant leuk vinden, koop je 1 keer een flesje en daarna nooit weer omdat je er levenslang mee doet.

Overigens heb ik ook al (meer dan) eens een gewensd resultaat bereikt met de Rescue Remedy. Maar die moest ik daarvoor toch echt innemen. Ik had hem meestal in mijn zak, maar vanuit daar deed het flesje niets, behalve potentieel gevaarlijk zijn als je bijvoorbeeld valt (als glas breekt, snijdt het gruwelijk).

Met placebo-effect bedoel ik dus dat je misschien minder snel gestresst raakt als je weet dat je het flesje binnen handbereik hebt.